• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: informer.rs/večernjenovosti

06.12.2017

10:23

OD KALIŠA DO NOVOG BEOGRADA ZA PET MINUTA! Obezbeđen novac za izgradnju gondole!

Beograd

OD KALIŠA DO NOVOG BEOGRADA ZA PET MINUTA! Obezbeđen novac za izgradnju gondole!

Podeli vest

Beogradska gondola počinje da se gradi sledeće godine, izjavio je gradonačelnik Beograda Siniša Mali

Prema nacrtu republičkog budžeta za 2018. godinu, za ovaj projekat izdvojeno je 360 miliona dinara. Istim dokumentom, planira se da 2019. iz svoje kase Srbija izdvoji 840 miliona.

Grad Beograd je u obavezi da obezbedi oko 600 miliona. Vazdušno povezivanje Kalemegdana i Ušća koštaće ukupno 1,8 milijardi dinara. 

Prema dogovoru, Republika će učestvovati sa dve trećine vrednosti investicije. Kupovina kapsula i izgradnja infrastrukture finansiraće se preko Ministarstva trgovine, turizma, telekomunikacija, a sprovodiće je preduzeće "Skijališta Srbije". 

- Grad će naredne godine u budžetu rezervisati 600 miliona za ovaj projekat. On je veoma važan za razvoj prestonice. Sada smo finansijski stabilni i zato mozemo da investiramo u ovakve stvari. Zahvaljujem se ministru Rasimu Ljajiću koji nas je podržao - rekao je Mali za Večernje novosti. 

Tanjug


Vazdušni tramvaj prevoziće putnike linijom dugačkom tačno kilometar. Na Starom gradu, stanica će se nalaziti u blizini pristaništa i "Beton hale", a na novobeogradskoj kod mesta gde je sada skejt park. 

Interesantno, startna pozicija na Ušću bila bi postavljena na 75 metara nadmorske visine. Dok bi stanica kod Kalemegdana bila na visini 106 metara. 

Sve spremno
U Planu detaljne regulacije se navodi da bi minimalna visina donje ivice kabine bila 4,5 metara iznad prizemnih objekata i javnih saobraćajnih površina. Čak šest metara od nivoa primarnih infrastrukturnih vodova i 12 metara iznad nivoa reke Save pri najvišem vodostaju. Da bi se izgradila gondola, bilo je potrebno da se planski uredi 10,7 hektara.

Gondola će prevoziti 3.000 osoba na sat u oba smera brzinom od dvadesetak kilometara na čas. Vreme putovanja sa jedne strane reke na drugu iznosilo bi svega pet minuta. Žičara bi imala tridesetak kabina. U svakoj od njih moglo bi da sedi između 10 i 35 putnika. Prevoz bicikla i pristup osobama sa invaliditetom takođe će biti omogućeni. 

Kako navodi gradonačelnik Mali, gondola je atraktivan vid javnog prevoza. 
- Uticaće na turizam. Od izrade i sprovođenja ovog plana očekuju se pozitivni efekti i sa saobraćajnog aspekta. Unaprediće se bezbednost, komfor za pešake i bicikliste. Smanjiće se emisija štetnih gasova - zaključuje prvi čovek prestonice. 

Podsećamo, ideja o izgradnji beogradske gondole datira još od 1922. godine. U Arhivu je sačuvan nacrt "Građevinsko-tehničkog preduzeća Šumadija", koje je osmislilo povezivanje Beograda i Zemuna žičarom. Istovremeno je ponuđen još jedan projekat, koji je predložila zagrebačka firma "Čavlina i Sladoljev", a njegova trasa bila je zemišljena od Kalemegdana, preko Velikog ratnog ostrva do Zemuna. Oba su bila preskupa, pa se odustalo.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
arso

pre 6 godina

Ideja je stvarno lepa, ali... Ajde budite malo realni, recimo do Mirjeva,vec sto godina se ide sokakom Mite Ruzica, nikako da normalno naselje povezete sa autoputem i Bulevarom Kralja Aleksandra. Tunel na primer.Preci Gazelu u jutarnjem ili popodnevnom spicu je nocna mora, a kada zavrsite ono cudo na vodi, tek se nece moci preci na NBG i obratno.Dogradite jos jedcnu traku na Gazeli. Na autokomandi, svako jutro mora da stoji saobracajac, da bi regulisao ukljucenje na autoput, a resenje je da autobusko stajaliste preselite 50 m nize ispod restorana Frans. A da ne pominjemo od ustanicke prema Kaludjerici,dozvolili ste da se soliteri sazidaju pored bulevara, a koji treba da se "prosiri"., samo neznam kada. Tako da nam je stvarno neophodna zicara.

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set