Autor: Informer.rs

18.04.2019

OGROMNO OTKRIĆE KOD NIŠA! Pronađen fosil prvog Srbina neandertalca!

Zanimljivosti

OGROMNO OTKRIĆE KOD NIŠA! Pronađen fosil prvog Srbina neandertalca!

Srpsko-kanadski tim utvrdio je prvi nalaz prisustva neandertalaca na teritoriji Srbije, a otkriće je objavljeno u prestižnom naučnom časopisu "Journal of Human Evolution", saopštio je Filozofski fakultet u Beogradu

- Gornji kutnjak iz pećine Pešturina u Jelašničkoj klisuri predstavlja prvi pouzdano identifikovani fosil neandertalca sa teritorije Srbije. Rezultati detaljne analize ovog fosila objavljeni su danas u časopisu Journal of Human Evolution - kaže se u saopštenju.

Rezultate je saopštio međunarodni naučni tim koji čine Predrag Radović iz Narodnog muzeja u Kraljevu, Džošua Lindal i prof. Mirjana Roksandić sa Univerziteta u Vinipegu (Kanada), i profesor Dušan Mihailović sa Filozofskog fakulteta u Beogradu.

Neandertalci su naseljavali Evropu i deo Azije u periodu između 400 i 40 hiljada godina pre sadašnjosti. Genetičke studije objavljene tokom poslednjih desetak godina pokazale su da su se neandertalci ukrštali sa anatomski modernim Homo sapiens-om.

Prisustvo neandertalaca na teritoriji Srbije još od ranije je pretpostavljano na osnovu ostataka materijalne kulture, a nalaz iz Pešturine predstavlja prvi direktni dokaz tog prisustva, navedeno je u saopštenju.

Svi komentari
Vlah alija

pre 5 godina

Napokon je potvrdjeno on što su svi predpostavljali, da srbi vode poreklo od neandertalaca

Milan

pre 5 godina

Jako seme posejao, u Srbiji sve njegovi potomci, neandertalac do neadertalca

Van

pre 4 godine

Samo još da pronađemo srpsku amebu pa neka puknu, i znaju englezi sa kim imaju posla i ko je najstariji narod u svetu.

gaga

pre 4 godine

Oduvek sam sumnjao da su Srbi neandertalci. Eto, dokazano je!

TOP GUN