mup.rs

11:40 Društvo 8

A. Crnomarković - S. Kostić | 24. 08. 2017.

RAT BRZOJ VOŽNJI! SAOBRAĆAJCI NEMAJU MILOSTI ZA BAHATE VOZAČE: Za dva dana napisali čak 5.000 kazni!

Patrole saobraćajne policije samo u ponedeljak i utorak, u okviru nedelje pojačane kontrole, napisale po 2.500 kazni. Vlada nulta tolerancija, pa se vozači zaustavljaju i kad prekorače brzinu samo 1 km/h. Kontrola se radi sa čak 200 radara, od kojih 50 beleže prebrzu vožnju i noću

Patrole saobraćajne policije samo u ponedeljak i utorak u okviru nedelje pojačane kontrole napisale su čak 5.000 kazni za prekoračenje brzine, saznaje Informer! U Upravi saobraćajne policije kažu da tokom ove akcije vlada nulta tolerancija prema vozačima, pa se kazne naplaćuju i za prekoračenje od 1 km/h. Kontrola se radi sa čak 200 radara, od kojih 50 beleže prebrzu vožnju i noću.

Primera radi, patrola u Vojvođanskoj ulici na Novom Beogradu napisala je kaznu od 3.000 dinara jednom Beograđaninu koji je vozio 52 km/h, što je za samo 2 km/h više od ograničenja. Sa druge strane zabeležene su i neke "astronomske" brzine, pa je tako na autoputu Beograd-Niš zaustavljan državljanin Nemačke turskog porekla koji je vozio 187,3 km/h, što je za čak 67,3/km/h više od dozvoljenog ograničenja.

SRPSKI SAOBRAĆAJCI DOBILI NOVU OPREMU: Od sada će zbog merenja brzine BITI KAŽNJAVANI I POLICAJCI, a ne samo vozači!

Nema praštanja

U Upravi saobraćajne policije rekli su za naš list da je u prva dva dana akcije napisano oko 5.000 kazni, što je rekordan broj.

Poražavajuća brojka
Brojka od 2.500 kazni dnevno govori koliko smo nesavesni vozači
Damir Okanović, Komitet za bezbednost saobraćaja

- U prva dva dana, u ponedeljak i utorak, bilo je po 2.500 kazni dnevno. Najdrastičniji prekršaj napravljen je na autoputu Beograd - Niš, kod Lozovika, gde se državljanin Nemačke turskog porekla kretao brzinom od 187,3 km/h, što je 67,3 km/h više od dozvoljene. Pored ovog slučaja, imali smo i dva velika prekoračenja na autoputu Beograd - Horgoš, gde su jedan Austrijanac i jedan Britanac vozili 55 km/h više od dozvoljenog - ispričali su nam u Upravi saobraćajne policije.

Saobraćajci kažu da im je cilj zaustavljanje vozača sa većim prekoračenjima, ali da ne mogu da oproste ni onima kod kojih radar zabeleži minimalan odlazak "u crveno".

- Prekoračenja od 1 do 10 km/h u naseljenom mestu ne spadaju u ozbiljan prekršaj, ali vozač mora i tada da dobije kaznu. Naš cilj je da zaustavljamo vozače koji imaju velika prekoračenja, ali kada radar nekome pokaže 51 km/h na ograničenju 50 km/h, mi ne možemo da mu oprostimo. U tom smislu nema tolerancije jer je to isto kao kada bismo čoveka sa 0,31 promil alkohola u krvi pustili da nastavi da vozi. S tim što se za ta mala prekoračenja plaćaju najmanje kazne od 3.000 dinara, a ako platite u prvih osam dana, to bude samo 1.500 dinara - kažu u Upravi saobraćajne policije.

Od 1. septembra kazne za
prekoračenje prosečne brzine

Kako saznajemo u Upravi saobraćajne policije, već od 1. septembra kreće primena novog sistema kažnjavanja vozača na osnovu prosečne brzine između dve naplatne rampe na autoputu, na osnovu vremena za koje je pređena ta deonica. Samim tim svaki vozač čija prosečna brzina bude makar 1 km/h veća od dozvoljene, moraće da plati kaznu koja minimalno iznosi 3.000 dinara.
- Od 1. septembra svako ko bude vozio u proseku makar i 121 km/h, što je kilometar više od dozvoljene brzine na autoputevima, na izlaznoj naplatnoj rampi dobiće priznanicu da je prekoračio brzinu, a kazna će mu stići na kućnu adresu. Proba ovog sistema uspešno je obavljena početkom avgusta na nekoliko deonica bez naplaćivanja kazni, a plan je da sve naplatne rampe na autoputevima vremenom budu opremljene ovim uređajima - rekli su nam u Upravi saobraćajne policije.

Predsednik Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Informer da je dobro što je policija preduzela ovakvu akciju jer je nepropisna brzina jedan od najvećih problema na našim putevima.
On je napomenuo i da radari treba da budu postavljeni na mestima gde se često dešavaju saobraćajne nesreće.

- Jesam za kažnjavanje i za minimalno prekoračenje brzine, ali da se radari postave na mestima na kojima se često dešavaju saobraćajne nesreće i gde su ugroženi pešaci. Nije stvar napisati što više kazni nego kažnjavati na onim deonicama i one vozače koji stvarno ugrožavaju bezbednost u naseljenim i prometnim mestima - rekao je Okanović i dodao da je statistika od 2.500 kazni dnevno katastrofalna:

- To je poražavajuće i samo govori o tome koliko smo nesavesni vozači. Statistika neka bude alarm da sve institucije počev od ministarstva, agencija, fakulteta i škola nastave sa edukacijom i akcijama na ulicama širom Srbije promovišući bezbednu vožnju - istakao je Okanović.
 

OD OVOGA BRŽE NE SME! Ovo je NAJTAČNIJA TABELA vremena koje vam je potrebno IZMEĐU DVE NAPLATNE RAMPE!

Spas za živote

Sa njim se slaže i profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanić, koji za naš list tvrdi da je dobro što se vozači kažnjavaju i za najmanje prekoračenje brzine, jer to može spasiti mnoge živote.

- Ako neko vozilo udari pešaka brzinom od 60 kilometara na čas, šansa da bude usmrćen je 80 odsto, a kada bi ga udario vozeći 50 km na čas, ishod za smrtnost je 40 odsto, znači čak duplo manja! Zato smo 2009. godine doneli izmenu zakona da se maksimalna brzina kretanja vozila u naseljenom mestu sa 60 smanji na 50km/h. Važno je da vozači to znaju i da poštuju propise jer su životi ljudi u pitanju, ako to ne rade, onda ih treba strogo kažnjavati i za najmanje prekoračenje- kaže Vujanić dodajući da vozači pored ograničenja brzine moraju da poštuju i obavezno vezivanje pojaseva.

 

 

 

Kazne za prekoračenje brzine:

 

 

 

U naseljenom mesu
1. od 50 km/h do 60 km/h:
- Novčana kazna od 3.000 dinara.
2. od 61 km/h do 70 km/h:
- Novčana kazna od 5.000 dinara.
3. od 71 km/h do 100 km/h:
- Novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara, 4 kaznena poena i kumulativna primena mere zabrane upravljanja vozilom u trajanju od najmanje 30 dana.
4. od 101 km/h do 120 km/h:
- Novčana kazna od 15.000 do 30.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana, 7 kaznenih poena i kumulativna primena mere zabrane upravljanja vozilom u trajanju od najmanje 4 meseca.
5. više od 120 km/h:
- Kazna zatvora od najmanje 15 dana ili novčana kazna u rasponu od 100.000 do 120.000 dinara i 14 kaznenih poena uz kumulativnu primenu mere zabrane upravljanja vozilom od najmanje 8 meseci.

Na autoputu:
1. od 121 km/h do 140 km/h:
- Novčana kazna od 3.000 dinara.
2. od 141 km/h do 160 km/h:
- Novčana kazna od 5.000 dinara.
3. od 161 km/h do 180 km/h:
- Novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara, 3 kaznena poena i kumulativna primena mere zabrane upravljanja vozilom u trajanju od najmanje 30 dana.
4. od 181 km/h do 200 km/h:
- Novčana kazna od 15.000 do 30.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana, 6 kaznenih poena i kumulativna primena mere zabrane upravljanja vozilom u trajanju od najmanje 3 meseca.
5. više od 201 km/h:
- Novčana kazna u rasponu od 100.000 do 120.000 dinara ili kazna zatvora od najmanje 15 dana i 14 kaznenih poena uz kumulativnu primenu mere zabrane upravljanja vozilom od najmanje 8 meseci.

 

 

 

 



joca

24.08.2017. 11:53

po gradu dignite na 70 kao u hrvatskoj . a ne da nazivate onog ko vozi 52 kriminakcem bahatim. ovo je vec bezobrazluk sta nam raditen


Pik

24.08.2017. 12:39

Sve je ok ali da se kazne pisu i zbog 1km/h to nije u redu sve zapadne zemlje imaju toleranciju od 3 do 8km/h.



Mabus

24.08.2017. 12:08

A da li se neko ot tih tzv. „stručnjaka" pita, a šta radi pešak na kolovozu gde ima tri trake u jednom smeru npr? Da li ograničenje mozga je u pitanju li? Kada bi svi prelazili ulicu gde je propisano ne bi bilo oroblema. Za to je besmislenost smanjivanja ograničenja sa 60 na 50 km/h.


Nenad

24.08.2017. 12:45

Veliko BRAVO za drzavu! Samo kaznama cemo urazumiti ljude.



kiza

24.08.2017. 15:44

Protiv sam brze vožnje i divljnju na putevima, ali imam jedno pitanje a to je kako su baždareni radari jer svaki uređaj ima grešku pri merenju. Nije mi jasno da čoveka kažnjavaju ako je po merenju vozio recimo 51 km na sat a tačnost najkvalitetnijih uređaja je 3-5%. Оsim yoga vozač u najvećem broju automobila može videti razliku o 2-3km na sat, a pride i ti uređaji imaju gore pomenutu granicu u očitavanju brzine. Normalna granica tolerancije je 10km na satа a vi lepo promenite saobraćajne znakove i umanjite brzinu za 10 km na sat. Ovo ad hok rešenje je smešno, ali ljudi moraju platiti kaznu. Moje mišljenje je,recimo, da na auyoputu treba smanjiti a ne povećati brzinu kretanja motornog vozila


grckizet

24.08.2017. 11:59

TO JE SUPER VESTI!!!!! Ja cu voziti u MOM SRBIJU bez straha!!!!! Svaka cast!! Al, mislim, u autoputu kazne treba biti jos gore.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]