Tanjug

12:45 Društvo 61

Sputnik | 29. 12. 2016.

UVAŽENI GOSPODINE RAČIĆU! Otvoreno pismo istoričara Čedomira Antića đaku iz Crne Gore koji je dobio keca zbog "srpske države"!

Istoričar Čedomir Antić obratio se otvorenim pismom Radu Račiću, učeniku sedmog razreda iz Podgorice, koji je dobio jedinicu iz istorije kada je lekciju o nastanku Crne Gore počeo rečima da je Crna Gora srpska država. Pismo prenosimo u celini

Uvaženi gospodine Rade Račiću,

Verujem da sam prvi koji Vam se obraća sa „gospodine“, a znam da ste među retkima koji su to konvencionalno obraćanje sami i u potpunosti zaslužili. Kad je čovek tako mlad kao Vi, nepravde koje doživi, a preživi mogu mu gotovo uvek biti samo od koristi. Svedočili ste Istinu. Vi ste mladi učesnik jedne velike borbe koja traje vekovima i trajaće dok je našeg naroda. Molim Vas nemojte prezreti Vašeg nastavnika istorije, učitelje uvek treba da pamtimo, ako su nas zadužili da im nekako uzvratimo, ako nisu da njihove greške nikada ne ponovimo. Uzor su uvek i svakako — neki kako treba činiti, a neki kako ne treba.

Gde je pogrešio Vaš nastavnik istorije? Dozvolite da, kao autor udžbenika „Istorija za 7. razred“ u Republici Srbiji i profesor na najvećem južnoslovenskom fakultetu na kome se predaje istorija, imam pravo da komentarišem njegov postupak. Njegova greška je duboka i temeljna, ali nema nikakve veze sa tim da li je Crna Gora „srpska država“, da li je „prva“ i gde ste Vi to pročitali ili čuli. Sve da ste rekli nešto što je u potpunosti netačno — pa čak i nešto što je sa našim današnjim moralom i pogledom na svet nespojivo — a da je istovremeno makar i na margini društva, predmet nekakve debate, posebno naučne, Vaš je nastavnik morao sa Vama da razgovara i da u taj razgovor uključi i druge učenike. Valjalo je da Vam posle preporuči neke dobre, zanimljive knjige da ih pročitate. Škola ljude prosvećuje — ispunjava ih svetlošću znanja. Škola ljude ne ućutkuje i uspavljuje, naprotiv ona treba da ih budi. Nastavnik koji na argumentovani stav učenika odgovori pitanjem: „Gde si to pročitao?“, a onda dâ negativnu ocenu, nije prosvetni radnik, već nešto sasvim drugo. Ne, on nije ni policajac, jer danas ni organi sile ne smeju tako da postupe.

Cenjeni gospodine Račiću, svi istoričari znaju da se istorija piše na osnovu izvora. Izvori kažu da su Stefan Vojislav, Stefan Nemanja, svi Balšići i svi Crnojevići bili Srbi. Ako su ih nekada i nazvali nekim arhaičnim starijim regionalnim nazivima, među svima njima nije onaj koji bi želeli oni koji su ove godine proterali Ćirilicu iz Razrednog dnevnika u koji je Vaš nastavnik upisao jedinicu iz istorije. Vladike Danilo, Sava, Vasilije, Petar Prvi, Petar Drugi (inače Vaš imenjak) — bili su veliki Srbi. Ponosni na kosovske tradicije, članovi Pećke patrijaršije - crkve koju je osnovao Sveti Sava, uzdigao car Dušan, a obnovio veliki vezir Mehmed, naš Baja Sokolović. Vladike Petrovići-Njegoši potiču od srpskog roda Herakovića. Herakovići su u Katunsku nahiju došli iz jedne druge srpske zemlje, koja je i danas srpska - iz Bosne. Da li bi i oni danas bili ućutkivani i progonjeni u Crnoj Gori? Knez Danilo se vazda pozivao na Kosovsku bitku, kralj Nikola je kosovski poraz osvetio. Čak su i komunisti znali za srpstvo Crne Gore - Đilas je tvrdio da nema toga ko bi odvojio Crnu Goru od Srbije. Jedini koji su proročki videli današnje vreme bili su hrvatski fašista Ante Pavelić i njegov štićenik Sekula Drljević. Čak je i sadašnji diktator Vaše zemlje, Milo Đukanović, kao premijer Crne Gore za TV Politika jednom davno rekao: „Crnogorci su ponosni na srpsko porijeklo i crnogorsku državnost, na slavnu istoriju srpskog naroda, zato i vjerujemo u zajedničku budućnost i prosperitet“.

Bedna je vlast kojoj lekcije iz hrabrosti i etike drže maturanti i učenici. Jadna, ali i osuđena na propast.

Međutim, veliki gospodine Račiću, Vaš nastavnik nije samo pogrešio zato što se oglušio o izvore, sopstveno obrazovanje i jedan politikantski program stavio iznad pravila struke. Nije njegov propust u tome što Vas je spremao za roba, a ne slobodnog građanina. On je Vas, uvaženi gospodine, koji ulazite u tinejdžersko doba, obespravio. U Crnoj Gori većina građana govori Srpski jezik, bar trećina ukupnog broja su Srbi. U Vašem gradu Podgorici, prema jako sumnjivom popisu, svaki četvrti prolaznik je Srbin. Crna Gora je ustavom definisana kao država njenih građana. Ta definicija je prevarna i manjkava, ali zar ne bi trebalo da znači da onda ona nije samo zemlja nad kojom ima suverenitet jedan režim i četrdesetak odsto građana čiju nacionalnost on podstiče? Crna Gora je zato danas „i srpska“, pa je Vaš nastavnik svojim olakim postupkom prekršio ustavna prava svojih učenika Srba čiji se preci nisu doselili u Crnu Goru, već tu žive od davnina.

Čestiti gospodine Račiću, Vaš otac je u pravu. „Krst nositi nama je suđeno“ u borbi protiv nepravde tuđinske i naše. Greše oni koji misle da narod i veru predaka napuštaju slabi i uplašeni. Turčilo se „plaho i lakomo“ — nekad, sad i uvek. Naše je samo da opstanemo, da se održimo i da preživimo. Vas obavezuje Vaše ime, koje delite sa najvećim srpskim pesnikom. Slavnim srpskim, crnogorskim vladikom koji iz duše našeg naroda neće nestati, sve i da silni spale sve knjige, baš dokle god se budu rađali njegovi imenjaci. Vaše prezime, uvaženi gospodine Rade, prezime je onih koji vekovima tvrde da su potomci svetorodne loze Nemanjića. Imena i prezime Vi ste, gospodine Rade Račiću, duboko verujem, dostojni.

Moj sin ima tri godine manje od Vas. Pročitao sam da ste dobili fudbalsku loptu, ja bih voleo da Vam i ja nešto darujem. Ako Vaši roditelji žele mogu da me pozovu na telefon +381643231166 kako bi mi rekli šta želite i dali adresu na koju da pošaljem.
 



Baja

29.12.2016. 12:53

Bravo ! ! ! Odlično što je jedna epizoda stalnih pokušaja crnogorćenja i uništenja srpskog naroda u Crnoj Gori,ostala zabeležena od ovog časnog čoveka Čedomira Antića . Hvala mu i hvala Informeru na objavi ovog pisma.


Milos

29.12.2016. 21:12

@Baja - Davne 1983-4 te sam imao slican problem.Tvrdio sam da u Srbiji zive Srbi a ne Srbijanci.Kao sto su Srbi iz CG ili BiH ili Amerike ili sa Marsa.Nevezano za gramatiku pisao sam Srbski umesto srpski jer sam Srbin a ne Srpin.Iako sam trebao da idem na takmicenje iz istorije dobio sam keca.Odbio sam da idem na takmicenje i malo je hvalilo da mi smanje ocenu iz vladanja.Paralelno sa tim imao sam problem sa uciteljem iz srpsko jrvatskog jezika.Elem imao sam podrsku roditelja i familije i to se ispeglalo.Kasnije sam tek devedesetih ukapirao da su Negovanka i Karlo Hrvati.Kakva smrdljiva slucajnost zar ne?


Crna Gora

29.12.2016. 18:48

@Baja - Mali je odgovarao istoriju i dobio jedinicu, nije mu prva, ima ih još. Ali je iz nacionalizma kod Antića dobio peticu. Otac mu je veliki Srbin ali sada jedino razmišlja kako bi mogao profitirati iz ove izmišljene priče. Tvrdi da je njegov sin već sada istorijska ličnost. Svojevremeno je u Pg skupljao pomoć za poplavljene u Srbiji i dobar dio ostavio za sebe.


Lala iz Banata

30.12.2016. 10:00

@Crna Gora - Цела Црна Гора је добила.... - ЈЕДИНИЦУ, а не Раде... Али то није толико трагично, колико НУЛА за "чојства и јунаштва", коју од мене добијате.... Јер сте под Милом постали ПОЛТРОНИ и КУКАВИЦЕ...!!


crnogorac srpskog porjekla

29.12.2016. 13:12

momcina se ne stidi svojih korjena i porjekla,zna ko su mu bili djedovi ,znaju i drugi, nego lazu sami sebe !


Capajebo

29.12.2016. 13:02

Bravo gospodine Anticu,nadam se da ce ovo pismo procitali i oni,,PLAHI I LAKOMI".n


Zoran

29.12.2016. 13:45

Svaka cast g.Anticu i mladom g-dinu Racicu, ne prodaje se vera za veceru


Car

29.12.2016. 13:15

Ovog coveka bar za predsednickog kandidata, a ne ovaj basibozuk i svetski olos koji tumara Srbijom koja se budi.


Mito

29.12.2016. 13:32

Rade, mlad si i još nisi gospodin (jer to treba da dokažete svojim ponašanjem u životu, što ne znaći da jednog dana nećeš biti) i to je jedino u čemu se ne slažem sa autorom teksta.Tvoj nastavnik je napravio kardinalnu grešku kada je brzopleto ili iz neznanja nastupio arogantno prema tebi. Imao sam profesora doktora nauka koji je govorio i pisao na sedam jezika, a tu su bili i kineski i arapski, koji je na postavljeno pitanje studenata, odgovorio: "nisam siguran, odgovorit ću vam na sledećem času". To je i uradio i tom rečenicom sve nas je ubedio da mu bezpogovorno verujemo kao profesoru i čoveku. Velike lekcije iz života se kupuju usput i pravi ljudi ih upamte i drže se tih lekcija. S poštovanjem


Petar

29.12.2016. 14:04

Poštovani Profesore Antiću, hvala Vam na ovom časnom i prelepom predavanju iz dela istorije Srpskog naroda. Takođe Vam hvala što ste nekim "prosvetnim radnicima", nadam se, pomogli da shvate svoju profesiju i sopstvenu ulogu u njoj?




Mihailo

29.12.2016. 13:32

Svaka čast veliki čoveče na ovom pismu,a mladom nasledniku koji zna šta je to časti i poreklo želim da zahvalim što je ponovo kod mene upalio plamen nade da nije sve izgubljeno u Crnoj Gori.nGospodine Antić, svaka čast još jednom. n



goga

29.12.2016. 15:13

Bravo gospodine Anticu!Ja bih volela da u svakom od nas odjekuju ove reci upucene dostojnom coveku Radu i njegovom nedostojnom profesoru istorije, jer istorija nije za politicke diletante, vec za posvecene kao sto ste Vi.



Dusan

29.12.2016. 15:55

Svaka cast gospodine Anticu, pazljivo sam procitao vase pismo i iskreno sam zaplakao. Pitacete se mozda: A zasto? Zato sto je moja kcerka udata i zivi u Crnoj gori i morala je da se odrekne srpskog porekla i da prihvati da je Crnogorka da bi dobila licna dokumenta. I tada i danas i nikada joj to necu i ne mogu oprostiti. Jedino sto mi dusu i srce malo smiri je istina da je Milo i njegova oligarhija najveca BALJEGA koja je pala 90-tih u Crnu goru i jadni narod ne moze jos da se ispod nje izvuce.





Vlasnik

29.12.2016. 16:46

Svi pravoslavne vjere u Crnoj Gori smo prvo Srbi pa Crnogorci, treba da zna narod da političari nameću sve kako njima odgovara. Karakter ljudima se ne može nametati ništa a pogotovu učiti ko smo i šta smo. Srbin ostaje Srbin ma koja bila partija ili pojedinac-treba se samo vratiti na naše predhodnike i videti ko su oni bili, a ko je srećom manjina danas u Crnoj Gori.


straja

29.12.2016. 16:22

Sve je to lepo.......ali ako te neko nece.....okani ga se,bice bolje za oboje..I neka svako pravi red u svome dvoristu....I bice mir.....ovako srbi tamo NISU POZELJNI a crnogorci ne pitaju da li su pozeljni u Srbiji nego dolaze kad hoce I rade sta hoce...jer su ,Boze moj "srpskog porekla".


rolex

29.12.2016. 18:10

crnogorci koji na utakmicama navijaju" E Viva Montenegro".toliko se jadni stide svog porekla da nikako ne mogu da prevale preko usta to da su Srbi i da govore srpski jezik.A naravno jako vole doci u Srbiju i cini mi se vecina i ostati.studiraju besplatno.ne placaju lecenje,pocinju da pametuju,i hoce jos da nas ubede da su crnogorci.Pa hajde onda navijajte "E zivela Crna Gora"A mozete dodati i ona dva nova slova,sto ih je Milo naknadno izmislio.


duklja

29.12.2016. 14:19

ostavite se više tuđeg dvorišta,svak je ono što osijeća.Ne date mira ni Slovencima ,Hrvatima,Bosancima,Makedoncima,AlbancimaCrnogorcima. Imaćete i imate posljedice zbog imperijalne politike.okrenite se sebi,svojim brigama.Nitko vas ne voli od ovih naroda,zapitajte se ko je u pravu.


vera pobeda

29.12.2016. 15:31

@duklja - Gospon Duklja, nije čudo što nas ne vole, jer su svi nastali tako što su se odrekli srpstva, svi ste vi nekad bili Srbi. Znate ko su najveći koljači u Hrvatskoj, bivši Srbi, jer kada vide one koji su i dalje Srbi oni hoće da ih zatvru da ih ne bi podsećali na izdajstvo, tako i crnogorci i svi koje ste nabrojali.


sike

29.12.2016. 16:21

@duklja - Postovani g-dine "duklja". Zahvaljujem Vam na obavestenju, da ste se prikljucili onima koji ne vole Srbe(Slovenci,Hrvati,Muslimani ili ti Bosnjaci...). Ne znam za druge,ali ja nisam nesrecan sto nas osobe Vaseg tipa ne vole,uz navedene nacionalnosti, koje su Vasa nova ljubav. Nije cudo sto su Vam uzor. Vi se ne priznajete Srbinom, a oni se ne priznaju,cak, ni Slovenima. Ono malo njih, koji imaju svest o Slovenstvu, kunu svoju nesrecnu sudbinu zbog svog "podrietla". Ja sam Srbin Ilic, a Ilici su,dokazano Vasojevickog-Srpskog "podrietla". I zamislite nije mi ni zao niti me je stid,sto se mnogo Vasojeviai izjasnjavaju i kao Crnogorci. Mogu i da Vas razumem, jer ste ocito jak sledbenik coveka, iskljucivo i najzad osvescenog Crnogorca i politicara, koji se odrekao i svojih ideoloskih,moralnih i zakletih principa(SO CG, SK CG, SKJ SFRJ, JNA SFRJ, male Jugoslavije-Srbija i Crna Gora, Republike Srbije i na kraju i Srpstva). U svakom slucaju, zahvaljujem Vam na iskrenosti koju ste pokazali.


Nesa

29.12.2016. 18:26

@duklja - Upravo ste vi uvazeni usli u nase dvoriste i ne ometano sirite ljubav. Ne znam kako da vam kazem sem, ostavljamo mi vas na miru, ali nikako vi nas da ostavite. Kad kazem vi mislim na vas novoprosvecene koji se naprasno setiste da ste Crnogorci. (Bar za dva slicaja znam iz prve ruke da od oca Srbina i majke Srpkinje nasta naznam kako Crnogorac). O ljubavi tih kvazi naroda neznam sta reci. Vazno je da ste zasvirali u istu tikvu otvoreno pa da se zna kome je gde mesto.



tri džamije

29.12.2016. 18:42

„...први члан будуће династије Петровића, пореклом из Његуша у Дробњаку, у Херцеговини, због чега је и међу Херцеговцима имао пуно популарности. Његово лаичко име је било Никола Шћепчевић Његош.“ (страна 211) „Али Данило је био и један од најтрагичнијих владалаца. Народ у Црној Гори се у то доба стално турчио, а српски свет пуно разређивао. Сви градови црногорски били су у муслиманским рукама. На самом Цетињу беху три џамије, и то међу једва оно неколико кућа цетињских становника. Земља је била на ивици пропасти. Од године 1690, у Турској је била настала политика систематског и насилног ширења ислама.“ (страна 212) Једног дана, Турци су били домамили у Скадар и младог црногорског владику Данила, а затим га одвели у Подгорицу, да онамо буде стављен на муке како би се потурчио. Владика је успео да спасе живот тек када је био откупљен за 3000 дуката...“ (страна 213) „На повратку на Цетиње, млади и смели владика Данило је одговорио Турцима организујући чувени „покољ потурица“... када су поклани сви ренегати који нису пристали да се поново врате у хришћанство, и приме поново српско име.“


Dragan

29.12.2016. 17:50

Одличан текст, аргументован и интелектуално зрдав. Питам се, чему служи САНУ?


tri džamije

29.12.2016. 18:38

„Cenjeni gospodine Račiću, svi istoričari znaju da se istorija piše na osnovu izvora. Izvori kažu da su Stefan Vojislav, Stefan Nemanja, svi Balšići i svi Crnojevići bili Srbi. Ako su ih nekada i nazvali nekim arhaičnim starijim regionalnim nazivima, među svima njima nije onaj koji bi želeli oni koji su ove godine proterali Ćirilicu iz Razrednog dnevnika u koji je Vaš nastavnik upisao jedinicu iz istorije. Vladike Danilo, Sava, Vasilije, Petar Prvi, Petar Drugi (inače Vaš imenjak) — bili su veliki Srbi. Ponosni na kosovske tradicije, članovi Pećke patrijaršije - crkve koju je osnovao Sveti Sava, uzdigao car Dušan, a obnovio veliki vezir Mehmed, naš Baja Sokolović. Vladike Petrovići-Njegoši potiču od srpskog roda Herakovića. Herakovići su u Katunsku nahiju došli iz jedne druge srpske zemlje, koja je i danas srpska - iz Bosne. Da li bi i oni danas bili ućutkivani i progonjeni u Crnoj Gori? “ Чедомир Антић То историчар, а како је то видео песник, дипомата Јован Дучић, из његовог романа „Гроф Сава Владиславић“, Београд-Сарајево 1989, БИГЗ, Свјетслост, Просвета.



SM

29.12.2016. 13:48

Lepo od profesora.lep gest .Poucan.No Profesore toliko toga zjapi nedoreceno iz Srbske istorije i niko nesme da sesa tim uhvati u kostac.Sve sto bi jos dodao nebi bilo korektno,u ovom trenutku.


Prle

29.12.2016. 13:51

Imate Vi pravo gospodine , ništa nijeste pogriješili,Srbi su iz Crne Gore nego ste Vi većina u Srbiji ono kako mi u Crnoj Gori kažemo: obična pestokupljevina !


kole66

29.12.2016. 18:10

@Prle - Dobar deo dana danas na poslu sam proveo sa jednim vozacem slepera iz Crne Gore tacnije iz Podgorice. Na sva moja pitanja o politici, o Nato paktu. o verskim i medjuetnickim odnosima mi je bukvalno odgovarao sa pogresna tema i da se treba prilagoditi i pokoriti onom sto politicari na vlasti odluce. Kada sam ga cacnuo na temu da dosta crnogoraca ima u Beogradu, jezik mu se naprasno razvezao, a onda sam ja sa zadovoljstvom rekao pogresna tema. Nadam se da ste dovoljno pametni i da ste razumeli poentu ovog sto sam napisao. Ja jos uvek razmisljam svojom glavom a Vi?


Rade

29.12.2016. 19:04

@Prle - A ti si bolestan. Od mržnje. Niko ti nije kriv što nisi Srbin.


Istorija

29.12.2016. 14:01

Cenjeni gospodine Antiću, dozvolite da Vas citiram: "Cenjeni gospodine Račiću, svi istoričari znaju da se istorija piše na osnovu izvora. Izvori kažu da su Stefan Vojislav, Stefan Nemanja, svi Balšići i svi Crnojevići bili Srbi." Biću slobodan da dopunim: Katarina Velika je bila Nemica, znate Vi to dobro kao istoričar (Sofija Avgusta Frederika od Anhalt-Zerbsta), te je, shodno Vašoj istoričnosti, Rusija pruska, odnosno nemačka država.


sava

29.12.2016. 17:08

@Istorija - Katarina Velika je, kako si to lepo napisao-Zerbsta, znaci Luznicka Srpkinja.Rodjena je u istocnom delu Nemacke gde zive Luznicki Srbi.


Istorija

29.12.2016. 19:32

@sava - Slažem se sa Vama. I Srbi su arijevci, od rase Šlezvig-Holštajn i naučno je dokazano da se u raju pisalo ćirilicom i govorilo srpski. Hitler je isto bio Srbin iz Austrije.


sava

29.12.2016. 22:23

@Istorija - Muko tvoja,Srbi jesu arijevci,ali ti to kao pretstavnik busa-zeka rase,sa Sinjevine,nisi u stanju da pojmis.Inace sve ovo sto pisem,lako razumores,jer govoris srBski,kao i tvoji nesrecni preci.Ime tvoje nazovi nacije se sastoji od dve srBske reci,prideva i imenice.Herceg Novi nije crna planina Novi.Zenidba kralja Vukasina pocinje kako?"Knjigu piše žura Vukašine u bijelu Skadru na Bojani, te je šalje na Hercegovinu bijelome gradu Pirlitoru, Pirlitoru prema Durmitoru".Procitaj sta pise na 23.strani Kanjosa Macedonovica,...s ostalim Srbima i branili svoju neovisnost.....Kako je tacan naziv barske biskupije iz 8.veka?"Barska Arcibiskupija Primasa Srbije.Poslovica kaze:"Da si cutao,filozof bi ostao".Moji su starinom iz sela Saranci pod Durmitorom.


trtica

29.12.2016. 16:52

@Istorija - Pametnjakoviću! Ta vaša katarina je srpkinja.. Od anhalt serbsta a ako malo pročitaš nešto znaćeš još sto-šta. I to ti preporučujem da i dalje ne budeš samo glupo lupetlo! !!


senad

30.12.2016. 00:52

@trtica - Katerina je bila Srpkinja koliko ste vi englezi ona je bila svabica poljskog porekla dosta vam Jovan Deretic soli pamet.


drobnjak

29.12.2016. 18:09

@Istorija - Bravo profesore, čista desetka za izlaganje i plemenitost. Kao Srbin iz ponosite i junacke Crne Gore ciji su preci bili veliki junaci kao mali Rade danas ne mogu da shvatim da postoje pogani koje se stide svojih korena.


sasapg

29.12.2016. 14:23

Bravo profesore, Jednake si pameti kao malisa Racic i njegov tata. Politizujete dijete, skolu i znanje koje treba da pokupi iz skole. Takvih profesora smo siti u CG. Sve velike CG glave koje ste nabrojali su uprvao to , Crnogorske glave. Zao mi je sto vase nisu mogle biti jer ste ipak bili okupirani par stotina godina duze od nas. Zapravo, mi i nismo bili okuparani do rata sa Austrougarskom , kada smo polozili zivote, a boga mi i drzavnost da se spasava srpska vojska, tj drzava. Zahvaljujuci takvoj pozrtvovanosti nasih predaka, dobili smo zahvalnost od te iste srpske vojske koju godinu kasnije da budemo aneksirani i da konacno nestanemo sa mape drzava Evrope. Mozda se ime drzave promijenilo, ali narod nije, pa imamo koju deceniju kasnije ustanak 70% vojno sposobnih muskaraca u CG, ili ti 13-julski ustanak. Istom mislju se nosite od tog do danasnjeg vremena i kao sto vidite, nije vam puno srece donijelo. mozete se ponositi Crnogorskom istorijom, kao sto se i mi ponosimo Vama kao najblizem narodu. Toliko smo izmijesani da vjerujem i nema neke razlike u genomu. Ja se sluzim starom da ako smo braca, nisu nam kese sestre, tako da nema potrebe da falsifikujete nasa dostignuca i istoriju...


Nesa

29.12.2016. 17:44

@sasapg - Te velike glave nisu ni vase ni nase. Valjda one znaju sta su i ko su, pa ako to i kazu i napisu, ima li onda dileme. Jedimo mamlazi i kvazi istoricari tumace sta je ko od pokojnih "mislio" kad se izjasnio kako se izjasnio. Procitaj bre nesto upravo od tih koje zelis da pokrstis i prekrstis.


Milann

29.12.2016. 17:53

@sasapg - Ta stara o kesama je ULUCARSKA a ne nardna, drzite se svoje kese slobodno sa obe ruke, dosta grebanja izdrzavane drzave.


Vladimir

29.12.2016. 18:38

Braćo Crnogorci, u pravu ste! Vi niste Srbi, treba da imate svoju državu i naciju, i drago mi je što smo konačno uspeli da to rasčistimo i da se odvojimo od vas! Tako treba i da ostane! Malo je reći da nam uopšte ne nedostajete! A, ako ste, kojim slučajem, nekad i vi bili Srbi, to je krunski dokaz da mi, zaista, nismo isti narod, i da nikada to nismo ni bili!



Žare

29.12.2016. 20:38

Jadni ti crnogorci, do juče su bili nešto - Srbi. A sad su na silu postali montenegrijanci.


dragandn

29.12.2016. 20:04

Bravo Profesore Antiću.Vaš komentar je častan za poštene i razumne ljude.Nadam se da će ga pročitati i Vaše nazovimo kolege koji treba još da uče istoriju ovih prostora,a dobro bi bilo da pročitaju i neku Vašu knjigu.Dobro je što ne zamerate nastavniku koji je očigledno jadan i bedan poltron diktatorske politike vladajuće strukture u Crnoj Gori.Petica za Vas i učenika Radeta,a jedinica za Radetovog nastavnika.



Starac Focco

29.12.2016. 17:39

E moj profo batali se istorije koju vi predajete. Bolje bi bilo da ste proccitali ssto je o Crnoj Gori I Crnogorcima pisao pokojni akademik SANU Ccirkovic.Ako se nekada, uglavnom iz neznanja ili drugih razloga (kao Njegos) neko pisao Srbinom ne znacci da su svi Crnogorci Srbi.Ima mnogo onih starijoh I kompetentnijih od Vas koji su o ovome possteno pisali za razliku od Vas.


zemunac

29.12.2016. 18:35

@Starac Focco - Па зна се да се ви Црногорци стидите своје историје, сазнањем да сте СРБИ као племе, који сте добили назив знате и сами црногорцима као и Црнотравци прим. ради. непаметујте да није било СРБИЈЕ и дан данас би остали Неписмени. А ваши преци који су бранили СРБСТВО се вероватно стиде вас ПОЈЕДИНАЦА који се декларишу Црногорцима да би добили улазак у еу. Несекирајте се ми и даље мислимо да сте ви људи и да држите до Чојства ако га имате. Ја сам из Ријеке Црнојевића и даље сам СРБИН поријеклом из Црне Горе и није ме срамота.


Rajko

29.12.2016. 20:50

Цењени професоре Антићу искрено сам одушевљен вашим писмом и објашњењима какво је зло један наставник нанео једном ученику својим не педагошким поступком . Обраћам вам се као члану угледног и цењеног универзитете да се потрудите да се у вашој средини тј . Б У . не дешавају још гори поступци . наиме професор тог чувеног Б У а на хемијском факултету и на предмету општа хемија са именом Илија Бручески студентима који полажу испит и одговарају по његовој књизи / штампаној у Загребу и на хрватском језику даје БОНУС једну оцену више ако полажете испит на хрватско језику у сред Београда и на цењеном Б У .


srdja

29.12.2016. 22:05

SRBIN NIKAKO DA DODJE DO PAMETI SAMO CACKA MECKU SVOJATANJE TUDJE ZEMLJE JE OPASNA STVAR JER AKO SE NE VARAM CRNA GORA JE IMALA DRZAVNOST JOS I PRIJE SRBIJE


Nesa

30.12.2016. 00:15

@srdja - Srbi nestaju i sa onog sto imaju. Ne treba im nikad tudje. Ali mozgu, ovde je stvar jesi li sto ti je ded bio ili si poturica. Citaj bre malo Njegosa. Nemoj da vas mi iz Srbije ucimo sta su vasi i nasi mislili i pisali o Srpstvu.


Pravedni Aristid

29.12.2016. 20:30

Za istoriju vazno je da se zna, da li su Crnogorci Srbi ili srpskog porekla, a vaznije je kako se oni danas osecaju, kao Crnogorci ili Srbi.i naravno da treba to da im se omoguci. Ali vazno je i to, da li neko bolje profitira kao Srbin ili Crnogorac. Ako neko nema fajde od necega ne treba to da forsira, Ako neko kao Srbin, bolje profitira u Crnoj Gori, nema potrebe da je Crnogorac. Primera radi, Milo i njegovi kamaradi , ako nisu crnogorci i crnogorstvo ne forsiraju , oni nema sta da traze u Crnoj Gori, jer oni od toga zive, bez obzira na poznavanje istorije kojuovde Antic prezentuje, ta istorija za njih ne vazi.



snežana

29.12.2016. 21:57

velika možda najveća greška srba što se nazivaju po teritorijama na kojima žive.srbi se tako dele.to traje vekovima.crnogorci bosanci ličani banijci molim vas vojvođani kosovci.sad još malo biće i po gradovima.u mom mestu ljuti neprijatelji su ličani i banijci a drugi koriste gužvu.pa kako nismo svesni da su nas i oni ustvari podelili.to naslovljavanje bi trebalo zabraniti a u mnogome su tu krivi i novinari.srbin bez teritorije na kojoj živi.za pedeset godina postaće nacija pa možda i novi narod.


Hrvoje

30.12.2016. 07:31

Antic ko Antic..smiksao nekakav gulas mitomanije,kvazipovijesti i politike...neka kaze koliko je po popisu bilo Srba u CG 1990? Jedva 15%. A o srpstvu crne gore i bih i sl. budalastine no comment


Nista novo

15.06.2018. 09:06

Srbi kao narod imaju najslavniju istoriju od svih naroda,podsetimo se nekih imena Aleksandar Veliki Karanovic,Skenderbeg Crnojevic,Car Dusan Silni,Lazar Hrebeljanovic, a ako odemo u daleku proslost ne mozemo da zaobidjemo ,pleme Spore koje danas poznajemo kao Spartu,koja je sastavljena od dva plemena Drobilica i Jezerca, dan danas u Srpskoj Crnoj gori postoje secanja na ta dva plemena ,ta secanja su ostavljena u nazivu kulturi ali i naravi tih ljudi Drobnjaci i Bjelopavlici pored crvenog plasta koji su nosili pored oznake skoracale krvi ,"Zenta";pored gusala koje je koristio Ahilej,pored toga sto nikada nisu drzali robove kao sto su Grci,cak je jedan njihov filozof rekao :kakvi ste vi Spartijati narod kada se kod vas ni rob ne moze kupiti,pored svega toga Sparta koju danas slavi cela Amerika i Evropa ali i ceo svet kroz filmove i muziku - osim sto su oni udarili temelje Prve Vojne Elitne jedinice, ona je bila poznata po tome sto se nikada nije dala osvojiti ,to jest vezati u lance, podseticu vas kako je Srpski Kralj Leonida,poginuo sa jos Trista svojih odabranih ratnika braneci drzavu ,kod uskog klanca Termopila,narav je i danas prisutna u Srbiji ali i u Crnojgori ,stvar je u tome sto da bi vam neko preuzeo drzavu ,on mora da preuzme istoriju,a kako ce ako prvo ne izbrise istoriju,tako je i sa kulturom i svim ostalim upravo zato je u Grckoj spomenik Leonide istaknut kao Grcki heroj,u Albaniji spomenik Skenderbegu Crnojevicu kao Albanski heroj,u Hrvatskoj bezbroj spomenika Velikih Srpskih vladara kao Hrvatski banovi.,Bosni spomenik Srpskom Kotromanicu istaknut kao Islamski vladari- a sa islamom nema nikakve veze .Ne bi me cudilo kada bi sutra u Srbiji svi spomenici ,pocev od Karadjordja pa sve dalje ,sutra osvanuli kao neciji tudji ,sve samo ne Srpski???? to uopste nije nista novo pod suncem.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]