• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

01.03.2019

08:42 >> 12:01

VESIĆ: Mora se dokazati da je novac za prevoz za to potrošen

Beograd

VESIĆ: Mora se dokazati da je novac za prevoz za to potrošen

Podeli vest

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je danas da se u pojedinim medijima vodi hajka protiv odluke države po kojoj "poslodavci koji isplaćuju zaposlenima naknadu za javni prevoz ”na ruke” umesto što kupuju mesečne karte moraju dokažu da je svaki dinar isplaćen potrošen za prevoz i to svakog meseca i za svakog zaposlenog"

 - Dokaz da je novac potrošen za prevoz može da bude mesečna karta za javni prevoz, ali i račun sa benzinske pumpe ili taksi račun, ali poslodavac mora da ima dokaz za svakog zaposlenog da je naknada za prevoz iskorišćena za prevoz - rekao je Vesić za Tanjug i dodao da je „odluka jasna i da tu nema nikakve dileme”. 

 - Napisi koji su se pojavili u nekim medijima kao i gluposti koje su izgovarali pojedini kvazi stručnjaci za sve i svašta da je ova odluka protivzakonita ne samo da su netačne već i opasne i predstavljaju poziv da se ne plaća javni prevoz -  ukazao je Vesić.

On je istakao da nažalost pojedini mediji i kvazi stručnjaci obmanjuju građane i pozivaju da se ne plaća javni prevoz tvrdnjama da poslodavci ne moraju da kupuju mesečne karte. 

 - Ne moraju ako se zaposleni ne vozi javnim prevozom, ali i ako ne kupuju mesečne karte moraju da dokažu da je novac isplaćen za prevoz korišćen za tu svrhu -  naglašava Vesić.

On ističe da je država Zakonom o radu obavezala poslodavce da zapolenima isplaćuju naknadu za prevoz ukoliko ne organizuju sopstveni prevoz. 

 - Na ovaj iznos se ne plaćaju porezi, ni doprinosi i zato može da se koristi samo za prevoz. Država ima obavezu da kontroliše kako se troši novac namenjen prevozu koji je omogućila poslodavcima da isplaćuju bez poreza i doprinosa -  rekao je Vesić.

On je dodao da neki poslodavci zloupotrebljavaju ovu zakonsku mogućnost pa ovu naknadu uključuju u platu čime varaju državu, jer ne plaćaju doprinose, a varaju i zaposlene kojima oduzimaju pravo na prevoz. 

Zato će ubuduće poslodavac, kako kaže, biti obavezan da za svaki dinar koji isplati zaposlenom na ime prevoza dokaže da je novac zaista iskorišćen za prevoz. 

 - Ne vidim šta je normalnije od toga? Zapanjen sam hajkom koja se vodi protiv mene i Grada, jer pozivamo da se kupuju karte za javni prevoz!? Dok sam god na funkciji u gradu ja ću to da radim jer javni prevoz mora da se plaća i ne pristajem na bilo kakvu jeftinu demagogiju koja nam se ova dva dana nudi od ljudi koji pozivaju da se prevoz ne plaća -  rekao je Vesić.

Ministarstvo finansija donelo je mišljenje broj 011-00-12/2019-04 od 01.02.2019. godine, podseća Vesić, kojim se ukazuje da ukoliko poslodavac nema verodostojne isprave na osnovu kojih dokazuje da je na adekvatan način nadoknadio trošak zaposlenog za dolazak i odlazak sa rada (npr. račun za kupovinu mesečne pretplatne karte, dnevne karte ili karte za jednu vožnju u javnom prevozu, račun za gorivo u slučaju korišćenja sopstvenog vozila i sl.), ti troškovi mu se ne mogu priznati kao rashod. 

U slučaju da se naknade za dolazak i odlazak sa rada ne dokumentuju verodostojnom računovodstvenom ispravom, isplate zaposlenima na ime naknade troškova za dolazak i odlazak sa rada smatraju se nedokumentovanim troškovima u smislu člana 7a tačka 1) Zakona o porezu na dobit pravnih lica. Mišljenje je objavljeno u Privrednom savetniku broj 5 iz februara 2019. godine.

Vesić je rekao da je ”tokom 2018. godine broj zaposlenih na teritoriji grada Beograda iznosio 717.998 lica prosečno mesečno, dok je od navedenog broja samo 114.429 zaposlenih prosečno mesečno kupovalo pretplatne karte, iako prema istraživanjima javni linijski prevoz koristi oko 47,9 odsto korisnika. 

 - To znači da oko 250.000 zaposlenih lica koristi javni prevoz, a da ne plaća kartu, usled čega grad Beograd gubi minimalno 750 miliona dinara mesečno, ili skoro devet milijardi dinara na godišnjem nivou -  istakao je Vesić. 

 - Ukoliko bi se broj prodatih pretplatnih karata povećao samo za 100 hiljada to bi značilo da bi se od novonaplaćenog prihoda svake godine moglo da se kupi oko 180 novih autobusa, što bi značilo da bi se za 4-5 godina mogao obnoviti ceo vozni park JKP GSP“Beograd -  poručio je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je poručio da ”Beograd ima 476 linija javnog linijskog prevoza putnika, da sva vozila javnog prevoza ostvare oko 436.000 kilometara i da se dnevno preveze oko 2.500.000 putnika”. 

Dodaje da zato što se ne kupuju karte Grad dotira godišnje javni prevoz sa oko 150 miliona evra svake godine, a za te pare „moguće je izgraditi 75 vrtića ili kupiti oko 800 autobusa”.


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
don

pre 5 godina

Navikao narod da se svercuje. Kukaju na GSP a ne placaju karte

Jeka

pre 5 godina

Sve mora da se opravda i ne znam sta tu kome nesto nije jasno

zika

pre 5 godina

Mozda da razmislite o ideji, konfiskacije svih privatnih vozila ? Na taj nacin cemo se svi prevoziti vasim prevozom uz obavezo placanje bus plus karti.

Cathy

pre 5 godina

Dosta je bilo pranja para preko radnika,ova odluka je u korist gradjana i javnih prevoznika.

Rajko

pre 5 godina

Ovo je još jedna pomoć zaposlenima jer ne moraju isključivo da koriste gradski prevoz.

Mile Obradovic

pre 5 godina

Gospodine Vesicu to je najmajnji problem ! Prvo da vi dokazete odkle novac za vilu na Dedinju ! Kao i da dokazete da niste pokrali Crvenu Zvezdu ! Odakle vam pare da kupite Kurir, ok vas parteneru iz firme Mondo ? Cebef ka Sky Music , Sta Sky treba da kupi od para koje isisavate iz budzeta grada za SNS?

Gospodja Ministarka

pre 5 godina

Neki dokaz o trošenju novca baš u svrhu prevoza do radnog mesta svakako treba da postoji.Mnogi to zloupotrebljavaju.

Nina

pre 5 godina

Ja nosim racune goriva na osnovu kojih mi se vrati novac za prevoz!Obracunaju mi kilometrazu i na osnovu toga sipam gorivo,tako vec godinama!

Stefan

pre 5 godina

Prevoz mora da se placa i to je nesto neminovno .

Ratko

pre 5 godina

Poslodavci ako ste cisti pred Zakonom, nema razloga panici .

Tina

pre 5 godina

To je ispravno i korektno, treba da se zna gde pare idu!

tanja

pre 5 godina

šta je sledeće? da priložom fiskalne račune iz pekare kako bih opravdala topli obrok?

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Danka Ilić ubijena je pre tačno mesec dana, a ovo je detaljna rekonstrukcija stravičnog zločina: Devojčica ubijena na par metara od kuće
Hronika

Danka Ilić ubijena je pre tačno mesec dana, a ovo je detaljna rekonstrukcija stravičnog zločina: Devojčica ubijena na par metara od kuće

Danka Ilić (2) nestala je 26. marta u Banjskom polju kod Bora, u dvorištu porodične kuće svoje majke Ivane Ilić, dok se igrala sa starijim bratom. Prema rečima majke, sin je zatražio vodu, pa je ona otišla do automobila, ali kada se vratila Danka više nije bila tamo. Nažalost, potraga za devojčicom za kojom je tragala cela Srbija, ali i Evropa, završena je na tragičan način.

25.04.2024

20:46

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set