• aktuelno

Autor: RINA

01.10.2019

15:58

JELENA JE PRVA SRPKINJA KOJA JE SAVLADALA ALPE! Nestvarno dostignuće ultramaratonke iz Gornjeg Milanovca! (VIDEO)

Podkast

Podeli vest

Zamislite Alpe, planinsku stazu dugu čak 356 kilometara i ukupan uspon od 27.000 metara nadomorske visine, što je negde kao da ste se popeli tri puta na Mont Everest i to za pet dana – upravo to je ultramaratonska Trka Divova koju je Jelena Filipović iz Gornjeg Milanovca prešla kao jedina Srpkinja

- Deset godina sam sanjala da se nađem na toj trci, jer tu učestvuju samo najbolji. Pomišljala sam da će biti teško, ali na kraju nije bilo toliko koliko sam očekivala. U pripremnim trkama sam prešla nekoliko puta rute od 100 km, tako da sam znala da ću prvih 200 km izdržati, a posle sam mislila da ću da puzim, ali to se nije desilo jer sam sve vreme držala taj dobar tempo, koji u samom startu nije bio prebrz - priča Jelena.

Foto: RINA

Jelena Filipović

Pre polaska dugo je razmišljala o problemima koji je na Alpima mogu snaći i ono što je predvidela to ju je i zadesilo – jedan dan temperatura je na planiskom vrhu bila deset stepeni ispod nule, a dan kasnije čak trideset u plusu.

- Temperaturni ekstremi su mi najteže padali. Penjemo se na vrh, a tamo je već 15 centimetara snega, životinje su se uznimirile i izašle su sa nama na stazu. I počinje sve ono čega sam se plašila, sa vrha planine ne znate kako ćete dole, sneg, kamen, klizavo je, ali nemate kud i onda polako krećete - kaže Jelena i priseća se da je na toj divovskoj trci spavanje bilo misaona imenica.

Foto: RINA

- Spavali smo na mestima gde nikad pre ne bih ni zamislila da ću prenoćiti, bilo je hladno i neudobno, ali ti trenutci odmora su nam značili kako bi skupili snagu za dalje. Mada, kako bi zaspali tako su nas trkače budili i na kraju za šest dana trke spavala sam ukupno šest sati - rekla je ova hrabra žena.

Na Trku divova krenulo je oko hiljadu trkača, ali samo je polovina stigla do cilja. Jelena je nije jedina žena iz Srbije koja je učestvovala, ali je jedina koja je trku izdržala do kraja i prešla tu neviđeno tešku maršutu za pet dana, 15 sati i 21 minut.

- Svaka trka je prevazilaženje sopstvenih granica. Ja sam krenula sa toliko strahova, a vratila sam se bez ijednog. Jer tamo ste vi i priroda i imate vremena da se suočite sami sa sobom i rešite neke svoje unutrašnje dileme - kaže Jelena i potvrđuje da je jaka psiha glavni pokretač u svemu.

- Ja uvek kažem da trčim glavom, jer da mi se pitaju noge nigde ne bih stigla. Sve teškoće preživite jer ispred sebe imate cilj koji vas vodi - naglašava ova ultramaratonka.

Pored toga što je ljubitelj ekstremnih sportova ova Gornjomilanovčanka predaje engleski u osnovnoj školi i njeni đaci ponosni su na svoju nastavnicu, a Jelena je već započela prireme za sledeću trku jer tek sad ne odustaje nego nastavlja dalje da ostvaruje svoje ciljeve i pomera lične granice.

Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.