(FOTO) PRVA SELFI FOTOGRAFIJA SONDE SA MARSA! Naučnici se dive prizorima crvenog peska

AP/Photo

16:39 Zanimljivosti 0

Tanjug | 12. 12. 2018.

Sonda Insajt (InSight) američke svemirske agencije NASA objavila je prve fotografije s Marsa urađene robotskom rukom koja drži kameru. Sonda je napravila seriju fotografija koje je NASA pretvorila u zapanjujući mozaik slika s Marsa

Insajt je sleteo na tlo planete Mars 26. novembra, a naučnici su zadovoljni što je sonda sletela na područje koje je bez kamenja, brda i rupa, kako se obično zamišlja ta planeta.

Naučnici su prvi put mogli da se dive prostranstvu crvenog peska na Marsu. Sonda je pre nekoliko dana snimila i prve zvuke vetra, tutanjvu niske frekvencije na Marsu. Procenjuje se da je vetar bio brzine 16 do 24 kilometara na sat, a naučnici navode da je reč o prvim zvucima s Marsa koje ljudsko uvo može da čuje.

NASA-ina letelica "InSight lander" sletela je na Crvenu planetu 26. novembra i time je otvorila prozor u "unutrašnji prostor" Crvene planete. Njegovi instrumenti ušli su dublje u Crvenu planetu u potrazi za informacijama koje će otkriti od čega je Mars nastao pre više od četiri milijarde godina.

Letelica je napravljena po ugledu na prethodnu - Mars Feniks letelicu. Robotska ruka sadašnje letelice dugaška je oko 1,8 metara.