25.06.2018.
EVO ŠTA SE MENJA U NOVOM ZAKONU O SAOBRAĆAJU: Manja tolerancija na alkohol, ZATVOR ZA NASILNIČKU VOŽNJU! R. B.
informer.rs/telegraf.rs | 07.03.2018. | 15:25

EVO ŠTA SE MENJA U NOVOM ZAKONU O SAOBRAĆAJU: Manja tolerancija na alkohol, ZATVOR ZA NASILNIČKU VOŽNJU!

Društvo         14

Ako se izmene ovog Zakona usvoje, maksimalna količina alkohola u krvi za vozače biće smanjena sa 0,3 na 0,2 promila, uz veće sankcije za prekoračenje brzine, dok će kazne za nevezivanje pojasa biti duplirane

Ministar Stefanović je, obrazlažući izmene tog akta u Skupštini Srbije, rekao da su predviđene strože kazne za nasilničku vožnju.

Tako je, prema njegovim rečima, za preticanje kolone preko pune linije, dva ili više prolazaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta, vožnju sa više od dva promila alkohola u krvi - predviđena zatvorska kazna od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, kao i 14 do 16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.

SUDIJE ŠTITE MANIJAKE U SAOBRAĆAJU! Ludi vozač sa Brankovog mosta OSLOBOĐEN KRIVICE!

Prema predlogu, kazna za nevezivanje pojasa, ubuduće će umesto 5.000 biti 10.000 dinara.

Predviđeno je da se mališani mogu prevoziti samo u odgovarajućem bezbednosnom sedištu, odnosno na podmetaču za sedenje, u zavisnosti od uzrasta i visine deteta.

Public


Stefanović je naveo i da su za pojedine prekršaje smanjene kazne, poput vožnje u zaustavnoj traci, ili ako je vozačka dozvola istekla za više od šest meseci, jer se smatra da je to propust koji vozač može da napravi, a koji nema veze sa vozačkim znanjem i sposobnostima.

FINGIRAJU UDESE, PA OD LAŽNIH POVREDA NAPLATE 3.000 EVRA: Građani Srbije sve češće varaju osiguravajuće kuće NA SAOBRAĆAJKAMA!

- Pojedine radnje se više ne smatraju prekršajem - preticanje bicikala, radnih mašina, tarktora, motokultivatora, odnosno zaprežnog vozila, preko pune linije, pod uslovima propisanim zakonom, jer smo uočili da leti to utiče na stvaranje kolona, što smanjuje bezbednost na putevima - rekao je Stefanović.

Ako se ublaže kazne za prekoračenje, staviće se na kocku mnogi životi

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović obrazložio je danas u Skupštini Srbije izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, a stručnjaci apeluju na poslanike da ne smeju nikako da glasaju za član 332a odnosno ublažavanje kazne za prekoračenje brzine u naselju jer bi to, kako ističu, najverovatnije dovelo do povećanja broja poginulih i povređenih u saobraćajnim nezgodama u naseljima

MLADI VOZAČI 

Kada je reč o mladim i neiskusnim vozačima, Stefanović je naveo da su pooštreni uslovi pod kojima oni mogu da dođu do vozačke dozvole, kao i uslovi u pogledu vozila kojima mogu upravljati. Tako će mladi vozači moći da upravljaju vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila.
- Za mlade vozače predviđena je nulta tolerancija na alkohol, telefoniranje, kao i zabrana vožnje između 23 i šest sati, a moći će da prevoze najviše tri osobe, uključujući i osobu pod čijim nadzorom voze - naveo je Stefanović.
Takođe, predviđene su i nove mere kontrole za auto-škole, kako bi se povećao kvalitet obuke, i to kroz jedinstveni informacioni sistem u koji će se "slivati" svi podaci vezani za osposobljavanje kandidata, uključujući i audio i video zapis polaganja ispita. Time se sprečava manipulativno ponašnje bilo kog učesnika u obuci.

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović prvi je putem društvenih mreža uputio apel poslanicima.

On za Telegraf.rs podseća da je trenutno za prekoračenje do 20 kilometara na čas u naselju predviđena samo novčana kazna, a od 21 kilometra pa nadalje slede novčana kazna, poeni i dozvola. Prema izmenama i dopunama Zakona, naime, predviđeno je da se granica sa 21 podigne na 31 kilometar.

- Odnosno, predviđeno je da novčana kazna bude za prekoračenje do 30 kilometara, a novčana kazna, poeni i oduzimanje dozvole za prekoračenje preko 31 kilometra. Šta je tu problem? Problem je što se masa vozača plaši samo za dozvolu, ne zanima ih novac. Tako da ako mi njima kažemo da mogu da zovu do 70 kroz naselje on će da vozi tačno 70, neće preko jer čuva dozvolu, a sada će da podigne brzinu na 80 kilometara na sat - navodi Okanović.

- Generalno, sa svakim kilometrom povećanja brzine raste rizik od nastanka saobraćajne nezgode i rizik od teških povreda i smrtnog stradanja. A, ako sada poručiš vozačima da im do 80 kilometara na sat niko neće dirati dozvolu, veliki broj njih će odmah da podigne brzinu baš na 80 - mišljenja je Okanović.

Ivan Dobričić, Insider


Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da se usvajanjem ovog člana stavljaju na kocku životi građana i to Zakonom koji treba da ih štiti što je suprotno njihovim interesima.

VOZAČI, ako imate ova slova na tablicama, NEĆETE MORATI DA PLAĆATE NOVE!

- Ne pristajem ni na kakvo ublažavanje već samo na poštravanje kazne ko prekorači brzinu u naselju. To je predložio neko ko se ne razume u bezbednost saobraćaja i kome interes građana i smanjenje broja poginulih nije bitan. Ako se usvoji ovakav predlog će povećati broj naplaćenih kazni i broj para u budžetu države, ali će povećati i broj nastradalih. Umesto da poprave zakon u smislu u kojem smo mi preporučivali oni sad ublažavaju kaznu za nekog ko u gradu vozi brže i izlažu time građane većoj mogućnosti pogibije - primećuje Vujanić.

Tehnička ispravnost

Kada je reč o tehničkom pregledu vozila, predviđeno je obavezno uspostavljanje video nadzora prilikom vršenja tehničkog pregleda koji će posebnim programom biti povezan sa MUP-om.
- Važno je da vozač bude sposoban, ali važno je da i vozilo bude bezbedno - podvukao je Stefanović i dodao da se posebno propisuju uslovi za kontrolore tehničkog pregleda - njihov broj, radni status, ali i nespojivost poslova, odnosno to da neće u radno vreme moći da se bave održavanjem, popravkom, osiguranjem i registracijom vozila.


On navodi koliko u procentu ljudi gine na određenoj kilometraži, i podseća da broj poginulih u saobraćajkama od 2013. godine ponovo raste.

- Ako se udari pri brzini od 30 kilometara na sat pogine ih 10 odsto, pri udaru od 40 kilometara na sat prosečno 20 odsto pogine, sa 50 na sat gine 40 odsto, sa 60 - 80 odsto, a sa 80 ginu svi. Mi smo zbog toga smanjili brzinu u naselju sa 60 na 50 i verovatnoću od 80 odsto da neko strada smanjili na 40 sa manjim ograničenjem od samo 10 kilometara. Tako smo sa 1274 poginulih u 2001. došli do 536 stradalih u 2013. i od tada opet raste broj poginulih - kaže Vujović za Telegraf.rs i navodi primer Japana koji ima ograničenje u gradu 40 kilometara na sat samo zbog pešaka, a mnogo su kulturniji narod.

Public





KOMENTARI (14)

Avatar placeholder

Zoran Crevar

07.03.2018. | 15:46

Zanima me dali ti koji donose takve zakone dali se i oni pridrzavaju tih pravila.

Avatar placeholder

Betmen vucic

07.03.2018. | 16:18

Komplikuje , pretrpava zakon i to sve pretvara u budzet . kakav pojas, kakvo prekoracenje brzine. Pojas licna stvar a 10vise od ogranicenja nikoga nije ubilo. Ubedjuje narod na lep.nacin da prihvate dranje koze. Treba covek da stepi od policije . neka se pozabavi bahatim.vozacima joji izlecu, obukom i tehnickom pregledu. 80% ne zna pravilno udci u kruzni tok, 70% prolaze na zuto, 50 % neispravnih automobila , kocnica , trap, gume i upravljacki slop provera , da se isto pozabavi kamerama na kruznim tokovima , raskrsnicama i semaforima. Sve ostalo je u vozacu, strpljenje, procena, iskustvo , opazanje, orjentacija, kad to covek iima pored tehnicki ispravnog vozila bezbedan je za budalu koja izlece neispravnim.vozilom kroz zuto svetlo

Avatar placeholder

savo

07.03.2018. | 16:23

boze hvala ti sto nam podari ovako bistre i pametne ljude kao sto su prof. vujovic i ovaj prepametni okanovic, pa oni su nametnuli i zamenu plinskih boca posle 10 god, a 6 kugle u ovci gde se skladisti samo u njima 6000 m3 gasa, izradjena je 1989 godine, a one u novom sadu valjda jos 1984god, njih ne treba menjati

OSTAVI KOMENTAR

Ime*

Komentar
Koliko je tri plus pet?
Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]

 Vreme
Beograd 11°  
clear sky
11°C
Beograd
  • Beograd
    11°
    clear sky
  • Novi Sad
    11°
    clear sky
  • Niš
    clear sky
  • Subotica
    10°
    clear sky
  • Zrenjanin
    11°
    clear sky
  • Klek
    11°
    clear sky
  • Kula
    11°
    clear sky
  • Sombor
    11°
    clear sky
  • Vrbas
    11°
    clear sky
  • Vranje
    13°
    scattered clouds
  • Prokuplje
    clear sky
  • Leskovac
    clear sky
  • Arilje
    clear sky
  • Kraljevo
    clear sky
  • Apatin
    11°
    clear sky
  • Vlasotince
    clear sky
  • Pirot
    clear sky
  • Inđija
    11°
    clear sky
  • Loznica
    clear sky
  • Grocka
    11°
    clear sky
  • Kovin
    11°
    clear sky
  • Ruma
    11°
    clear sky
  • Kladovo
    10°
    clear sky
  • Novi Pazar
    few clouds
  • Jagodina
    clear sky
  • Ivanjica
    clear sky
  • Titel
    11°
    clear sky
  • Ub
    10°
    clear sky
  • Bor
    clear sky
  • Nikinci
    11°
    clear sky
  • Batajnica
    11°
    clear sky
  • Surdulica
    clear sky
  • Ralja
    11°
    clear sky
  • Zlatibor
    clear sky
  • Popinci
    11°
    clear sky
  • Kosjeric
    clear sky

Štampano izdanje

Anketa

Zašto Tadić misli da Đilas spaja babe i žabe?