Shutterstock

10:11 Društvo 0

M. M. | 10. 04. 2017.

ŠTA JE POKAZAO PROBNI ISPIT ZA UPIS U SREDNJE ŠKOLE: Đaci ne razumeju pitanja iz književnosti i istorije!

Učenici osmih razreda u osnovnim školama u Srbiji polagali su u subotu probni završni ispit iz srpskog jezika, kao i kombinovani test, dok su dan ranije radili test iz matematike.

 

Predugačka pitanja
Osmaci kažu da je jedno pitanje iz književnosti zauzimalo čitavu stranu A4 formata i da su gubili vreme da ga čitaju

Prema rečima đaka koji su u subotu rešavali pitanja iz srpskog i pet predmeta u okviru kombinovanog testa, najviše su ih mučili književnost i istorija. Pitanja iz ove dve oblasti bila su preopširna i nerazumljiva, zbog čega su gubili mnogo vremena samo da ih pročitaju.

Vukašin R. iz OŠ "Aleksa Šantić" u Beogradu kaže za Informer da je silno vreme izgubio čitajući odlomke iz lektira kako bi zaokružio jedan od ponuđenih odgovora.

Termin polaganja mature

14. jun - test iz maternjeg jezika
15. jun - test iz matematike
16. jun - kombinovani test

- Test iz srpskog se zasnivao na pitanjima iz književnosti, gramatičkih je bilo relativno malo. I sve bi to bilo u redu da nismo bili prinuđeni da čitamo odlomke iz knjiga koji su bukvalno zauzimali cele strane formata A4. A od nas se, primera radi, tražilo da odredimo književni rod ili vrstu, što može da se nasluti i iz pet rečenica. Koliko sam čuo i od mojih drugara, to ih je baš dekoncentrisalo. Problem je bila i istorija, gde smo morali da sa veoma mutnih slika prepoznamo o kom logoru iz Drugog svetskog rata se radi - rekao je Vukašin.

Književnost uči životu, razvija vijuge, elokvenciju i nije slučajno nametnuta u testu
Jelena Rakić Kamenica, autorka pripremne zbirke iz srpskog jezika

Profesorka srpskog Jelena Rakić Kamenica, autorka pripremne zbirke iz srpskog jezika, kaže da nije iznenađena da su na probnom testu iz srpskog preovladavala pitanja iz književnosti.

- Književnost uči životu, razvija vijuge, elokvenciju i neophodna je, naročito u tom uzrastu, i nije slučajno nametnuta u testu. Sad, da li su pitanja preobimna, ne bih u to ulazila, ali u njima sigurno nije dato ništa što učenici nisu radili u gradivu - kaže ona za Informer.

Profesorka istorije u OŠ "Vuk Karadžić" Vanja Masleša ističe da svojim učenicima uvek priča da prate slike u udžbeniku, kao i da obrate pažnju na događaje koji se preklapaju u različitim državama.

- Više obraćaju pažnju na tekst nego na slike, a i kad pamte slike, registruju ih po bojama. A na testovima su one uvek crnobele. To možda može nekome da bude problem, ali ako su detaljno radili gradivo, snaći će se. Takođe, imaju problem da pamte događaje koji su se istovremeno dešavali i na to im uvek skrećem pažnju - kaže Masleša.

 

 

 

 

 

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]