• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

12.08.2015

15:05

(FOTO) NESTAJE SAVAMALA, rađa se Beograd na vodi

Beograd

(FOTO) NESTAJE SAVAMALA, rađa se Beograd na vodi

Podeli vest

Na lokaciji Beograda na vodi danas je srušena poslednja zgrada, čime su stvoreni uslovi za početak realizacije tog projekta, a radove je obišao gradonačelnik Siniša Mali koji je najavio postavljanje kamena temeljca za dve kule krajem septembra

Na lokaciji Beograda na vodi danas je srušena poslednja zgrada, čime su stvoreni uslovi za početak realizacije tog projekta, a radove je obišao gradonačelnik Siniša Mali koji je najavio postavljanje kamena temeljca za dve kule krajem septembra.

- Ovo je istorijski trenutak, jer su se stekli formalni uslovi za početak realizacije prve faze projekta Beograd na vodi. Mi smo apsolutno u dinamici da negde oko 20. , 25. septembra postavimo kamen temeljac za ove dve stambene kule - rekao je Mali novinarima.

Tanjug

On je podsetio da je rušenje prvih zgrada na tom prostoru počelo 1. avgusta prošle godine i da su do danas srušene ukupno 233 zgrade.

Saopštio je i da su u tom periodu raseljenje 94 porodice, kao i da je uklonjeno 15 kilometra pruge i 54 potopljena plovila iz Save.

U drugoj fazi projekta Beograd na vodi, kako je gradonačelnik rekao, treba da se isele 132 porodice, a na tom poslu se već radi.

- Od 132 porodice, za 27 smo već našli rešenje, iako je to deo koji nas realno očekuje 2018., 2019. godine - naveo je Mali.

Mali je naveo da je Grad Beograd izdvojio 60 miliona dinara za rušenje objekata na području Beograda na vodi i prosledio ga opštini koja je za to nadležna.Gradonačlenik je naveo da se pararelno sa rušenjem zgrada rekonstruiše i Hercegovačka ulica, koja će biti završena početkom septembra, kao i rekonstrukcija obale utvrde u dužini od 250 metara, a što će biti završeno oko 20. septembra.

Tanjug

U ovom trenutku, kako je rekao, radi se na idejnom rešenju kako će izgledati obala utvrde sa Pravilnikom resornog ministarstva.

Novac za rekonstrukciju te ulice i obale utvrde obezbedio je strani investitor "Igl hils", a ukupna vrednost je oko pet miliona evra.

Gradonačelnik je rekao i da je planirano proširenje tramvajskog mosta, koji treba da dobije još dve saobraćajne trake na svakoj strani i da se radi na projektu novog tunela koji treba sa te lokacije da izađe na Bulevar despota Stefana.

Gradonačelnik Beograda je rekao da se do kraja avgusta ili u prvoj nedelji septembra očekuja nova dokapitalizacija preduzeća "Beograd na vodi" d.o.o., kada će država parcelu na kojoj će biti realizovan taj projekat preneti kao kapital u to preduzeće.

To je, podvukao je gradonačelnik, preduslov za izdavanje građevinske dozvole.Mali je novinarima potvrdio da je Srbija uplatila milion dinara, a arapski partner svoj deo osnivačkog kapitala - 22.000 evra i time i formalno postali suvlasnici preduzeća "Beograd na vodi" d.o.o.

Tanjug

Naredni korak je, kako je dodao, da se formiraju organi upravljanja kako bi se obezbedilo da normalno funkcioniše to preduzeće.

- Očekuje nas do kraja avgusta, prve nedelje septembra, nova dokapitalizacija, gde će drzava ovu parcelu uneti kao kapital u to preduzeće, što je preduslov da se izda građevinska dozvola za početak gradnje - objasnio je Mali.

Arapski partner će, kako je naveo, uložiti 20 miliona evra kao prvi deo dokapitalizacije od 150 miliona evra koja su po proračunima neophodna da preduzeće do kraja godine ima za plaćanje svih troškova.

Mali je naveo da će ugovor biti dostupan javnosti kao što je i obećano, da je on bio suviše optimističan da će to da traje kraće, ali da je bitno da se sve uradi po propisima.

Tanjug

Kako su preneli mediji, kompanija "Belgrejd voterfront kepital investments” (Belgrade Waterfront Capital Investments) iz Abu Dabija zvanicno je postala vlasnik 68 odsto preduzeća "Beograd na vodi" uplatom 2,6 miliona dinara, odnosno 22.000 evra kapitala, pokazuju podaci Agencije za privredne registre Srbije (APR).

Kako se navodi u odluci o povećanju kapitala preduzeća "Beograd na vodi”, Republika Srbija je vlasnik 32 odsto tog preduzeća, sa milion dinara upisanog kapitala. 

Odluka o povećanju kapitala doneta je 28. jula, a novčani kapital je uplaćen 6. avgusta, dok je u APR upisan pre dva dana.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Dragomir

pre 8 godina

Слажем се да се уклони теретни железнички саобраћај И ДА ЦИСТЕРНЕ СА БЕНЗИНОМ У БРОЈУ ОД ДВАДЕСЕТАК ПРОЛАЗЕ КРОЗ ЖЕЛЕЗНИЧКУ СТАНИЦУ ВУКОВ СПОМЕНИК али да се стопира путнички је прави јерес!Брука и срамота ЈЕР ЈЕ ТО ЖЕЛЕО НЕКИ АРАПИН ПА УПЛАТИО 22 ХИЉАДЕ ЕВРА?Новине писале!22 хиљаде евра?Историјску београдску железничку станицу претворити у коцкарницу а народ послати у катакомбе ПРОКОПА?Нит прилаза а нит одлаза.Брука и срамота од главне станице за возове.Обична метро станица.Ко је био туриста поЕвропи видео је велелепне железничке станице у Риму,Паризу,Лондону ....И то их имају по неколико у граду.Покривени колосеци са оазом дрвећа и цвећа!И СВЕ У НИВОУ ОКОЛИНЕ СА ДОБРИМ ПРИЛАЗОМ И ОДЛАЗОМ!

Dragomir

pre 8 godina

Тренутно имам 3 минуса!Зашто?Ел сам написао нешто што није тачно?Ти што ми даде минус очигледно да ниси ишао као туриста по Европи? Ја сам ишао неколико пута возовима.Најдаље сам био у Глазгову ако знаш где је то?Није у Норвешкој!Све желазничке станице градова су покривене куполом са унутрашњим светлим амбијентом пуних цвећа и дрвећа.Низ кафића и клупа.Милина да се склониш када је невреме!А на шта личи ПРОКОП?Катакомба са ужасном промајом и са вечитим вештачким светлом.За струју Европа не може да заради и плати?Чекаш воз са децом и од промаје ето болести!Немам ја коме да ово пишем?Зато смо у Европи на дну по свим питањима?

Zeljko Vujisic

pre 8 godina

Slazem se sa gospodinom Dragomirom, trebalo je ostaviti putnicki saobracaj u funkciji, i ostaviti stari zeleznicki most takodje u funkciji i izvesti prugu do aerodroma cime bi se veza centa grada i aerodroma ostvarila u potpunosti, a gradjani bi imali odlicnu vezu i mnogo jeftiniju nego taxi prevoz. Svakako su peroni mogli biti pokriveni i time bi stanica dobila svetski izgled. Prokop treba samo da postane stanica Beovoza i nista vise. Medjunarodni vozovi na staru zeleznicku stanicu.

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set