• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer/Jasmina Vujadinović

09.04.2022

13:52

PROĐE AŽDAJA KROZ NAŠE SELO! Znate li GDE SE TO DOGODILO?

novosti.rs

Vesti

PROĐE AŽDAJA KROZ NAŠE SELO! Znate li GDE SE TO DOGODILO?

Podeli vest

Prvi automobil u Srbiju je stigao 3. aprila 1903. godine vozom iz pokrajine Neselsdorf nadomak Beča. Srbija je tada dobila i prvog šofera

Početkom 1903.godine ugledni beogradski trgovac i bankar Boža Radulović, po povratku iz Beča, odlučuje da uveze prvi automobil u Srbiju.

Strahujući od  pomisli da bi mogao da istim i upravlja, obraća se svom prijatelju Sretenu Kostiću u nadi da će mu ovaj postati šofer.

Sreta nije ni znao šta ta reč znači, ali se odvažio  i prihvatio je ponudu, koju je dobio zbog umeća  u zanatu kojim se bavio. Radulović ga je smatrao najedekvatnijim za novi posao, pošto je Sreta imao mirne, precizne i spretne ruke.

Foto: novosti.rs

''Đavo'' na točkovima

 

I tako je 3.aprila 1903.godine vozom,  iz pokrajine Neselsdorf nadomak Beča,  stigao  istoimeni model automobila. U to vreme se praktikovalo da proizvođač uz vozilo pošalje šofera, koji bi  45 dana obučavao vlasnika šoferskom zanatu, kao i osnovama  mehanike vozila.

Tu obuku je završio prvi srpski šofer Sreten Kostić.

Po isporuci je odmah obavljena prva vožnja. Automobilom je upravljao Nemac, dok su Boža, Sreta i njihovi prijatelji zauzeli bočna mesta. Od Železničke stanice, vožnja se nastavila Nemanjinom ulicom, zatim Kneza Miloša, sve do krajnje destinacije Topčidera.

 

Foto: novosti.rs

Uzde zamenili volanom

 

Susret sa nečastivim

Kako je zabeleženo, neki prolaznici su  razrogačili oči, a neko se prekrstio sluteći da se sreo sa nečastivim.

Kasnije su se  u seoskim predelima suočavali sa sledećim reakcijama.

Recimo, jedan pastir je čuvši buku automobila, pobegao glavom beuz obzira, ostavivši stado ovaca. Sutradan se pričalo:

-Prođe  aždaja kroz naše selo, svetle joj oči nadaleko i brekće, a cepa sve što joj stane na put - šapatom su prepričavali seljani.

 

Bonus video:

 

 


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Godine mu ništa ne mogu, dobija razarajuću moć! Sve što niste znali o  PVO raketnom kompleksu Buk-M3!
Planeta

Godine mu ništa ne mogu, dobija razarajuću moć! Sve što niste znali o PVO raketnom kompleksu Buk-M3!

Ima li kraja uspešnim мodernizacijama sovjetskih i ruskih PVO raketnih sistema? Kada je počeo razvoj ”Buka (bukve)”, koji je trajao od 1972. do 1977. godine, s tim da su borbena ispitivanja počela 1977. godine, malo njih je slutilo da će ovaj naslednik ”Kuba”, na čijoj osnovi je i urađen, dočekati da bude veoma velika, gotovo neotklonjiva opasnost za sve što leti.

04.05.2024

15:06

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set