12.12.2017.
PODMUKLI TRIKOVI TRGOVACA: Svesno odbijaju SVAKU reklamaciju, jer znaju da ljudi nemaju para za veštake! Public
Informer | 16.02.2016. | 17:51

PODMUKLI TRIKOVI TRGOVACA: Svesno odbijaju SVAKU reklamaciju, jer znaju da ljudi nemaju para za veštake!

Društvo         8

Da bi ispoštovao zakon, prodavac odgovori u propisanom roku od osam dana, ali taj odgovor po pravilu bude negativan...

Ako ste kupili loš proizvod i podneli reklamaciju, velike su šanse da ona bude odbijena.

Mnogi trgovci i proizvođači, naime, dosetili su se da im je najisplativije da sve reklamacije jednostavno odbijaju, jer znaju da ljudi nemaju para da se bore za svoja prava angažovanjem veštaka i ulaženjem u duge i skupe sudske procese sa takođe neizvesnim ishodom.

Šporet "poludeo"

Beograđanka Milena Avramović kupila je dve po visini bitno različite cipele. Primetila je falinku tek kad je došla kući i stala pred ogledalo. Presavila je tabak, podnela reklamaciju, koja joj je posle osam dana - odbijena.

Prodavačica cipela: Nema šanse da nešto usvoje

Aleksandra Ž. radi kao prodavačica u radnji jednog poznatog domaćeg proizvođača cipela. Kako kaže, mesečno dobiju dvadesetak reklamacija, što i nije tako puno u odnosu na prodatu količinu. Ipak, u 90 odsto slučajeva epilog je odbijanje.
- Ovde radim nekoliko meseci i to sam odmah primetila. Čim neko reklamira obuću, bez obzira na to ima li ili nema opravdan razlog, već posle dva-tri dana stiže odgovor da se reklamacija ne usvaja - priča naša sagovornica.
Aleksandra dodaje i da se upravo zbog takvog stava firme često nađe u veoma neprijatnoj situaciji.
- Bude mi stvarno glupo kada treba da obavestim nekog ko se s punim pravom žalio da mu je reklamacija odbijena. Baš nedavno ismo mali cipele kojima se đon odlepio posle dvadesetak dana, ali oni su ženi odgovorili da je to od nošenja, odnosno da ih je ona negde zakačila. A oštećenje je bilo takvo kao da je buldožer prešao preko cipela. I šta će, uzela je te cipele i otišla kući, dok sam ja ostala da crvenim.

Miloš Čorokalo iz Šapca kupio je šporet "gorenje", koji je radio normalno samo desetak dana. Posle toga kreću muke...

- Kada se uključi i radi jedna ringla ili rerna, zagreju se i druge ringle iako nisu uključene, a zagreje se i cela površina oko ringli. Kada se uključe sve četiri ringle, cela površina šporeta se toliko zagreje da mu je gotovo nemoguće prići bez rizika da se zadobiju ozbiljne opekotine - napisao nam je Čorokalo.

PROKLEO DAN KAD JE KUPIO KUĆNI APARAT: Frižider "gorenje" napravio mi je PAKAO OD ŽIVOTA!

Ni u ovom slučaju reklamacija nije pomogla. Naprotiv, glatko je odbijena uz prilično nemušto objašnjenje, a "zaprećeno" mu je i da će mu svaki sledeći put ispostaviti račun za izlazak servisera na teren.
Slično je prošao i Čačanin Dragan Sretenović, kom je reklamacija na akumulator "varta" odbijena uz obrazloženje da je "verovatno ispražnjen u stanju mirovanja vozila" ili je "oštećen nepravilnom upotrebom".

U prodavnici u kojoj je reklamirao akumulator rekli su mu da se ne uzbuđuje previše jer gotovo nijedna reklamacija ne bude prihvaćena.

Ova tri primera probrali smo nasumice iz nekoliko desetina pritužbi koje su nam nezadovoljni potrošači poslali. Iz svega se kao najlogičniji nameće zaključak s početka teksta: mnogi trgovci i proizvođači namerno odbijaju reklamacije s obzirom na to da znaju da se u 99 odsto slučajeva priča tu i završava jer ljudi nemaju novca da idu dalje u procesu dokazivanja da su oštećeni, odnosno angažuju ovlašćenog sudskog veštaka i uđu u dugotrajan i skup sudski proces, ili ih jednostavno mrzi da se time bakću.

Šta možete uraditi kad vam odbiju reklamaciju

U slučaju odbijanja reklamacije od strane prodavca potrošač ima nekoliko mogućnosti.
1. Ponovno ulaganje reklamacije s detaljnim obrazloženjem. Nekada se desi da navedeni kvar nije uočen ili ga ovlašćeni servis nije konstatovao. Zbog toga je jako bitno da potrošač precizno i detaljno objasni razloge reklamacije i prvi put.
2. Angažovanje drugog ovlašćenog servisa za tu robnu marku. Događa se (ne tako često) da ishod reklamacije bude drugačiji u zavisnosti od servisa. Naravno da postoje određeni standardi u radu, ali ovde govorimo o angažovanju servisera ponaosob - o tome kolika je njegova želja da se potpuno posveti lociranju problema i otklanjanju uzroka.
3. Krajnja opcija je angažovanje ovlašćenog sudskog veštaka. Na osnovu takvog nalaza potrošač može da se ponovo obrati prodavcu radi zaštite svojih prava i ostvarivanja svih zakonskih pretpostavki.
Sve navedene aktivnosti mogu se realizovati samostalno ili uz podršku neke organizacije potrošača.

A da sve bar naizgled bude po propisima, svi oni uredno odgovaraju u roku od osam dana, koji propisuje zakon, kako ne bi bilo osnova za intervenciju Tržišne inspekcije, koja se stara samo da rok za odgovor bude ispoštovan i ne može da ulazi u opravdanost same reklamacije, odnosno opravdanost pritužbe potrošača.

Suprotni interesi

Sa našim zapažanjima slaže se i Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije.

- To predstavlja pokušaj trgovaca i proizvođača da sprovedu svoje interese, odnosno da ospore ili umanje naša prava. Upravo tu potrošači nemaju dovoljno znanja, a ni upornosti da dođu do obeštećenja. Ipak, treba da znamo da postoje procedure koje nisu povezane s novcem i ne iziskuju dodatne troškove. Veoma je važno objasniti ljudima da se za potrošački spor pred sudom ne plaća nikakva taksa i da se on rešava po hitnom postupku - objašnjava naš sagovornik.

KAKO ZAŠTITITI POTROŠAČE? Novim zakonom o oglašavanju REKLAMA POSTAJE GARANCIJA!

Bogosavljević napominje i da je odnos trgovca kad mu podnesete reklamaciju bitno drugačiji ako odmah uoči da ste edukovani o svojim pravima.

- Ako potrošači znaju svoja prava i, naravno, ako su u pravu u pogledu reklamacije, trgovci i proizvođači obično na kraju popuštaju. Dakle, oni se povuku kada vide da je neko rešen da ide do kraja. Imali smo primere da se ljudi izbore za zamenu skupocenog automobila ili nečeg sličnog samo zato što su bili odlučni. Problem je, međutim, što potrošači imaju vrlo malo praktičnog znanja o svojim pravima. Onda se trgovci prema njima tako i postavljaju i apriori im odbijaju reklamaciju - zaključuje Petar Bogosavljević i dodaje da u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u okviru potrošačkih organizacija finansira advokate i pravnike upravo da bi pomogli ljudima u prevazilaženju ovakvih problema. 

 

KOMENTARI (8)

Avatar placeholder

miroljub

16.02.2016. | 18:19

Trgovci največi lopovi bili i ostali.

Avatar placeholder

roky

16.02.2016. | 20:18

Kakva drzava takvi Trgovci.. ili ono Skim si takav si..!!

Avatar placeholder

mika koka

16.02.2016. | 20:26

dragi gospodine iz udruzenja to sto vi kazete o zastiti je istina kada i vi kada vam se obratimo a govorim o Novom sadu ne otkacite ojadjene po kratkom postupku s recima tako im se moze i slicnim.

OSTAVI KOMENTAR

Ime*

Komentar
Koliko je tri plus pet?
Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]

 Vreme
Beograd 14°  
clear sky
14°C
Beograd
  • Beograd
    14°
    clear sky
  • Novi Sad
    14°
    clear sky
  • Niš
    clear sky
  • Subotica
    10°
    clear sky
  • Zrenjanin
    14°
    clear sky
  • Klek
    14°
    clear sky
  • Kula
    clear sky
  • Sombor
    clear sky
  • Vrbas
    clear sky
  • Vranje
    clear sky
  • Prokuplje
    clear sky
  • Leskovac
    clear sky
  • Arilje
    clear sky
  • Kraljevo
    clear sky
  • Apatin
    clear sky
  • Vlasotince
    clear sky
  • Pirot
    clear sky
  • Inđija
    14°
    clear sky
  • Loznica
    14°
    clear sky
  • Grocka
    14°
    clear sky
  • Kovin
    14°
    clear sky
  • Ruma
    14°
    clear sky
  • Kladovo
    clear sky
  • Novi Pazar
    clear sky
  • Jagodina
    clear sky
  • Ivanjica
    clear sky
  • Titel
    14°
    clear sky
  • Ub
    12°
    clear sky
  • Bor
    clear sky
  • Nikinci
    14°
    clear sky
  • Batajnica
    14°
    clear sky
  • Surdulica
    -1°
    clear sky
  • Ralja
    14°
    clear sky
  • Zlatibor
    clear sky
  • Popinci
    14°
    clear sky
  • Kosjeric
    clear sky

Štampano izdanje

Anketa

Treba li Rusi da izgrade svoju bazu u Srbiji?