Pixabay

08:16 Zanimljivosti 0

B92.net/informer.rs | 08. 11. 2018.

JEDNA U 10 MILIONA! Naučnici otkrili jednu od najstarijih zvezda u svemiru!

Astronomi su pronašli zvezdu za koju veruju da je jedna od najstarijih zvezda u svemiru. Procenjuju da je stara 13,5 milijardi godina i da je formirana gotovo u potpunosti od materijala koji su nastali Velikim praskom

Godine starosti zvezde sugerišu, naveli su naučnici, i da bi naše sunce moglo da bude najmanje tri milijarde godina starije nego što se to do sada mislilo, navodi se u istraživanju Univerziteta Džon Hopkins u Merilendu.

Sastav novootkrivenog tela ukazuje na to da može da postoji samo jedna generacija koja je nastala iz Velikog praska u kosmičkom porodičnom stablu.

- Ova zvezdica je možda jedna za 10 miliona -  rekao je Kevin Šlaufman, docent za fiziku i astronomiju i vodeći autor istraživanja, navodi Independent.

- To nam govori nešto veoma važno kada su u pitanju prve generacije zvezda -  dodao je on.

Prve zvezde su formirane nakon što je univerzum nastao Velikim praskom pre 13,8 milijardi godina, a nastale su u potpunosti od vodonika, helijuma i malih količina litijuma. Te zvezde su zatim proizvele elemente teže od helijuma u njihovim jezgrima i eksplodirale su kao supernove.

(FOTO) MAGIJA! NASA objavila spektakularnu sliku nastalu u senci mlade zvezde!

Sledeća generacija zvezda nastala je od oblaka materijala obloženih tim metalima, koje je je i "ubacila" u svoj sastav. Sadržaj metala se povećavao kako je nastavljao ciklus rađanja i smrti zvezda.

Novo otkrivena zvezda - po imenu 2MASS J18082002-5104378 B - ima izuzetno nizak sadržaj metala, što ukazuje da je formirana relativno brzo posle Velikog praska.

Istraživači Džon Hopking- a su rekli da zvezda sadrži manje metala nego bilo koja druga koja je do sada otkrivena.