NAUČNICI OTKRILI 24 SUPER NASELJIVE PLANETE! Uslovi za život bolji nego na Zemlji!

Reuters

10:53 Svet 0

Informer.rs/B92 | 08. 10. 2020.

Zemlja je možda jedina planeta za koju znamo da je moguć život na njoj - ali to ne znači da nema i drugih. Novo istraživanje, objavljeno u naučnom časopisu "Astrobiologija", navodi čak 24 potencijalno "super nastanjive“ planete koje mogu da imaju uslove pogodnije za život

Ova nebeska tela verovatno su nešto starija od Zemlje (imaju oko 4,5 milijarde godina), malo su veća, toplija i vlažnija.

Naučnici smatraju da mogu da kruže oko zvezda koje imaju duži životni vek nego Sunce. "Uz pomoć novih svemirskih teleskopa dobićemo više informacija, pa je važno da znamo i neke buduće ciljeve. Moramo da se usredsredimo na planete koje imaju najperspektivnije uslove za složeni život“, kazao je jedan od istraživača sa Univerziteta Vašington, Dirk Šulc-Makuh.

Glavni kriterijumi koje su istraživači uzimali u obzir kod potencijalno nastanjivih egzoplaneta su sledeći:

- Nalaze se u naseljivoj zoni - definisanoj kao oblast oko zvezde gde bi planeta mogla podržavati tečnu vodu.

- Do 10% su veće od Zemlje.

- Mogu imati površinsku temperaturu do 5 stepeni Celzijusa veću od Zemlje.

Ove 24 novopronađene egzoplanete udaljene su više od 100 svetlosnih godina od Zemlje, ali bismo više detalja o njima mogli da dobijemo novim svemirskim teleskopima. Jedan od takvih, teleskop agencije NASA po imenu "James Web", trebalo bi da bude lansiran 30. oktobra 2021. godine.