• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug/Informer.rs

22.07.2016

21:18

NBS: 714 pritužbi građana na banke i osiguravajuće kuće!

Društvo

NBS: 714 pritužbi građana na banke i osiguravajuće kuće!

Podeli vest

Građani Srbije poslali su u prva tri meseca ove godine 714 pritužbi i preuranjenih pritužbi na rad banaka, osiguravajućih kuća i drugih finansijskih institucija Narodnoj banci Srbije, a najviše su se žalili na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja preko interneta, provizije, prijavljeno kašnjenje u otplati...

Broj prigovora, uključujući i one koji su preuranjeni, u prva tri meseca 2016. veći je za 49,1 odsto nego u istom periodu 2015.

NBS, međutim, ukazuje i na veliki udeo preuranjenih pritužbi, 27 odsto, što

ukazuje, kako ističu, da mnogi i dalje ne znaju da se po pravilu najpre moraju obratiti instituciji s kojom imaju problem, a tek ako sporni odnos ne reše, mogu da se žale centralnoj banci.

Naveći broj pritužbi građana upućen je bankama, budući da s tim sektorom najviše i imaju posla. Prema podacima NBS, bankarskom sektoru je namenjeno 424 pritužbi i preuranjenih pritužbi, dok je 289 bilo namenjeno osiguravajućim društvima, a jedan lizing kući.

Kako je navedeno u izveštaju Centra za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga NBS, pritužbe na banke mahom su se odnosile na zloupotrebu platnih kartica nakon gubitka ili krađe, plaćanja putem interneta, osnov i visinu prijavljene docnje Kreditnom birou, vrstu i visinu naknada banaka, visinu i način obračuna zatezne kamate u slučaju docnje, zatim nedovoljno obaveštavanje u predugovornoj fazi o uslovima kredita...

Kada je reč o osiguravajućim kućama, Centru NBS je pristiglo, od 1. januara do 31. marta 2016. 263 prigovora na njihov rad, što je četiri puta više u odnosu na isti period 2015.

Nagli porast broja prigovora posledica je, smatra NBS, novog Zakona o osiguranju koji je u primeni od juna 2015. a kojim su, kako je navedeno, unapređeni mehanizmi zaštite prava i interesa osiguranika, korisnika osiguranja i trećih oštećenih lica. 

Najveći broj prigovora u ovoj oblasti odnosio se na autoodgovornost (30,4%), nezgodu (29,3%), osiguranje imovine (8,4%) i osiguranje života (7,2%).

Građani su se u prvom kvartalu najčešće žalili na visinu i osnov ponuđene naknade štete kod osiguranja od autoodgovornosti, nepriznavanje osnova za naknadu štete ili neslaganje sa procentima podeljene odgovornosti. Zatim, žalili su se i na procenat utvrđenog invaliditeta po osiguranju od posledica nezgode, probleme u ostvarivanju prava po osnovu polise osiguranja imovine...

Centar je u periodu od 1. januara do 31. martaprimio jednu pritužbu s prigovorom na rad davalaca finansijskog lizinga. 

U navedenom periodu Centar je primio i 193 preuranjenih pritužbi koje su građani slali NBS bez prethodnog obraćanja instituciji na čiji rad su imali primedbe, što je 11 odsto više nego u istom periodu prethodne godine.

Najveći broj preuranjenih pritužbi odnosio se na rad banaka – 86,5 odsto, a od toga na kredite 58,1 odsto, tekuće račune 14,4 odsto i platne kartice 10,2 odsto.

U navedenom periodu bilo je i 80 predloga za posredovanje, od čega je 26 prihvaćeno od strane finansijskih institucija, a 54 je odbijeno. 

U prvom kvartalu je zakazano i održano 27 postupka posredovanja, što je za 2,25 puta više u odnosu na isti period prošle godine. 

Od ukupnog broja medijacija, postupak je okončan u 21 slučaju, pri čemu je u 38,1 odsto okončanih postupaka postignut sporazum između institucije i korisnika.

Najveći broj posredovanja u navedenom periodu odnosio se na sporne odnose u vezi s korišćenjem kredita (22%), autoodgovornost (15%) i platni promet (11%).


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija