Reuters

14:35 Zanimljivosti 0

B92.net/informer.rs | 17. 11. 2018.

SENZACIJA U SVEMIRU! Otkrivena planeta koja je tri puta TEŽA OD ZEMLJE!

Hladna i slabo osvetljena planeta, nazvana "superzemljom", verovatno kruži oko najbliže samostalne zvezde našem Sunčevom sistemu, objavili su astronomi

Planeta koja je prema proceni najmanje 3,2 puta teža od Zemlje, najverovatnije kruži oko Barnardove zvezde, vrste hladne i relativno male zvezde nazvane crvenim patuljkom, oko šest svetlosnih godina udaljene od našeg Sunčevog sistema, što je relativno blizu u svemirskim udaljenostima.

Naučnici misle da planeta Barnardovu zvezdu obiđe za 233 dana.

Planete koje kruže oko zvezda van Sunčevog sistema nazivaju se egzoplanetama. Otkriveno ih je gotovo 4000. Ovaj je drugi najbliži Sunčevom sistemu. Pretpostavlja se da se radi o 'superzemlji', kategoriji planeta većih od Zemlje, ali manjih od velikih gasovitih planeta.

- Nakon vrlo pažljive analize, 99 posto smo sigurni da je planeta tamo - rekao je Ignasi Ribas iz Katalonskog instituta za svemirska istraživanja.

Reuters

- Nastavićemo promatrati tu zvezdu kako bi isključili moguće, ali malo verovatne, prirodne varijacije zvezdanog sjaja koje mogu izgledati kao planeta -  dodao je.

Jedina zvezda bliža od Barnardove deo je višestrukog zvezdanog sustava Alfa Centauri, udaljena nešto više od četiri svetlosne godine od Sunčevog sistema.

Astronomi su pre dve godine objavili otkriće planete otprilike veličine Zemlje koja kruži oko Proksima Centaure, zvezde najbliže Suncu, na čijoj bi površini mogla postojati tekuća voda čime raste mogućnost postojanja vanzemaljskog života.

Novootkrivena planeta pokraj Barnardove zvezde verovatno nije tako uzbudljiva, jer bi temperatura na površini mogla biti minus 170 stepeni Celzijusa. Barnardova zvezda toj ledenoj planeti pruža samo dva posto energije koju Sunce pruža Zemlji.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature.