Autor: Informer/Telegraf

06.05.2020

NAUČNICI PRESTRAVLJENI, NE SLUTI NA DOBRO! Otkrili novi soj koronavirusa, doživeli šok kada su ga uporedili da onim iz Vuhana!

Koronavirus koji se pojavio u Vuhanu u Kini pre više od četiri meseca je mutirao, a novi, dominantni soj koji se širi preko Sjedinjenih Američkih Država izgleda da je još zarazniji, otkrila je nova studija

Novi soj koji se pojavio u Evropi početkom februara, pre nego što je krajem marta migrirao u druge delove planete, uključujući Sjedinjene Američke Države i Kanadu, postao je dominantan soj virusa širom sveta, napisali su istraživači iz Nacionalne laboratorije Los Alamos u izveštaju koji je objavljen na na BioRxiv, veb stranici na kojoj naučnici objavljuju radove koji još nisu revidirani.

Ako koronavirus tokom leta ne nestane poput sezonskog gripa, mogao bi dodatno da mutira i potencijalno ograniči efikasnost vakcina protiv koronavirusa koje razvijaju naučnici širom sveta. Pored toga, ovaj soj može ljude da učini ranjivijima na drugu infekciju, upozoravaju istraživači.

SZO NA NOGAMA ZBOG KOROVA KOJI RASTE I U SRBIJI, a za koji se sada tvrdi da LEČI KORONU!

U studiji je takođe otkriveno da je novi soj zarazio mnogo više ljudi od ranijih sojeva koji su došli iz Vuhana, epicentra epidemije koronavirusa.

Ovaj soj je prevladao u nekim državama za samo nekoliko nedelja, te je njegova dominacija nad svojim prethodnicima pokazatelj da je soj zarazniji, navodi se u izveštaju. Za sada ne postoji podatak koji pokazuje nivo zaraznosti dominantnog soja koronavirusa.

Foto: Printskrin Youtube

Istraživanje se u velikoj meri temelji na genetskom nasledstvu ranijih sojeva.

Istraživači iz Los Alamosa, uz pomoć naučnika sa Univerziteta Duke i Univerziteta Šefild u Engleskoj, analizirali su na hiljade sekvenci koronavirusa koje je prikupila Globalna inicijativa za dijeljenje podataka o gripu, organizacije koja promoviše brzo deljenje podataka o svim virusima gripa i koronavirusa. Do danas su istraživači identifikovali 14 mutacija.

- Priča je zabrinjavajuća jer vidimo kako se mutirani oblik virusa vrlo brzo pojavljuje i tokom marta postaje dominantna pandemijska forma. Kad virusi sa ovom mutacijom uđu u populaciju, veoma brzo počinju da preuzimaju lokalnu epidemiju, pa su i oni prenosivi, saopštila je Bet Korber, biolog iz Los Alamosa u objavi na svom Fejsbuk nalogu.

Ipak, ona napominje da koliko god je ova vest teška, ne treba da se obeshrabrimo.

- Naš tim na LANL-u je uspeo da dokumentuje ovu mutaciju i njen uticaj na prenos samo zbog velikog globalnog napora kliničara i eksperimentalnih grupa koje nove sekvence virusa čine dostupnima najbrže što mogu. Molimo vas, budite entuzijastični znajući da je globalna naučna zajednica u ovome i mi sarađujemo na načine koje nikad nisam videla za ovih 30 godina koliko radim kao naučnik - istakla je.

BONUS VIDEO:

Bora Solunac udario na Đilasa, Ponoša i Miloša Francuza: Teško će objasniti kako to da su uslovi u Beogradu loši, a u Srbiji dobri!

Borislav Novaković iz Narodnog pokreta Srbije, poznatiji kao Bora Solunac, rekao je da su sva tri zahteva koja je opozicija imala ispunjena i istakao da će Miloš Jovanović, Zdravko Ponoš i Dragan Đilas teško odbraniti narodu to što u Beogradu bojkotuju izbore jer kažu da ne postoje dobri izborni uslovi, dok u Srbiji izlaze na lokalne izbore.

25.04.2024

Vesić ističe: Nikada se više nije gradilo, kapitalni projekti omogućili ubrzan razvoj zemlje
Društvo

U Srbiji se nikada nije gradilo kao u poslednjih deset godina, a kapitalni projekti koje sprovodimo u gotovo svakom mestu dali su šansu za ubrzan razvoj zemlje,dolazak novih investicija i otvaranje radnih mesta ne samo u najvećim gradovima, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da je to novo lice uspešne i razvijene Srbije.

25.04.2024

FSS se hitno oglasio: Gudelj nije otpisan za EP!
Fudbal

FSS se hitno oglasio: Gudelj nije otpisan za EP!

Fudbalski savez Srbije objavio je na svom zvaničnom sajtu da je defanzivac Sevilje Nemanja Gudelj (32) juče imao operaciju kolena, koja je prošla dobro i da postoji mogućnost da ipak bude deo tima na Evropskom prvenstvu u Nemačkoj!