Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije istakao je da je, i pored medijske najave kontrole veliki broj građana napravio prekršaje, najviše za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, čak 6.742
07.04.2022
19:41
Da li ste svesni činjenice da transportni sektor doprinosi većoj emisiji ugljen-dioksida nego proizvodnji električne energije. Ono ne samo da šteti starijim osobama, već i deci! A kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi?
Uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi
Verovatno i sami znate da motori sa unutrašnjim sagorevanjem, akoji se nalaze u većini automobila i kamiona, sagorevaju fosilna goriva koja emituju ugljen-dioksid koji je gas sa efektom staklene bašte i koji je glavni uzrok globalnog zagrevanja i klimatske krize. Ovi motori uzrokuju zagađenje vazduha i čestice koje štete zdravlju svih nas. Jedan od najvećih benefita elektrčnih automobila je taj što ne proizvode izduvne gasove, piše portal "Elektricniautomobil.rs".
Prebacivanjem automobila na električnu energiju možemo prepoloviti emisiju ugljen-dioksida, istovremeno poboljšavajući kvalitet života u zajednicama koje su trenutno opterećene zagađenjem vazduha.
S obzirom na to da ni Srbija nije u boljoj poziciji, svi se nadaju da će se broj korisnika električnih automobila povećati, pod uslovom da nam električna vozila budu pristupačnija. Za to će se, po svemu sudeći, pobrinuti i Vlada Republike Srbije koja je dala subvencije za kupovinu električnih automobila.
Da li su električni automobili bolji za životnu sredinu?
Kada već govorimo o tome kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi, moramo spomenuti i sledeće – glavna prednost električnih automobila je doprinos koji oni mogu dati poboljšanju kvaliteta vazduha u gradovima. Bez izduvne cevi, čisti električni automobili ne proizvode emisiju ugljen-dioksida tokom vožnje. Ovo znatno smanjuje zagađenje vazduha.
Pojednostavljeno, električni automobili nam daju čistije ulice što naše gradove čini boljim mestom za pešake i bicikliste. Za više od godinu dana, samo jedan električni automobil na putevima može uštedeti u proseku 1,5 miliona grama CO2. To je ekvivalentno četiri povratna leta iz Londona za Barselonu. Malo li je? I dalje se pitate kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi?
Naime, prema gradonačelniku Londona, drumski transport čini oko polovine zagađenja vazduha u glavnom gradu. Nije ni čudo što vlada Velike Britanije i lokalni saveti žele da ubrzaju broj električnih automobila na putevima. Vlada Velike Britanije postavila je za cilj da prodaja automobila na benzin i dizel bude zabranjena do 2040. Vlada takođe želi da smanji emisiju ugljenika na nulu do 2050. godine, a električni automobili će u tome igrati veliku ulogu.
Štaviše, EV mogu takođe pomoći u zagađenju bukom, posebno u gradovima gde su brzine uglavnom niske. Kako su električni automobili daleko tiši od konvencionalnih vozila, vožnja na električni pogon stvara mirnije okruženje za sve nas.
Luksemburški institut za nauku i tehnologiju sastavio je sjajan alat koji će vam pomoći da uporedite ukupni uticaj na životnu sredinu električnih automobila i automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (benzin). Glavni cilj je omogućiti korisnicima da shvate zašto, kako i u kojim slučajevima se elektro-mobilnost zapravo izvodi u skladu sa svojom zelenom, dobrom slikom.
Kako proizvodnja električnih automobila utiče na životnu sredinu?
Kada govorimo o tome kakav je uticaj električnih automobila na zdravlje ljudi, ne možemo da izostavimo kako proizvodnja električnih automobila utiče na životnu sredinu.
Izrada električnih automobila troši mnogo energije. Čak i nakon što se uzme u obzir proizvodnja baterija, električni automobili su i dalje bolja opcija. To je zbog smanjenja emisija stvorenih tokom životnog veka automobila.
Emisije stvorene tokom proizvodnje električnog automobila imaju tendenciju da budu veće od konvencionalnih automobila. To je zbog proizvodnje litijum-jonskih baterija koje su bitan deo električnog automobila. Više od trećine emisije CO2 iz električnog automobila tokom celog života dolazi od energije koja se koristi za izradu samog automobila. Kako tehnologija napreduje, ovo se menja nabolje.
Ponovna upotreba i reciklaža baterija takođe je rastuće tržište. Istraživanje upotrebe polovnih baterija istražuje načine ponovne upotrebe baterija u novim tehnologijama poput skladištenja električne energije. Jednog dana svi bismo mogli imati baterije u svojim domovima koje bismo koristili za skladištenje sopstvene energije. Ovakve mogućnosti će smanjiti životni uticaj proizvodnje baterija na životnu sredinu.
Šta je sa električnom energijom potrebnom za napajanje električnog automobila?
Istraživanje Evropske agencije za energetiku pokazalo je da su, čak i sa proizvodnjom električne energije, emisije ugljenika u električnom automobilu za oko 17 – 30% niže od vožnje automobila na benzin ili dizel. Emisije iz proizvodnje električne energije takođe se dramatično poboljšavaju kada se koristi električna energija sa malim ugljenikom.
To su dobre vesti za sve one koji vode računa o svom zdravlju ali i o životnoj sredni. U nekim zemljama se proizvodi više električne energije sa niskim emisijama ugljenika.
Da li su hibridni automobili jednako dobri za životnu sredinu?
Priključni hibridi kombinuju električni motor sa tradicionalnim motorom na gorivo i proizvode neke emisije tokom vožnje.
Dobre karakteristike hibrida zavise od toga koliko se vozi na električni pogon kao i od načina punjenja vozila. Zbog toga je važno da hibridni vozači razmotre kako se stvara njihova električna energija. Ukoliko vozači izaberu oblik obnovljive energije, daće svoj doprinos smanjenju emisija.
Sve ovo pokazuje da električna vozila imaju veliku ulogu u smanjenju transportnih emisija i da su glavni faktor u čišćenju vazduha koji udišemo.
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće
registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili
nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji,
etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne
predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
komentari
Miljan J
pre 2 godine
El. automobili sa ozbiljnijim dometom koštaju preko 35000€ a polovni se prodaju kada su im baterije na izdisaju i zamena košta oko 8000€
Čista laž kao i uvek. Koliko je energije potrebno za proivodju istog i za struju? Reciklaža baterija gotovo nemoguća. Još jedna prevara demokratskog sveta. Evo poslednji primer, biorazgradive kese opasnije od običnih. Hoće li neko da snosi odgovornost? NECE!
Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije istakao je da je, i pored medijske najave kontrole veliki broj građana napravio prekršaje, najviše za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, čak 6.742
Evropa postaje zavisna od ruskog đubriva kao što se dogodilo sa gasom, piše američki list "Fajnenšel tajms", pozivajući se na jednog od najvećih proizvođača đubriva za poljoprivredne kulture Svejna Torea Holzetera.
Portparol vojske Huta Jahja Sari Kasim rekao je sinoć u televizijskom obraćanju da su „u znak podrške palestinskom narodu i kao odgovor na američko-britansku agresiju, izveli vojne operacije protiv protivničkih ratnih brodova u Crvenom moru“.
Kandidat pokreta Kreni-promeni za gradonačelnika Beograda Savo Manojlović izjavio je, gostujući na opozicionoj N1, kako opozicija samo priča o krađi izbora, a sedi u Skupštini i prima milione.
Kandidat pokreta Kreni-promeni za gradonačelnika Beograda Savo Manojlović izjavio je, gostujući na opozicionoj N1, da treba dopreti do što većeg broja ljudi koji nemaju prilike da gledaju ovu "kanalizaciju".
Brajan Brković iz pokreta "Bravo" poznat po svojim antisrpskim stavovima, te skrnavljenu srpske zastave najavio kako ide "zajedno i jako" sa Milošem Jovanovićem.
Mandatar za izbor Vlade Srbije Miloš Vučević ocenio je danas da priča dela opozicije o bojkotu izbora za njega nije ništa drugo osim rašomonijada i ocenio da to što neko bira gde će izaći, a gde neće ne znači ništa drugo osim da procenjuju gde bi možda mogli da pobede i gde mogu da kontrolišu svoje odbore.
Nacionalni fudbalski stadion imaće oko 52.000 sedišta i biće izgrađen po svim UEFA standardima. Stadion će se graditi po arhitektonskom rešenju Marka Fenvika, a treba da bude završen do kraja 2026. godine.
Evroposlanica Viola fon Kramon u izlivu svoje nemoći i frustracije zbog posete kineskog predsednika Si Đipinga Srbiji zatražila je da EU odgovori merama predsedniku Srbije Aleksandrz Vučiću.
Tokom prazničnih dana, saobraćajna policija kontrolisaće vozače zbog alkohola i proveravati korišćenje sigurnosnih pojaseva na prednjem, a posebno na zadnjem sedištu, izjavio je pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan.
Predsednica Skupštinskog odbora za Kosovo i Metohiju i narodna poslanica Danijela Vujičić odgovorila je Violi fon Kramon, koja je u svojoj nemoći i frustracijama zbog posete kineskog predsednika Si Đipinga Srbiji zatražila da Evropska unija odgovori merama predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću!
Šiptarski ekstremisti predvođeni Kurtijem i Vjosom Osmani hoće da naprave novu Srebrenicu na Kosovu i Metohiji. Samo čekaju da se prizna sramna rezolucija i prihvatanje Kosova i Metohije u Savet Evrope da bi mogli da tuže Srbiju. Na ovu, ali i na druge važne teme u "Info večeri" govorili su Gavrilo Kovačević, predsednik opštine Zemun i Vladimir Kljajić, politikolog. Uživo u program putem vajber uključenja javio se pukovnik Milan Jolović koji je komentarisao moguće donošenje sramne rezolucije o Srebrenici.
Miloš Vučević predložio je ministre za buduću Vladu. O budućim ministrima, o izborima 2. juna, ali i o drugim važnim temama, u "Dnevniku" je govorio Ivan Miletić, ekspert za odbranu i bezbednost.
Za dve devojke sa snimka koji se pojavio na internetu tvrdi se da su džeparoši koji već nekoliko godina ordiniraju Suboticom i koje kada ih neko uhvati u džešarenju se samo nasmeju.
Madrid je plakao, cela Španija je plakala! Rafael Nadal je odigrao poslednji meč u Madridu, u svojoj zemlji u karijeri i poražen je u osmini finala od Jiržija Lehačke (2:0).
Poljska je zvanično podnela prijavu za učešće u programu Nuclear Sharing i nije je povukla, potvrdio je zamenik ministra nacionalne odbrane Poljske Pavel Zalevski.
Portparol vojske Huta Jahja Sari Kasim rekao je sinoć u televizijskom obraćanju da su „u znak podrške palestinskom narodu i kao odgovor na američko-britansku agresiju, izveli vojne operacije protiv protivničkih ratnih brodova u Crvenom moru“.
Jutjub najviše zarađuje od oglasa koji se prikazuju za vreme trajanja video-snimaka. Korisnicima ovo smeta, naravno, ali su oglasi razlog zbog kog je servis dostupan.
Sezona roštilja je počela, a nijedna prava prvomajska gozba ne može proći bez "barbikju" sosa. Da bi meso bilo kao iz restorana donosimo vam recept po kom ćete napraviti savršen domaći BBQ sos i to za duplo manje pare nego da ga kupite u trgovini.
Glumica Milena Vasić nedavno je pretrpela ozbiljnu povredu tokom izvođenja mjuzikla na sceni Pozorišta na Terazijama, zbog čega je morala odmah da reaguje i ekipe Hitne pomoći.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.