wikipedia

21:57 Društvo 0

T. Mratinković | 26. 03. 2015.

NAJVEĆA NESREĆA U ISTORIJI 38 godina od tragedije na Tenerifima

Najveća avionska nesreća u istoriji avijacije dogodila se 1977. godine na Tenerifima u Španiji, kada su život izgubila 583 putnika u kojoj su učestvovala dva Boinga 747 američkog Pan Am-a i holandskog KLM-a

27. Marta, 1977. godine dogodila se najveća nesreća u istoriji komercijalne avijacije u kojoj su učestvovala dva Boeing-a 747 američkog Pan Am-a i holandskog KLM-a. Oba aviona su se našla igrom slučaja Tenerifama. Krajnja destinacija za putinke KLM-a i Pan Am-a je bio aerodrom Las

JURIJ GAGARIN POGINUO PRE 47 GODINA

wikipedia

Na današnji dan 1968. Gagarin i njegov istruktor Vladimir Serjegin su poginuli u MiG-15UTI na rutinskom letu blizu Kiržača. Nije poznato šta je izazvalo pad, ali je istraga iz 1986. pokazalo da je turbulencija nastala kada je presretač Su-11 koristio komoru dogorevanja, mogla da izazove da Gagarinov avion leti nekontrolisano. Vremenski uslovi su takođe bili loši, što je moglo doprineti nemogućnosti da se Gagarin i instruktor isprave pre nego što su pali. Nova teorija, koju je 2005. izneo prvobitni istražitelj nesreće, tvrdi da je prethodni pilot ili posada aviona slučajno ostavila otvorenu kabinu, što je dovelo do gubitka kiseonika, pa Gagarin i Serjegin nisu mogli da upravljaju avionom.

Palmas, Gran Kanarija. Budući da je tamo ekspodirala bomba, oba aviona zajedno sa ostalim na putu za Gran Kanariju su bila preusmerena na manji aerodrom Los Rodeos.

Oba aviona su se istovremeno spremala da polete, KLM-ov Boeing 747 rulao je pistom pripremajući se za poletanje. Pan Am-ov Boeing 747 “Clipper Victor” je krenuo da rula istom pistom pošto mu je dato odobrenje sa kontrolnog tornja. Avio-nesreći koja je usledila u 17 časova 6 miniuta i 56 sekundi pri lokalnom vremenu svakako je doprinela gusta magla, koja je otežala vizuelni kontakt tornja i aviona. Piloti aviona su se zbog loše vidljivosti pre svega oslanjali na instrukcije kontrolora leta.

Wikipedia
ILUSTRACIJA

Kako je KLM-ov 747 bio spreman za poletanje, kapetan holandskog avio-prevoznika je bio svestan kretanja Pan Am-ovog aviona u suprotnom pravcu, ali nije imao vizuelnu potvrdu da avion taksira po pisti. Misleći da je avion van piste, KLM-ov kapetan je dao pun potisak i krenuo da poleće, iako mu prethodno toranj nije dao dozvolu. Lošu komunikaciju je skupo platilo 583 ljudi, dok je samo 61 preživelo. KLM-ovi putnici i članovi posade su poginuli, ukupno 248, dok je na Pan Am-ovom letu preživelo 61 putnik, a 355 je izgubilo život.

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]