Autor: Informer

31.08.2020

SVE ŠTO ZNAMO O SUNCU PADA U VODU! Naučnici obelodanili nove teorije koje deluju neverovatno (VIDEO)

Jeste li se ikad pitali kako je nastao sunčev sistem? Ova misterija verovatno će i dalje ostati nerešena ali su naučnici načinili korak napred u odgonetanju ove zagonetke. Naime, kako piše Gizmodo, nova studija ukazuje na to da je sunce imalo svog "brata blizanca"

Prenosimo vam njihov tekst:

Čudna konfiguracija materijala u spoljnim obodima našeg Sunčevog sistema navela je tim naučnika da nagađaju da je Sunce tokom svojih prvih dana imalo partnera. Intrigantno je da bi ovaj scenario mogao da objasni prisustvo moguće devete planeta, ukoliko ona zaista postoji.

(VIDEO) NIJE ŠALA, PRAVE SUNCE NA ZEMLJI! Najveći energetski pothvat u istoriji, USKORO DOBIJAMO IZVOR BESKONAČNE ENERGIJE?!

Hipotetički blizanac našeg Sunca odavno je nestao, ali njegovi tragovi mogu se videti u ogromnoj masi koja se nalazi unutar spoljnjeg oblaka Ort, pokazalo je novo istraživanje objavljeno u časopisu Astrophisical Journal Letters.

Ortov oblak je najudaljeniji region u solarnom sistemu, sa prebivalištem mnogo dalje od udaljenih planeta i Kujperovog pojasa. Za razliku od Kujperovog pojasa, koji je u obliku krofne, oblak Ort je masivna i gusta sferna školjka koja obavija čitav Sunčev sistem. Unutrašnji Ortov oblak počinje na oko 1000 AU od Sunca (u kome je 1 AU prosečna udaljenost od Zemlje do Sunca), dok se njegova spoljašnja ivica zaustavlja na oko 100 000 AU.

Foto: Pixabay

Ovaj prostor ispunjen je milijardama, verovatno bilionima, stenovitih i ledenih objekata preostalih od formiranja Sunčevog sistema. Prema novom radu , prekomerna količina materijala za koji se pretpostavlja da postoji u spoljnjem oblaku Orta rezultat je ranog postojanja našeg Sunca kao binarnog sistema.

Do danas, računari koji pokušavaju da simuliraju stvaranje Sunčevog sistema nisu uspeli da reprodukuju deo objekata viđenih u spoljnim oblastima oblaka Ort i raštrkanog diska - specifične populacije trans-neptunskih objekata izvan Kujperovog pojasa. Kao rezultat toga, poreklo spoljnog oblaka Orta je "nerazrešena misterija", prema dokumentu čiji su autori astronomi Avi Loeb i Amir Siraj iz Centra za astrofiziku sa univerziteta Harvard i Smitsonijan.

Novi rad predstavlja elegantno rešenje problema prenaseljenosti: drugo sunce.

- Zvezdani pratilac Sunca povećao bi mogućnost hvatanja objekata sa matične grupe Sunca - napisao je Loeb u e-poruci.

- Sunce i njegov pratilac deluju kao ribarska mreža koja zarobljava predmete gravitaciono dok prolaze pored jedne od dve zvezde i gube energiju laganim udarcem - naveo je on.

Po klasteru nastanka, Loeb upućuje na grupu zvezda koje su nastale zajedno u istom molekularnom oblaku, poznatom i kao zvezdani rasadnik . Zvezdana prašina se na kraju raspršuje, bilo zbog jakih zvezdanih vetrova , bilo zbog plitkih gravitacijskih sila koje vrši sama galaksija Mlečni put. Pretpostavlja se da je sunčev hipotetički blizanac izvzučen veoma daleko.

- Popularna teorija povezuje poreklo Ortovog oblaka sa ostacima koji su preostali od formiranja solarnog sistema - rekao je Loeb.

- Objekti su bili raštrkani po planetama na velike udaljenosti. Ali ovaj model ima poteškoće u reprodukciji posmatranog odnosa između raspršene populacije diska objekata i više sfernog Ortovog oblaka. Naš model može objasniti taj odnos - kaže on.

Hipotetički drugo sunce, da bi se uklonilo ovaj višak materijala, zahteva masu uporedivu sa našim Suncem. Dakle, u osnovi blizanac. Dve zvezde bi, prema novom modelu, imale otprilike 1.000 AU.

- Potpuno je verodostojno da je Sunce moglo započeti svoj život kao binarni sistem - rekao je Konstantin Batigin, profesor planetarne nauke na Kalifornijskom tehnološkom institutu koji nije bio uključen u novu studiju .

- Zapravo, posmatranja mladih zvezdanih grozdova sugerišu da se vrlo veliki deo zvezda sličnih suncu rađa kao višestruki, koji se kasnije razdvajaju - dodao je.

Mnogo nebeskog materijala izgubilo bi se kada bi se dve zvezde razdvojile, ali autori tvrde da je ostalo dovoljno materijala da objasne Ortov oblak. Prolazeće zvezde u klasteru nastanka verovatno su bile odgovorne za odvajanje Sunca od njegovog pretpostavljenog pratioca, ali ne pre nego što je naš sunčev sistem zarobio spoljašnju populaciju objekata, naime Ortov oblak i - vrlo verovatno - neuhvatljivu devetu planetu.

Ova gigantska, hipotetička planeta, koju su opisali Batigin i njegov kolega Majk Braun 2016. godine, veruje se da postoji u spoljašnjem solarnom sistemu zahvaljujući neobičnon grupisanju određenog objektma u Kujperovom pojasu.

Priča o nastanku devete planete je ta da se formirao kao gasni gigant u unutrašnjem Sunčevom sistemu, ali je gurnuo u spoljni solarni sistem nakon što je preblizu Jupiteru. Novi rad nudi alternativni scenario: naš solarni sistem je zarobio devetu planetu.

- Slagalica njenog formiranja ne uključuje samo ortove oblake, već i ekstremne trans-neptunske objekte, poput potencijalne planete devet - rekao je Loeb.

- Nejasno je odakle su došli, a naš model predviđa da bi trebalo da bude više objekata sa sličnom orbitalnom orjentacijom kao deveta planeta - naveo je on.

Zapravo, Planeta Devet bi mogla biti doslovno deveta planeta ili čitava populacija patuljastih planeta, ili čak masivan prsten krhotina .

- Siraj i Loeb izneli su novu ideju za ranu istoriju našeg Sunčevog sistema i dali zanimljivo novo poimanje mogućeg porekla hipotetičke planete devet - rekao je Džejms Anvin, fizičar sa Univerziteta u Ilinoisu u Čikagu koji nije povezan sa novim istraživanjem, navedeno je u e-poruci.

- Primetno je da autori iznose testirajuću hipotezu u obliku prevelike veličine patuljastih planeta, a sigurno će biti zanimljivo videti da li će to biti potvrđeno u budućim istraživanjima - kaže on.

Opservatorija Vera C. Rubin, koja bi trebalo da bude otvorena 2021. godine, ima potencijal da dokaže ili opovrgne postojanje planete Devet. Što se tiče pronalaska našeg davno izgubljenog blizanca Sunca, to bi moglo biti nezamislivo teško. Kao što je Siraj napomenuo u saopštenju za Harvard i Smitsonijan, ova ranjena zvezda "sada bi mogla biti bilo gde na Mlečnom putu."

Marko

pre 3 godine

OMG pa nije "oblak Ort" nego "Ortov oblak" prevod vam je uzasan, ne mogu ovo da citam... xD

Markus1975

pre 3 godine

Priča o drugoj zvezdi koja je ranije "sagorela" i eksplodirala dajući materijal za sadašnje planete nije od juče, ja sam o njoj čitao u nekoj dečijoj knjizi o nauci početkom osamdesetih.

Zapad ne dozvoljava temu NATO agresije na Jugoslaviju! Plaše se da se suoče sa istinom u vezi sa njom!

Savet bezbednosti Ujedinjenih nacija (SB UN) večeras još jednom nije prihvatio da raspravlja o NATO agresiji na Jugoslaviju pošto za predloženi dnevni red nije glasao dovoljan broj članica tog tela. Kao i na sednici SB UN 25. marta, i na večerašnjoj, ponovo zakazanoj na zahtev Rusije, Francuska je zatražila takozvano proceduralno glasanje o dnevnom redu. Za dnevni red, odnosno raspravu o NATO agresiji na Jugoslaviju 1999. godine, večeras je glasalo šest od 15 članica Saveta bezbednosti, dok je ostalih devet bilo uzdržano. Za usvajanje dnevnog reda bilo je potrebno devet glasova. Ovu odluku, u emisiji "Info veče" Informer TV, komentarisali su analitičari Veljko Jovanović i Luka Stajić, kao i Nebojša Obrknežev iz Ruske stranke.

28.03.2024

Napad u Moskvi je pokušaj državnog udara! Pitanje je dana kad će ukrajinska vojska kapitulirati, zato je potrebno da se Rusija destabilizuje iznutra! (VIDEO)

Goran Petronijević, advokat, Nikola Jović, politikolog, prof. dr Aleksandar Lukić sa Instituta za političke studije i akademik prof. dr Dragan Radenović govorili su u emisiji "Info dan" na Informer TV o terorističkom napadu u Moskvi i tome šta on zapravo predstavlja i kako će uticati na budućnost Rusije.

28.03.2024

"Laže da ga je Vuk pretukao": Na suđenju Đuri Nikoliću za ubistvo u Jakovu svedočila majka žrtve

Bila sam u dvorištu Novakovića, u tu kuću je udata moja ćerka i bavila sam se decom. Čula sam da je došao Milan Nikolić i udario mog sina Vuka sa obe šake. Nisam videla, ali sam čula tada šta se desilo. Milan mu je zapretio prstom i rekao, "j....u ti majku", a Vuk mu je odgovorio, "ti da j...š moju Draganu. Milan je mali čovek, ali je poskočio i sa obe šake udario Vuka. To su snimile kamere.