Public

21:45 Društvo 3

Informer | 14. 10. 2016.

VOZAČI,OPREZ! USKORO RIGOROZNIJI ZAKON: Ko vozi dete bez sedišta platiće čak 120.000 dinara!

Samo tokom prošle godine 14 dece poginulo je zbog vožnje bez sedišta i nevezivanja pojasa, pokazuje crna statistika. Dosadašnje kažnjavanje od 30.000 dinara nije dalo rezultate, tvrde nadležni

Vozači koji decu ne budu vozili u auto-sedištima, po novom zakonu, moraće umesto sadašnjih 30.000 dinara da plate kaznu od čak 120.000, upozoravaju nadležni! Do sada je bila obaveza da se mališani do četiri godine voze u auto-sedištu, ali kad se usvoje izmene, deca sve dok ne pređu visinu od 135 centimetara moraju obavezno da budu vezana u sedištima, takozvanim busterima!

Crna statistika pokazuje da je samo tokom prošle godine 14 dece poginulo zbog vožnje bez sedišta i nevezivanja pojasa, a tek 10 odsto vozača vozi decu po pravilima!

Sigurnost za decu

Nismo uspeli vozačima da skrenemo pažnju koliko je važno vezivanje dece u vožnji i zato se uvode drastične kazne
Jasmina Milošević, v. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja

Direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović potvrdio je za Informer da su pod hitno neophodne izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, kao i strože kažnjavanje vozača, jer je to način da se smanji stradanje dece.

- Nažalost, istraživanja pokazuju da dve trećine vozača vezuju bebe i mlađu decu, dok starija često uopšte nisu vezana! Statistika o povredama i stradanju mališana prilikom saobraćajnih nesreća u Srbiji je poražavajuća. Vrlo je važno da se i starija deca vezuju, a kada prerastu visinu od 135 centimetara, mogu da se voze bez sedišta, ali naravno vezana. Bezbedan prevoz dece u automobilima smanjuje rizik od povreda i do 70 procenata - kaže Okanović.

VOZAČI, PAŽLJIVO! Mokri kolovozi, smanjite gas!

Vožnja starije dece u sedištu je važna, jer, kako objašnjava Okanović, zbog nedovoljne visine često nije moguće da pojas bude pravilno namešten.

Informer

Propisi o bezbednosti dece u vožnji:

  • *    Do četiri godine moraju da budu u sigurnosnom sedištu
  • *    Od 5 do 12 godina moraju da sede u busteru (podmetač za sedište) i budu vezana pojasem
  • *    Na prednjem sedištu ne smeju da budu mlađi od 12 godina
  • *    Nakon 12 godina deca moraju da budu vezana pojasem na zadnjem sedištu

- Pojas na zadnjem sedištu detetu mora da ide preko ramena, a ne da seče vrat, jer može imati kobne posledice u slučaju nesreće. Zato je za stariju, a još nisku decu potrebno stavljati sedišta - dodaje Okanović.

Drastične mere

Svi apeli i mere koje su do sada vozačima upućivali nadležni organi, kako kaže za Informer v. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević, nisu dali dobre rezultate i zato se uvode drastične mere!


VOZAČI OPREZ! Pojačana kontrola korišćenja sigurnosnih pojaseva!

- Pokušali smo na sve načine da podignemo svest vozača da shvate koliko je bitna bezbednost dece u saobraćaju i nismo uspeli. Zato su ove promene i veće kazne neophodne! Ministarstvo unutrašnjih poslova poslalo je Evropskoj komisiji zahtev za dozvolu o dopuni i izmeni zakona o saobraćaju kod nas. Svakog trenutka čekamo da dobijemo odobrenje za izmene zakona i da što pre počnemo sa njegovim sprovođenjem - naglašava Miloševićeva.

Prodavci auto-opreme će profitirati

Zbog promene Zakona o bezbednosti saobraćaja najviše će ruke trljati proizvođači dečje opreme! Još ranije se spekulisalo da ovi proizvođači lobiraju za promenu zakona i plasiraju razne kampanje roditeljima kako bi se što više povećala prodaja auto-sedišta. Stoga Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da se često dešava da proizvođači lobiraju da se neki zakon promeni kako bi mogli da prodaju što više robe.
- Ne mogu da tvrdim da su proizvođači auto-sedišta "gurali" da se Zakon o bezbednosti saobraćaja promeni kako bi prodavali više auto-sedišta za decu. Činjenica je da iza izmena zakona, ne samo u Srbiji, nego i u drugim zemljama, obično stoje kompanije koje gledaju svoj interes i kako što više da zarade. U svakom slučaju, mislim da je bezbednost dece u saobraćaju toliko važna tema, da čak i ako su firme koje prave sedišta za decu lobirale za ovaj zakon, to i nije toliko strašno jer je bezbednost i zdravlje naše dece na prvom mestu - smatra Papović.

 

 

 

 

 



thesaint

15.10.2016. 08:59

@lovac. otac,deda i pradeda nikad se nisu "vezivali"pa nece se vezivati ni sin ni unuk, jerbo srbi su boziji narod.natalitet nam opada,deca i omladina ginu svaki dan u saobacaju, a nasa svakodnevnica se sastoji od:nerada, alkohola,droge,ubistava,kladionica,prostitucije,razvratnih sou programa i vec mi je muka od nabrajanja a ti dragi moj lovac vezuj se u automobilu,vezuj decu a svi oni koji nece, imaju noge, nek pesace i to je zdravije od nevezivanja pojasom...


zimzelen

15.10.2016. 02:58

Morace djeca od 4 te godine da imaju licnu kartu da policija vidi koliko je dijete staro,a nedaj boze da sledece godine prijede cifra preko cetrnestero djece da pogine ice kazne na 500 iljada nedaj boze I spasi narod.Sada su jadna djeca koja idu daleko u skolu povezo bi njega ujak ili rodjak jer ide u istom pravcu ali nema sjediste,nece se vise ni famelija postovati,sve ide u propast.Da ne zaboravm sto oni zale toliko djecu a prodaju I daju na usvajanje svud po svijetu


sasa

15.10.2016. 07:20

Da li su i taxisti duzni da imaju sedista za malu decu?n


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]