Informer

10:15 Društvo 14

Zastitnik potrosaca | 11. 07. 2017.

SBB KRŠI ZAKON NA ŠTETU POTROŠAČA! Posle raskida ugovora sa korisnikom, operater NEMA PRAVO DA NAPLAĆUJE NIKAKVE PENALE!

Nakon raskida ugovora sa korisnikom, ovaj operater nema pravo da naplaćuje nikakve penale, jer mu ne pruža više nikakve usluge i nema nikakvih troškova, zaključilo je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija

Žalbe na kablovskog i internet operatera SBB stalno pristižu u našu redakciju, a Zaštitnik se u nekoliko navrata bavio problemima korisnika njihovih usluga. Sada je tačku na nezakonito poslovanje SBB-a stavilo i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.

Ako je mesečna pretplata 2.190 dinara, ukoliko bi nakon četiri meseca raskinuo ugovor, korisnik bi bio dužan da operateru isplati još 43.800 dinara

Kako piše u rešenju ministarstva, a na koje SBB nema pravo žalbe, nadležni organi su utvrdili da je ovaj operater prekršio Zakon o zaštiti potrošača i učinio povredu kolektivnog interesa potrošača.

Ministarstvo nezakonitim smatra to što je ovaj operater u slučaju raskida ugovora pre isteka ugovorenog roka obavezivao korisnika da plati kaznu. Penali koje je korisnik morao da plaća iznosili su - mesečna pretplata pomnožena sa brojem preostalih meseci do isteka ugovora.

Informer

SBB nije jedini

SBB nije usamljen slučaj. Isti princip poslovanja ima većina operatera, bilo internet, mobilnih ili kablovskih. Svi oni traže da im se isplate sve mesečne rate do isteka ugovorne obaveze, bilo da su ugovor raskinuli oni ili sam korisnik. Ukoliko im se taj novac ne isplati, dugove prodaju specijalizovanim agencijama koje proganjaju korisnike, a slučaj neretko završi i na sudu pa se tako dug uveća za enormne sudske troškove. Ima operatera poput "Ikoma", koji nakon raskida ugovora šalju još najmanje dva računa, jer smatraju da je dva meseca otkazni rok.

- Utvrđuje se da je trgovac SBB učinio povredu kolektivnog interesa potrošača tako što u članu 12. Opštih poslova ugovara nepravičnu odredbu u korist trgovca obavezujući potrošača koji raskine ugovor sa minimalnom ugovornom obavezom da plati ugovornu kaznu trgovcu u iznosu preostalih mesečnih rata do isteka ugovorenog perioda. Time je učinio povredu iz člana 45. Zakona o zaštiti potrošača. Nalaže se pravnom licu da obustavi ugovaranje nepravičnih ugovornih odredaba. SBB je dužan da po prijemu ovog rešenja postupi po istom u roku od 60 dana. Ovo rešenje je konačno, bez prava žalbe - saopšteno je iz ministarstva.

Odredba zakona koju je SBB prekršio je da je nezakonito "obavezivanje potrošača koji je povredio ugovornu obavezu da trgovcu plati naknadu u iznosu koji značajno premašuje iznos pretrpljene štete".

Kao ilustrativni primer ministarstvo navodi slučaj korisnika koji je ugovor sa SBB-om raskinuo posle četiri meseca, a ugovorna obaveza iznosi 24 meseca.

- Ako mesečna rata iznosi 2.190 dinara, ukoliko bi nakon četiri meseca raskinuo ugovor, korisnik bi bio dužan da operateru isplati još 20 rata, odnosno ukupno 43.800 dinara. Ova nesrazmera se naročito odražava u činjenici da nakon raskida ugovora trgovac više ne pruža uslugu korisniku, pa samim tim nema ni troškove - poručuju nadležni iz ministarstva i dodaju da trgovac nije dokazao da li i koliku štetu trpi ako je korisnik raskinuo ugovor.

 


 

 

 





Vladimir

11.07.2017. 11:01

Ovakav tip ugovora imaju i Telenor, i MTS.  Ža Vip ne znam, ali ako ovo važi za  SBB, treba da važi i za ostale operaterr, bilo mobilne ili internet operatere. n



Fosil

11.07.2017. 12:34

Ja sam imao slicne probleme , sa kablovskim operaterom iz Petrovca na Mlavi , sve dok nisam angazovao advokata . Takvih ima puna Srbija , nego mnogi gradjani , zbog one izreke ,"vrana vrani ne vadi oci", placaju i dalje , sto ovi bezskrupelouno koriste (bogate) se , jer na to , ne placaju porez , uz dokaz , da ne pruzaju uslugu potrosacu .


Abe

11.07.2017. 11:15

Pa u Srbiji na žalost, a uz blagoslov vlade, sve tako, jer kablovske operatere ne želi da dovede u red zakonom.


vojska_spasa

11.07.2017. 11:55

Konacno, nadam se da ce se ovo pravilo primenjivati svugde gde postoji neka UO a gde raskidom iste, operater nece biti finansijski ostecen, pa ni korisnik ne treba da bude jer ne treba da se plati ono sto se ne koristi.


Goran Markovic

24.12.2017. 14:55

Interesuje me gde moze da se preuzme ovo resenje ministarstva u celosti, trazio sam ali nisam uspeo da nadjem



Brzi

12.07.2017. 15:36

Као прво, Иком више не постоји, сад је саставни део Јунајтед групе, коју чине Сбб, Телемах (Босна и Словенија и мислим Црна Гора) и вероватно у догледној будућности Теленор. Јунајтед група је под власништвом ККР фонда који води онај Циин шпијун Петреус а главни газда је и даље Сорош. Продавањем више пута Јунајтед групе разним инвестиционим фондовима у којима је Сорош увек имао удео, за цифре које увелико премашују тржишну вредност се перу паре од сумњивих послова. Директор СББ-а је човек јеврејског порекла који од школе има завршену средњу школу и који задњих пар година живи у Словенији. Држава нема уређен законски систем кабловских дистрибутера и монополизма на исти, тако уз одређена новчана издвајања неким људима оператери могу да раде шта им је воља и како им воља, повременим одлукама неких судова се мало замажу очи народу а оператери и даље раде шта им је воља, тако је то у банана државама


Ružica

12.07.2017. 06:32

Meni su kod Vipa ukinuli internet jer nisam platila račun za mobilni telefon koji je bio na sasvim drugom ugovoru. Ništa nije vredelo što sam tada molila da mi ne ukidaju uslugu koju sam platila jer je ta usluga na sasvim drugom ugovoru. Tada sam se žalila, a to je bilo pre 5-6 godina, i inspektorima i ministarstvu i svi su ostali nemi na to. Očigledno je ovde oštećen neki visoki član SNS-a pa sada sve može da se uradi :(


Vid

11.07.2017. 15:11

Kad neko pre potpisivanja ugovora isti pročita ili ne pročita a potpiše ga normalno je da snosi sva prava a i obaveze.Pitam se u čemu je uloga kako toneki kažu države a pogotovo njene krivica.


Igor

12.07.2017. 09:25

Da li stvarno mislite da kablovski operater samo postavi kabal i to je sve, vi imate sliku a operater vise nema troskova? Programi se placaju ako niste znali, autorska prava se placaju (Sokoj za muzicki sadrzaj, AFA za fotografije, sada se pojavilo i udruzenje filmskih umetnika), inace sva ta autorska prava je vec platila svaka televizija koju operater samo reemituje. Tako da na osnovu ugovora kojim se vi obavezujete da cete biti korisnik operater pravi ugovore sa televizijama jer ima siguran broj korisnika. Verujte da nece televizija da skine cenu za vas raskid ugovora. Postoji i mogucnost bez ugovora ali je pretplata znatno skuplja jer postoji nesigurnost naplate a isplata za programe i autorska prava, zakup bandera i 300 drugih troskova se nece promeniti ako vi raskinete ugovor... Cisto da razgranicimo da nije sve tako crno belo kao sto pise ovaj tekst... Nije tacno da nema troskova ako ne isporucuje uslugu. (Konkretno pricam o kablovskoj distribuciji). Korisnik moze raskinuti ugovor ako je operater prekrsio svoje ugovorene obaveze ali to u ovom tekstu nije slucaj.


Dragomir

12.07.2017. 09:37

После пар година коришћења кабловске видиш да су све саме репризе по ко зна који пут!Узмеш додатне филмске програме зашта ,,дебело,, доплаћујеш кад оно филмови које сам гледао по десет и више пута?Не толико пута гледао него видео да се емитују.Долази време када ће кабловска бити колико да није за џабака!Због бројних реприза.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]