Tanjug

18:27 Beograd 3

Blic/Informer.rs | 26. 11. 2016.

MENJA SE IZGLED CENTRA BEOGRADA Ulica kralja Milana biće samo za pešake!

ramvaji će ponovo, ako pre sedam decenija, jezditi preko Terazija i tako zameniti trolejbuse na potezu od Slavije do Kalemegdana, a osim njih će kroz Ulicu kralja Milana moći da idu samo pešaci!

Ideja gradskih čelnika je da od Slavije, preko Kralja Milana, Terazija, Trga republike i Vasine ulice do Kalemegdana (Donji grad) vozi tramvaj na liniji broj 1. Osim toga, produžila bi se i linija 6, pa bi od Tašmajdana nastavila dalje na Trg Nikole Pašića, Terazije, Trg republike, Vasinu, Kalemegdan i Pristanište.

Tramvaji će se uklopiti u koncept pešačke zone, a Terazijama vratiti velelepni izgled kakav su izgubile pre skoro 70 godina uklanjanjem šina i uvođenjem trolejbusa.

- Sve će početi rekonstrukcijom Slavije - otkriva gradski menadžer Goran Vesić.

Izmena projekta rekonstrukcije kružnog toka predviđa i uvođenje šina u Ulicu kralja Milana, čime se otvara mogućnost za dalje produženje trase kroz ovu saobraćajnicu.

Pešačka zona do glavne pošte

Prema planu za uže gradsko jezgro predviđena je pešačka zona koja će obuhvatati Trg republike, Terazije, Ulicu kralja Milana, ali i Trg Nikole Pašića. To će biti pešačko-tramvajski raj, bez pristupa za automobile i autobuse. Međutim, čini se da će zato Bulevar kralja Aleksandra i trake, ukupno šest koliko se planira, u Kneza Miloša biti dodatno opterećeni vozilima.

Međutim, šine će ostati samo na početku ove ulice, a nastavak izgradnje uslediće tek u drugoj fazi proširenja pešačke zone, kada će Terazije, Kralja Milana i Trg Nikole Pašića biti rezervisani samo za šinski prevoz, taksi vozila i pešake. Pre toga, u prvoj fazi, kroz Kralja Milana i Terazije umesto trolejbusa biće uvedeni elektrobusi. Nabavkom četrdesetak vozila oni će raditi na linijama 19, 21, 22 i 29 i takvo stanje potrajaće sve dok ih u centru ne odmene tramvaji. Naravno, prethodno treba obezbediti finansijska sredstva za ova vozila.

- Da bismo ponovo uveli tramvaj preko Terazija, biće potrebno napraviti i skretnice u Ulici Tadeuša Košćuška. Linija 1 skretaće na Dorćol, linija 6 na Pristanište, a moguća je i obrnuta kombinacija. Potrebno je i da se izgradi tri kilometara dvokolosečne pruge i kupi 16 novih tramvaja - kazao je Vesić.

Tada će elektrobusi na linijama 19, 21, 22 i 29 imati novu okretnicu na Slaviji, u Ulici kralja Milutina, pored Narodne banke.

Ono o čemu se razmišlja je i da tramvaji na deonici od Slavije do Kalemegdana voze bez kontaktne mreže.

- Postoji tehnička mogućnost da se kondenzatori ugrade u nove španske tramvaje, pa bi oni mogli da voze bez napajanja na tom delu trase - objasnio je Vesić.

Povratak u istoriju

 

Tramvaj broj 1 bio je prva linija gradskog prevoza u Beogradu 1892. godine. Čak osam tramvaja saobraćalo je sa konjskom vučom i povezivalo je deonicu od Kalemegdana do Slavije. Na toj trasi 1947. godine uvodi se trolejbus, a tramvaji odlaze u prošlost.

 

 



pauna

26.11.2016. 19:24

lepo bas lepo ,uvek se radujem kada se nesto gradi a narocito ulepsava nas voljeni beograd.ubacite u plan i neka ostrvca sa cvecem da zablista sva lepota naseg voljenog grada.


stefke

26.11.2016. 19:19

E ovo za konjsku vucu je najbolje. Taj deo trase da se produzi do skupstine, da ne mucimo plemenite zivotinje a i konji su vec zaludni u poslanickim klupama, pa umesto sto glume budale za nase pare, nek nauce da je rad stvorio coveka, teeezak rad gilipteri.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]