Tanjug

11:48 Društvo 0

A. C. - N. S. | 04. 12. 2017.

IMA SE PARA! PORASLA PRODAJA NOVIH AUTOMOBILA, kupljeno oko 3.000 vozila više nego lane!

Za deset meseci ove godine prodato je 22.396 novih kola, dok je pre godinu dana kupljeno 19.206 vozila. Najviše se uzimaju "fijat", "škoda", "folksvagen" i "reno"

U Srbiji je za deset meseci 2017. prodato 22.396 novih automobila, što je 3.196 vozila više u odnosu na isti period prošle godine, kaže za Informer generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika automobila Boban Nikolić.

Rado ga koriste i kompanije
Fijat "500L" je najprodavaniji automobil u Srbiji i najčešće službeno vozilo firmiIgor Ševo, komercijalni direktor "Fijata Srbija"

On navodi i da su najprodavaniji brendovi u našoj zemlji "fijat" i "škoda", kao i njihovi modeli "500L" i "oktavija".

Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika automobila Boban Nikolić ističe za naš list da su ovi rezultati izuzetno dobri.

- Pre godinu dana u našoj zemlji je kupljeno 19.206 novih automobila, a ove godine 22.396, što je porast od 16,6 odsto. Tržište novih automobila u Srbiji je u porastu, a najprodavaniji brendovi su "fijat", "škoda" i "folksvagen", dok se najviše kupuju modeli "fijat 500l", "škoda oktavija" i "folksvagen golf" - naglašava Nikolić.

Nikolić: Previše je polovnjaka

Boban Nikolić navodi da je na tržištu Srbije za deset meseci ove godine uvezeno čak 137.296 polovnih kola, dok je za celu 2016. ta cifra iznosila 117.000 kola.- Uvoz polovnjaka drastično raste i ako se ovim tempom nastavi, procenjujemo da će u Srbiji biti 160.000 uvezenih polovnih vozila do kraja 2017. godine. Zabrinjava što su čak 106.793 polovnjaka stara između 10 i 18 godina. Bilo bi dobro da država donese propise koji bi destimulisali uvoz polovnih kola, inače ćemo u suprotnom postati zemlja u kojoj se voze samo stari i nebezbedni automobili na putevima - ističe Nikolić.
Prema njegovom mišljenju, to je naročito važno zato što i država sve više promoviše akcije koje treba da doprinesu još većoj bezbednosti na putevima.- Razlika između novog i polovnog automobila je upravo u tome što polovnjaci imaju daleko niže sisteme zaštite i samim tim su manje bezbedni. Pored toga, polovnjaci su veći zagađivači životne sredine. Nova kola emituju 126 grama ugljen-dioksida po kilometru, a polovna oko 220 - dodaje Nikolić.

Komercijalni direktor kompanije "Fijat Krajsler automobili Srbija" Igor Sevo ne krije zadovoljstvo što je model "500 L" ubedljivo najprodavaniji na tržištu Srbije.

- Ove godine beležimo rast prodaje prevashodno zahvaljujući brendovima "fijat" i "fijat profesional". Fijat "500L" je od samog početka proizvodnje u kragujevačkog fabrici stekao status najprodavanijeg automobila u Srbiji. Kupci su prepoznali dobar odnos cene i kvaliteta, pa je model "fijat 500L" postao i najčešće službeno vozilo lokalnih kompanija širom Srbije - otkrio nam je Igor Ševo.

I u kompaniji "Škoda" navode da je 2017. za njih bila najbolja do sada. Direktor marketinga "Škode" Dušan Cincar ističe i da će sledeća godina sigurno biti još bolja pošto je kupovina "Škodinih" kola u ekspanziji.

- "Škoda" je prodala i 710 kola MUP-u, što će dodatno poboljšati naš rezultat na kraju godine. Kada kupac uzme "škodu", praktično dobije kvalitet "folksvagena", ali za mnogo manje novca. Naša "oktavija", recimo, i "Folksvagenov" "golf" su u istoj klasi. Kvalitet im je sličan jer se i jedan i drugi model sklapaju od "Folksvagenovih" delova, s tim što "oktavija" sa dobrom opremom košta od 14.000 do 16.000 evra, dok je "golf" znatno skuplji. Uz sve to, "oktavija" je oko 40 centimetara duži auto od "golfa" - objasnio je Cincar.

Ekonomista Ljubomir Madžar smatra da je značajan porast kupovine novih automobila ipak pokazatelj da su u Srbiji zarade porasle.

- Plate su porasle, pa i one uslovno rečeno dobre plate, a upravo ti ljudi su ciljna grupa za kupovinu novih automobila. Drugi razlog su znatno bolji uslovi koje banke daju za kredite. Zajmovi za kola su sve dostupniji i samim tim se ljudima tako otvara mogućnost da sebi priušte novo vozilo -

kaže Madžar.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]