Beograd.rs

09:43 Beograd 1

beograd.rs | 29. 09. 2017.

SJAJNA VEST: Počela izgradnja pešačke pasarele na Kalemegdanu!

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da su juče počeli radovi na izgradnji pešačke pasarele kojom će se ostvariti veza Velikog stepenišnog silaza i Savskog keja

 

- Juče u toku dana kontaktirao sam izvođače radova na ovom važnom projektu koji treba da omogući bezbedan prelazak preko frekventne ulice i železničke pruge i zamolio ih da radove organizuju tako da ne ometaju korišćenje biciklističke staze na ovom potezu. Na taj način uvažićemo opravdane primedbe bicklista, a radovi će teći svojim tokom ne ugrožavajući zadate rokove - rekao je Vesić. 

On je dodao da će ovaj objekat povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava. 

- Takođe, izgradnjom pešačke pasarele omogućiće se bezbedan prelazak preko frekventne ulice i železničke pruge. Vrednost ugovorenih radova sa izradom tehničke dokumentacije je 214 miliona dinara, a posao je podeljen u dve faze, s obzirom na to da se radi o više prostornih celina - rekao je Vesić.

Tanjug

U prvoj fazi je, kako je rekao,  zajedno sa izgradnjom pešačke pasarele, predviđeno uređenje platoa i prostora ispod pasarele i oko nje, a rok je 270 dana od uvođenja izvođača u posao. 

- U drugoj fazi realizacije pristupiće se uređenju slobodnih površina Savskog šetališta, kao i staze na padini Beogradske tvrđave. Za ovaj deo posla izvođaču je određen rok od 150 dana od uvođenja u posao. Dve faze radova će obezbediti efikasnost i racionalnost projekta u vreme izgradnje, ali i posle izgradnje, tokom upotrebe - objasnio je gradski menadžer.

Prema njegovim rečima, pasarela se gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP „Beogradska tvrđava" 2008. godine, a rešenje je 2015.  implementirano u gradski projekat IME, u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice. 

Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine. Prva je rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga pešački most, koji prelazi iznad kolske i železničke saobraćajnice i završava se stepeništem koje vodi do kote u podnožju Velikog stepenišnog silaza Beogradske tvrđave. Pešački most ima još dve pešačke grane, dva kratka čelična mosta, koji ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave. Postojeće čelično stepenište kojim se silazilo na šetalište sa bočne strane hale, ruši se, a zadržaava se stepenište koje je pozicionirano na glavnoj fasadi hale.



Mikac

29.09.2017. 11:19

Pravite pešački most radi rekreacije a prigradska naselja kao da ne pripadaju gradu. Na primer u Sremčici poslednjih 20 godina niste ašov uboli pa je to postalo naselje zaboravljeno od svih. Totalni komunali i saobraćajni nered bez ikakve infrastrukture. Da je to jedino neuredjeno prigradsko naselje pa da vam oprostimo ali takva su takoreći sva prigradska naslelja grada Beograda.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]