• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Politika

05.08.2015

14:09

PAPRENO CRVENO! Evo koliko će koštati farbanje buseva u Beogradu!

Beograd

PAPRENO CRVENO! Evo koliko će koštati farbanje buseva u Beogradu!

Podeli vest

Veliki broj vozila postojećeg voznog parka GSP-a moraće da promeni boju što, već sada, brojni sugrađani smatraju nepotrebnim izdatkom, jer farbanje neće biti ni jeftino, ni jednostavno

Promena boje, u zavisnosti od starosti i vrste vozila, kretaće se između 1.800 i 2.500 evra. S obzirom da je deo vozila iz donacije, a deo pod garancijom, još se ne zna ni ko će sve učestvovati u ovom poslu i koliki će ceh za ovo ”doterivanje” konačno iznositi.

Ono što je najizvesnije jeste da sva vozila GSP-a i privatnih prevoznika, koji će takođe morati da poštuju ovu odluku, neće biti ”uniformisani” do početka nove, već u najboljem slučaju – tek krajem 2016. godine.

– To je veliki posao, za koji je potrebno godinu dana. Da sutra počenom,  ne bismo mogli da završimo pre sledećeg leta – rekao je Željko Milković, direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća”Beograd”, dodajući da će biti potrebno da se prefarba najmanje 650 autobusa GSP-a, koliko će ih od septembra svakodnevno voziti.On smatra, da je crvena boja dobar izbor jer će uštedeti novac neophodan za ovaj obiman posao.

Public

Autobusi u Beogradu od 1927. godine

Inače, redovan autobuski saobraćaj, sa modernim vozilima sa pneumatskim gumama, u Beograduje uveden 1927. godine. Od tada pa do uključivanja privatnika u ovaj posao gradskim ulicama prolazili su zeleni i crveni autobusi.
1961. godine nabavljeno je 160 autobusa marke ”Lejland” i od tada pa sve do prve polivine osamdesetih dominiraju vozila u zelenoj boji. Tada ih sa ”prestola” skidaju crveni tramvaji i autobusi. Kako je većina autobusa izgledala osamdesetih i devedesetih prošlog veka i danas mogu da vide sugrađani pored kojih povremeno prođe autobus na liniji 25P.

– Dobro je što su se građani odlučili za crvenu boju jer je u toj nijansi većina tramvaja koja je trenutno na ulicama – i stariji, ali i ”španci”. Jeftinije je da se sva ostala vozila prefarbaju u tu boju. Jer troškovi fabranja tramvaja su mnogo veći zbog njihove veličine, vremena potrebnog za prefarbanje, ali i zbog njihove starosti. Mnogi tramvaji su stariji od tri decenije – objašnjava Milković.

Van saobraćaja oko pet dana biće svako vozilo, kako bi promenilo boju i time ”dobilo pravo” da se i ubuduće kreće prestoničkim ulicama.

– Promenu boje na najstarijim vozilima radiće GSP, ali pošto nemamo komoru za farbanje, novija vozila će sređivati neko ko je profesionalniji – rekao je Milković dodajući da će posebno morati da se vodi računa o ”Solarisovim” autobusima.

– Za ta vozila ćemo morati da kontaktiramo proizvođača zato što su pod garancijom. Trudićemo se da posao uradimo po njihovim savetima i kod servisera koga oni preporučuju kako ne bismo izgubili garanciju na boju i otplatu koja traje 12 godina. Kada bi se prefarbavanje radilo u Poljskoj, koštalo bi 5.500 evra. Ali u Pančevu postoji firma koja je ovrašćena da vrši reparaciju tih vozila pa će cena biti upola manja – ističe Milković.

Public

Ne bi trebalo da postoji prepreka za promenu boje ni za vozila koja smo dobili u okrivu donacija poput zelenih i žutih tramvaja. Ali, gotovo izvesno, ovoj skupoj ”šminki” odupreće se jedan deo vozila. U crveno se neće ”presvući” žuti autobusi ”japanci”.

– Oko njih ne mogu ništa da tvrdim, ne znam da li će gradonačelnik postići neki dogovor sa ambasadom Japana. Mi nismo uputili dopis, ali u suštini ”japanci” su izuzeti iz ovoga. Kada smo hteli da na njih stavljamo reklame, odbili su nas. Oni su donatori i imaju pravo na to – rekao je Milković.

Public

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
zoran

pre 8 godina

neverovatna bahatost i glupost. Kao da sve počinje i završava sa njima. Da su doneli odluku da ubuduće boja bude, koja god, pa da se u toj boji kupuju nova vozila, odnosno farbaju ona koja su za farbanje, uredu ovako: bahato i glupo. I u mnogo imućnijim uslovima bi neodgovorno bilo farbati nove autobuse samo da bi se ujednačila boja. Uostalom šta očekivati od onih koji rekunstrukciom Slavije podrazumevaju njeno asvaltiranje i postavljanje fontane. Od onih koji sa 500 komunalnih policajaca ne mogu da održe red ni u podzemnim prolazima na Terazijama, ni na pločnicima Knez Mihajlove, ali zato uz njihovu pomoć ubacuju novac privatnoj firmi, na uštrb GSPa i Beograđana.Nesposobni i bahati...

Misko Jockovic

pre 8 godina

Kakav bezobrazluk ,primitivizam i despotsko ponasnje trenutnih gradskih celnika koji istovremeno gule kozu gradjanima paprenim i nerealnim racunima za komunalne usluge.Zasto se naplacuje daljinsko grejanje preko leta?

bubasvaba

pre 8 godina

A kad si sklopio ugovor za talvo placamje i ko te naterao ???? hocete drugi da vam sredjuje FASADU PLATI GREJANJE POPRAVI LIFT A ZASTO????? baci smederevca i grej se kad ti volja !!!! i nije ti kriv onaj koji je narucioc autobusa u zutoj a tranvaja u crvenoj boji ???/?

sinke

pre 8 godina

Sve dobro funkcioniše u GSP-u samo nam farbanje treba i to u u crvenu boju ??!! Zar pare za farbanje neznamo da utršimo na pametniji način???

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Danka Ilić ubijena je pre tačno mesec dana, a ovo je detaljna rekonstrukcija stravičnog zločina: Devojčica ubijena na par metara od kuće
Hronika

Danka Ilić ubijena je pre tačno mesec dana, a ovo je detaljna rekonstrukcija stravičnog zločina: Devojčica ubijena na par metara od kuće

Danka Ilić (2) nestala je 26. marta u Banjskom polju kod Bora, u dvorištu porodične kuće svoje majke Ivane Ilić, dok se igrala sa starijim bratom. Prema rečima majke, sin je zatražio vodu, pa je ona otišla do automobila, ali kada se vratila Danka više nije bila tamo. Nažalost, potraga za devojčicom za kojom je tragala cela Srbija, ali i Evropa, završena je na tragičan način.

25.04.2024

20:46

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set