Vesti
MISTERIJA! Ko je, prvi put posle 20 godina, ostavio cveće na Krcunovom grobu, na dan njegove pogibije?!
Danas, na godišnjicu smrti Slobodana Penezića Krcuna, na njegovom spomeniku u u Aleji Narodnih Heroja na Novom Groblju u Beogradu misteriozno se pojavio buket cveća u obliku suze, prvi put posle 20 godina!
Na današnji dan pre tačno 51 godine dogodila se najmisterioznija saobraćajna nesreća u Srbiji, u kojoj je poginuo tadašnji predsednik srpske vlade i načelnik OZNE, Slobodan Penezić Krcun – jedini Srbin koji je moćniku Titu u lice mogao da kaže šta stvarno misli!
Na njegov grob neko je danas doneo cvetnu "suzu", uz poruku na kojoj se mogu razaznati samo reči "srpske službe“. Niko nije video kada je to urađeno, pa ostaje misterija ko je ostavio cveće i zašto baš sada.
Godinama je njegova smrt bila obavijena velom tajne, a Srbi zvaničnu verziju pogibije Krcuna u saobraćajnoj nesreći nikad nisu prihvatili, već su brže-bolje stvorili legendu kako je za njegovu smrt odgovoran lično maršal. To potvrđuje i spevana pesma u narodu o ovoj saobraćajnoj nesreći koja glasi: “Zlatibore šapni Tari da Krcuna ubi Stari“.
Krcnun je rođen je 2. jula 1918. godine u Užicu, a posle Drugog svetskog rata obavljao mnogobrojne funkcije u SFRJ.
wikipedia.org
Bio je poznat i po tome što nije strahovao od toga da Titu kaže svoje mišljenje pa je verovatno odatle i potekla priča da mu je rekao: "Druže Tito, šteta što nisi Srbin".
Bio je jedan od osnivača Crvene zvezde i vatreni navijač, a o njegovoj ljubavi prema sportskom društvu govore poznate "Penezića udariti kap na utakmici", na koje su mnogi istoričari skretali pažnju.
Za Krcunovo ime, kao jednog od najvažnijih ljudi u tadašnjoj Jugoslaviji, vezane su i brojne likvidacije bez suđenja, montirani procesi kao i slanje ljudi na Goli otok.
Ipak, najveća kontroverza neraskidivo povezana sa imenom lobodana Penezića Krcuna tiče se njegove pogibije, 6. novembra 1964. godine, u saobraćajnoj nesreći na Ibarskoj magistrali u blizini sela Šopić kod Lazarevca.
Prema zvaničnoj i nikad dovoljno utemeljenoj verziji, Krcun je stradao pošto su mu zbog velike kiše kola proklizala po blatu, usled čega je vozač izgubio kontrolu, sleteo sa puta pri brzini od 130 kilometara na sat, i zabio se drvo.
Ipak, zvanična verzija gotovo nikada u potpunosti nije prihvaćena, već vlada uverenje da je saobraćajnu nesreću vešto isplanirao Josip Broz Tito, nakon što je izmjeđu njih izbila svađa. Poznat je i vic u kojem Tito, kada mu saopštavaju da je Krcun poginuo, pogledavši na sat pita: "Šta, vec je pola dva?"
Komisija Vojnotehničkog instituta je prilikom pregleda ostataka vozila konstatovala da je oštećena poluosovina zadnjih pogonskih točkova, koja je nastala usled pokušaja nasilnog odvrtanja poluosovine pre udesa, što je, bar prema mišljenju istoričara, dovoljno za "sumnju da je diferencijal i pre udesa nije bio ispravan"... Iz toga se zaključuje da su Krcunu bila podmetnuta neispravna kola.
Inače, Tito nije prisustvovao sahrani već je poslao venac. Na dan Krcunove sahrane Tito je primio glumca Kirka Daglasa.
Ostavite komentar
Pravila komentarisanja:
Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.
Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.
Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.
Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.
Imate mišljenje?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavite komentar