Zoran Sinko

15:14 Društvo 0

Tanjug/Informer.rs | 03. 05. 2016.

EVO REŠENJA! Počela sa radom savetodavna linija za roditelje koji su u nedoumici!

U domu za nezbrinutu decu "Moša Pijade" danas je počela sa radom savetodavna Roditeljska linija, a mame i tate pozivom na besplatni telefonski broj 0800 007 000 mogu dobiti savete kako da reše brojne nedoumice vezane za roditeljstvo i vaspitavanje dece

Linija će raditi od 17 do 20 sati, šest dana u nedelji, a zamišljena je kao pilot projekat koji će trajati dve godine, a nakon toga će se analizirati da li je opravdala očekivanja i u zavisnosti od toga videće se da li će preći u redovan servis.

Unicef je otvaranje linije pomogao sa 100.000 dolara, dok je Telekom obezbedio besplatnu liniju, softver i opremu.

Ministar za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Aleksandar Vulin rekao je da roditelji svoju decu vole, ali da o roditeljstvu imaju mnogo toga da nauče i da sada imaju i koga da pitaju nešto više o tome.

- Linija za roditelje je dostupna svima, sada svako može da kaže svoj problem, da traži pomoć, rešenje. Ovo je jedan od servisa koji ćemo podržati, koji će život porodicama učiniti lakšim - rekao je Vulin i dodao da država mora da se brine o porodici.

On je dodao da je linija otvorena vanbudžetskim sredstvima, novcem Unicefa i Telekoma koji su podržali projekat i pozvao i ostala odgovorna preduzeća da pomognu onima kojima je pomoć potrebna.

Direktor kancelarije Unicefa u Srbiji Mišel Sen Lo kaže da je linija za roditelje besplatna i poverljiva, a da roditelji neće morati da se predstave kada pozovu.

On je rekao da i sam ima četvoro dece i da kao roditelj nije prošao obuku za roditeljstvo.

- Kada su moja deca bila mlađa da sam imao ovakvu liniju, da sam imamo kome da se obratim, moj i njihov život bili bi lakši - rekao je Sen Lo.

U digitralnom svetu, kako kaže, teško je od baka i deka dobiti bilo kakav savet jer ni oni nemaju iskustva u toj oblasti.

U domu za nezbrinutu decu već deset godina radi SOS Dečja linija, gde dečaci i devojčice pozivom na broj 116111, mogu dobiti savete kako da reše problem vršnjačkog nasilja, kako da se uklope u društvo...

Prošle godine SOS Dečja linija imala je više od 14.000 poziva, a obučeni terapeuti koji primaju pozive kažu da najviše zovu deca uzrasta 12 do 14 godina. 

Direktor centra za zaštitu odojčadi, dece i omladine u Zvečanskoj Zoran Milačić ukazao je da se nakon desetogodišnjeg iskustva sa SOS Dečjom linijom osetila potreba da se pokrene i roditeljska linija i da se nada da će nakon pilot projekta linija preći u redovan servis.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]