Shutterstock

13:38 >> 13:38 Društvo 1

Tanjug/Informer.rs | 29. 09. 2016.

NAJVEĆI SMO ZAVISNICI! Srbin koristi telefon 2 SATA duže od prosečnog Evrpljanina!

Istraživanje kompanije Masterkard "Uticaj inovacija" sprovedeno u 10 zemalja Centralne i Istočne Evrope, pokazuje da je za 91 odsto ispitanika u Srbiji pametni telefon najčešće korišćen uređaj, a da prosečno korišćenje iznosi pet sati dnevno, naspram prosečnih 3,3 sata u Zapadnoj Evropi

Ispitanici u Srbiji su pokazali visok stepen entuzijazma u pogledu digitalnih tehnologija - 89 odsto njih očekuje da će digitalne usluge igrati sve važniju ulogu u svakodnevnom životu, a 63 procenta navodi da inovacije imaju pozitivan uticaj na društvo, navodi se u današnjem saopštenju Masterkarda o rezultatima istraživanja.

Za 56 odsto ispitanika glavni uređaj za korišćenje je pametni telefon, 22 procenta koristi kompjutere, 19 odsto laptop a 2,0 odsto tablete.

Studija takođe pokazuje da 60 odsto potrošača u Centralnoj i Istočnoj Evropi već koristi aplikacije za digitalna plaćanja, i da čak 80 odsto ispitanika posmatra svoje mobilne uređaje - tablete i telefone - kao željenu alternativu platnim karticama.

Opšti stav ispitanika u 10 zemalja Centralne i Istočne Evrope prema digitalizaciji je nešto pozitivniji u ovom regionu nego u Zapadnoj Evropi. 

Većina potrošača (preko 70 odsto) su zadovoljni digitalizacijom i imaju bolje mišljenje o uticaju inovacija na društvo od ispitanika u Zapadnoj Evropi. 

Kao što je to slučaj u celom svetu, i potrošači u Centralnoj i Istočnoj Evropi kao da su "zalepljeni" za svoje pametne telefone. Prosečno vreme provedeno u korišćenju pametnog telefona tokom radnog dana je 4,1 sat, pokazuje ova studija.

U zapadnoj Evropi, prosek je samo 3,3 sata. Bugarski ispitanici, međutim, priznali su da u proseku na svojim uređajima provode više od pet sati.
 

Zoran Sinko

Pored standardnih internet funkcija, kao što je imejl, skoro 90 odsto učesnika u anketi u Centralnoj i Istočnoj Evropi koristi svoje uređaje za pretraživanje interneta, a aplikacije za društvene medije, četovanje i onlajn kupovina su najpopularnije digitalne usluge. 

U Srbiji je situacija slična - 97 procenata ispitanika svakodnevno pretražuje internet, 92 odsto šalje imejlove, 88 procenata koristi društvene mreže, 87 posto četuje onlajn, a 81 procenat ispitanika proverava vremensku prognozu.

"Kompanija Masterkard je već pokrenula niz uspešnih projekata u celoj Centralnoj i Istočnoj Evropi kako bi se postavile osnove za nove platforme za mobilno plaćanje", rekao je Brajan Moris, direktor sektora za inovativna plaćanja za CEE region u kompaniji Masterkard.

DŽordž Sajmon, predsednik CEE divizije kaže da zemlje Centralne i Istočne Evrope predvode u inovacijama. 

"Već smo implementirali Masterpaš na šest tržišta, tačnije u Češkoj, Mađarskoj, Izraelu, Poljskoj, Rumuniji i Slovačkoj, a uskoro ćemo to uraditi i u Austriji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji", naveo je Sajmon. 

Istraživanjeme su u Centralnoj i Istočnoj Evropi bile obuhvaćene Austrija, Bugarska, Češka, Hrvatska, Mađarska, Izrael, Poljska, Rumunija, Srbija i Slovačka. 



john

29.09.2016. 14:23

Valjda se Srbin hvali telefonom,dok drugi automobilom.n


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]