carmag.co.za

10:03 Društvo 3

Večernje Novosti | 27. 01. 2018.

ITALIJANI SE OTKOTRLJALI NA SEVER! Fijat umesto Srbije za proizvodnju "pande" izabrao - Poljsku!

Uprkos nadi da bi mogla da se proizvodi kod nas Fijat je preusmerio u Poljsku. Seli se prema severu Evrope iz italijanske fabrike u Pomiljanu kraj Napulja

Najava da će FKA grupa ("Fijat-Krajsler automobili") izmestiti proizvodnju "fijata pande" iz Italije da bi u ultramodernoj fabrici u Pomiljanu pokraj Napulja počela proizvodnja "bejbi džipa", po svemu sudeći obradovaće radnike u Poljskoj, a ne u Srbiji kako se proteklih dana spekulisalo u pojedinim medijima.

Čelnici FKA grupe, koja je objavila sjajne rezultate poslovanja u 2017. godini, jer je neto dobit gotovo udvostručena dostigavši 3,5 milijardi evra (1,8 milijardi evra u 2016) planiraju, kako se tvrdi u pojedinim evropskim medijima, da u Napulju prave mali terenski automobil (kraći od četiri metra) da bi uhvatili priključak sa rivalima u najbrže rastućem SUV segmentu na tržištu. 

Kako je vreme "multivenova", kategorije u koju se ubraja "fijat 500 L" koji se proizvodi u Kragujevcu, čini se na izmaku, a i uz činjenicu da bi ove godine morao da se obnovi ugovor "Fijata" i Vlade Republike Srbije, pojavile su se i informacije da bi "panda" trebalo da nastavi osvajanja srca kupaca (prošle godine u novembru prodata milionita "panda" treće generacije) iz Šumadije. 

AP PHOTO

Međutim, te teorije pale su u vodu pred činjenicom da će se "panda" sledeće generacije praviti na istoj platformi kao i "fijat 500" i "lanča ipsilon", a oba ova vozila se montiraju u fabrici Tiči u Poljskoj, pišu Večernje novosti. 

Ima i onih dobrih poznavalaca prilika u auto-industriji, koji tvrde da je na odluku vrha italijanske kompanije uticao i prošlogodišnji višednevni štrajk radnika koji je, kako se i onda tvrdilo, "terao vodu na vodenicu Poljaka". 

Bilo kako bilo, planovi za proizvodnju fabrike u Kragujevcu u narednom periodu još nisu saopšteni iako se očekuje da se proizvede približno isti broj vozila "fijat 500 L" kao lane kada je iz Kragujevca isporučeno oko 75.000 vozila.



BREŽANAC

27.01.2018. 13:02

Neko od sindikalnih lenština buni radnike, preti poslodavcu, preti državi samo radi njegovog boljeg pozicioniranja kod isto takvih radnika. Auto industrija je vrlo fleksibilna grana koja niti hoće niti mora da prima savete i kritikre od onih koji ništa ne rade. Zato umesto sindikalnih govornika treba da govore oni koji nose odgovornost za firmu na duže vreme. Sindikat je u Srbiji postao svojim ponašanjem nepotreban radnicima.


Darko

27.01.2018. 11:51

Naravno da strajk utice na odluke uprave fabrike za nareni period. Pa nista nije slucajno kao ni strajk u Fiat Kragujevcu. Neki tamo se stalno bore da sruse srpsku ekonomiju. Znalo se za straj pre nego ce se desiti. Mogao se spreciti,a verovatno nismo imali nikoga na pravom mestu u pravom trenutku.Posledice su velike.


sumadinac neprskani

27.01.2018. 10:23

o sto rece najmladji topalovic " a koliki je nas deo "


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]