R. B.

15:25 Društvo 14

informer.rs/telegraf.rs | 07. 03. 18.

EVO ŠTA SE MENJA U NOVOM ZAKONU O SAOBRAĆAJU: Manja tolerancija na alkohol, ZATVOR ZA NASILNIČKU VOŽNJU!

Ako se izmene ovog Zakona usvoje, maksimalna količina alkohola u krvi za vozače biće smanjena sa 0,3 na 0,2 promila, uz veće sankcije za prekoračenje brzine, dok će kazne za nevezivanje pojasa biti duplirane

Ministar Stefanović je, obrazlažući izmene tog akta u Skupštini Srbije, rekao da su predviđene strože kazne za nasilničku vožnju.

Tako je, prema njegovim rečima, za preticanje kolone preko pune linije, dva ili više prolazaka kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta, vožnju sa više od dva promila alkohola u krvi - predviđena zatvorska kazna od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati, kao i 14 do 16 kaznenih poena i devet meseci zabrane upravljanja vozilom.

SUDIJE ŠTITE MANIJAKE U SAOBRAĆAJU! Ludi vozač sa Brankovog mosta OSLOBOĐEN KRIVICE!

Prema predlogu, kazna za nevezivanje pojasa, ubuduće će umesto 5.000 biti 10.000 dinara.

Predviđeno je da se mališani mogu prevoziti samo u odgovarajućem bezbednosnom sedištu, odnosno na podmetaču za sedenje, u zavisnosti od uzrasta i visine deteta.

Public

Stefanović je naveo i da su za pojedine prekršaje smanjene kazne, poput vožnje u zaustavnoj traci, ili ako je vozačka dozvola istekla za više od šest meseci, jer se smatra da je to propust koji vozač može da napravi, a koji nema veze sa vozačkim znanjem i sposobnostima.

FINGIRAJU UDESE, PA OD LAŽNIH POVREDA NAPLATE 3.000 EVRA: Građani Srbije sve češće varaju osiguravajuće kuće NA SAOBRAĆAJKAMA!

- Pojedine radnje se više ne smatraju prekršajem - preticanje bicikala, radnih mašina, tarktora, motokultivatora, odnosno zaprežnog vozila, preko pune linije, pod uslovima propisanim zakonom, jer smo uočili da leti to utiče na stvaranje kolona, što smanjuje bezbednost na putevima - rekao je Stefanović.

Ako se ublaže kazne za prekoračenje, staviće se na kocku mnogi životi

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović obrazložio je danas u Skupštini Srbije izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, a stručnjaci apeluju na poslanike da ne smeju nikako da glasaju za član 332a odnosno ublažavanje kazne za prekoračenje brzine u naselju jer bi to, kako ističu, najverovatnije dovelo do povećanja broja poginulih i povređenih u saobraćajnim nezgodama u naseljima

MLADI VOZAČI 

Kada je reč o mladim i neiskusnim vozačima, Stefanović je naveo da su pooštreni uslovi pod kojima oni mogu da dođu do vozačke dozvole, kao i uslovi u pogledu vozila kojima mogu upravljati. Tako će mladi vozači moći da upravljaju vozilom snage motora do 80 kilovata, sve dok po proceni stručnjaka ne steknu zrelost i iskustvo za samostalno upravljanje ostalim kategorijama vozila.
- Za mlade vozače predviđena je nulta tolerancija na alkohol, telefoniranje, kao i zabrana vožnje između 23 i šest sati, a moći će da prevoze najviše tri osobe, uključujući i osobu pod čijim nadzorom voze - naveo je Stefanović.
Takođe, predviđene su i nove mere kontrole za auto-škole, kako bi se povećao kvalitet obuke, i to kroz jedinstveni informacioni sistem u koji će se "slivati" svi podaci vezani za osposobljavanje kandidata, uključujući i audio i video zapis polaganja ispita. Time se sprečava manipulativno ponašnje bilo kog učesnika u obuci.

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović prvi je putem društvenih mreža uputio apel poslanicima.

On za Telegraf.rs podseća da je trenutno za prekoračenje do 20 kilometara na čas u naselju predviđena samo novčana kazna, a od 21 kilometra pa nadalje slede novčana kazna, poeni i dozvola. Prema izmenama i dopunama Zakona, naime, predviđeno je da se granica sa 21 podigne na 31 kilometar.

- Odnosno, predviđeno je da novčana kazna bude za prekoračenje do 30 kilometara, a novčana kazna, poeni i oduzimanje dozvole za prekoračenje preko 31 kilometra. Šta je tu problem? Problem je što se masa vozača plaši samo za dozvolu, ne zanima ih novac. Tako da ako mi njima kažemo da mogu da zovu do 70 kroz naselje on će da vozi tačno 70, neće preko jer čuva dozvolu, a sada će da podigne brzinu na 80 kilometara na sat - navodi Okanović.

- Generalno, sa svakim kilometrom povećanja brzine raste rizik od nastanka saobraćajne nezgode i rizik od teških povreda i smrtnog stradanja. A, ako sada poručiš vozačima da im do 80 kilometara na sat niko neće dirati dozvolu, veliki broj njih će odmah da podigne brzinu baš na 80 - mišljenja je Okanović.

Ivan Dobričić, Insider


Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da se usvajanjem ovog člana stavljaju na kocku životi građana i to Zakonom koji treba da ih štiti što je suprotno njihovim interesima.

VOZAČI, ako imate ova slova na tablicama, NEĆETE MORATI DA PLAĆATE NOVE!

- Ne pristajem ni na kakvo ublažavanje već samo na poštravanje kazne ko prekorači brzinu u naselju. To je predložio neko ko se ne razume u bezbednost saobraćaja i kome interes građana i smanjenje broja poginulih nije bitan. Ako se usvoji ovakav predlog će povećati broj naplaćenih kazni i broj para u budžetu države, ali će povećati i broj nastradalih. Umesto da poprave zakon u smislu u kojem smo mi preporučivali oni sad ublažavaju kaznu za nekog ko u gradu vozi brže i izlažu time građane većoj mogućnosti pogibije - primećuje Vujanić.

Tehnička ispravnost

Kada je reč o tehničkom pregledu vozila, predviđeno je obavezno uspostavljanje video nadzora prilikom vršenja tehničkog pregleda koji će posebnim programom biti povezan sa MUP-om.
- Važno je da vozač bude sposoban, ali važno je da i vozilo bude bezbedno - podvukao je Stefanović i dodao da se posebno propisuju uslovi za kontrolore tehničkog pregleda - njihov broj, radni status, ali i nespojivost poslova, odnosno to da neće u radno vreme moći da se bave održavanjem, popravkom, osiguranjem i registracijom vozila.

On navodi koliko u procentu ljudi gine na određenoj kilometraži, i podseća da broj poginulih u saobraćajkama od 2013. godine ponovo raste.

- Ako se udari pri brzini od 30 kilometara na sat pogine ih 10 odsto, pri udaru od 40 kilometara na sat prosečno 20 odsto pogine, sa 50 na sat gine 40 odsto, sa 60 - 80 odsto, a sa 80 ginu svi. Mi smo zbog toga smanjili brzinu u naselju sa 60 na 50 i verovatnoću od 80 odsto da neko strada smanjili na 40 sa manjim ograničenjem od samo 10 kilometara. Tako smo sa 1274 poginulih u 2001. došli do 536 stradalih u 2013. i od tada opet raste broj poginulih - kaže Vujović za Telegraf.rs i navodi primer Japana koji ima ograničenje u gradu 40 kilometara na sat samo zbog pešaka, a mnogo su kulturniji narod.

Public





savo

07.03.2018. 16:23

boze hvala ti sto nam podari ovako bistre i pametne ljude kao sto su prof. vujovic i ovaj prepametni okanovic, pa oni su nametnuli i zamenu plinskih boca posle 10 god, a 6 kugle u ovci gde se skladisti samo u njima 6000 m3 gasa, izradjena je 1989 godine, a one u novom sadu valjda jos 1984god, njih ne treba menjati


Zoran Crevar

07.03.2018. 15:46

Zanima me dali ti koji donose takve zakone dali se i oni pridrzavaju tih pravila.


Betmen vucic

07.03.2018. 16:18

Komplikuje , pretrpava zakon i to sve pretvara u budzet . kakav pojas, kakvo prekoracenje brzine. Pojas licna stvar a 10vise od ogranicenja nikoga nije ubilo. Ubedjuje narod na lep.nacin da prihvate dranje koze. Treba covek da stepi od policije . neka se pozabavi bahatim.vozacima joji izlecu, obukom i tehnickom pregledu. 80% ne zna pravilno udci u kruzni tok, 70% prolaze na zuto, 50 % neispravnih automobila , kocnica , trap, gume i upravljacki slop provera , da se isto pozabavi kamerama na kruznim tokovima , raskrsnicama i semaforima. Sve ostalo je u vozacu, strpljenje, procena, iskustvo , opazanje, orjentacija, kad to covek iima pored tehnicki ispravnog vozila bezbedan je za budalu koja izlece neispravnim.vozilom kroz zuto svetlo


Bojan

07.03.2018. 16:51

Sve se slazem ali da se za pojas duplira kazna to stvarno nema veze sa zdravim razumom,pa koga ja ugrozavam ako nevezem pojas sem samog sebe,ispada da drzava vise voli mene nego ja samog sebe!


Marcco

07.03.2018. 18:42

To sa Japanom je glupost. U Japanu po kolovozima prve kategorije, sme da se vozi 60. Ograničenje na 40 ili čak 30 je u uliicama u kojima i da hoćeš, ne može brže. A kod nas je 50... bilo da se radi o uskoj ulicici u centru grada, bilo da se radi o bulevaru sa četiri traka.


Pera Bandera

07.03.2018. 17:47

Ne pijem i ne vozim ludo, ali ponekad, kao i svi, malo prekoračim dozvoljenu brzinu. Stalni starah i neprestano gledanje u kilometar sat, dekoncentriše vozače u odnosu na trenutnu situaciju, pa se dešavaju trivijalni prekršaji. Ove "evropske" kazne deluju zastrašujući na naše šuplje džepove. Ako se nastavi sa svakodnevnim novim ograničenjima, bilo bi dobro da fabrike automobila imaju obavezu da proizvode automobile koji ne mogu da voze brže od 70-90 kilometara na sat.


SM

07.03.2018. 17:08

Imam ja lek za kazne.Svi kome ne mogu naplatiti kaznu sa racuna treba da idemo u zatvor.Samo u zatvoru se mogu zartaditi tolike pare.Pa kome dojadi.Nemoze se vise ovaj teror drzave tolerisati.Sve sto ostriji zakoni sve vise ubistava i prestupa.Sve su ovo ludosti nedoraslog sistema.



Abe

07.03.2018. 16:51

Ovo su budalaštine. Država, to jest policija nije uspela da sprovede odnosno da iskontroliše ni postojeće mere, ali se uvode nove, strože, po narod nepovoljnije. Onaj ko je ignorisao na primer 0,3 promila alkohola u krvi, ignorisaće i 0,2 promila, onaj ko nije vezivao pojas kada je kazna bila 5000, neće vezivati ni sada kada je kazna 10000, zato što u suštini policija ne kontroliše, ne radi svoj posao, dešavaju se nezgode, katastrofe, a država onda samo pooštrava mere. Naterajte policiju da visi na putevima i sve mere ima da se poštuju, jer na ovaj način se neće smanjiti broj nesreća sa teškim ishodom. Samo policija na put, kontrola, oduzimanje dozvole na duže periode, čak i trajne zabrane odleđenim ponavljačima u greškama da upravljaju motornim vozilima to mogu da reše. Ali da bi to moglo tako da se reši policija treba da bude na putu, a ne u kafani, i da ne poznaje tatine sinove, jer oni su osnovni vinovnici teških nesreća, a plaćaju svi vozači.


Darko

07.03.2018. 18:02

Dzaba zakoni kad saobracajcu odmah zasijaju oci cim izvadis jednu crvenu.


VOJISLAV MIKIC

07.03.2018. 21:04

dragi moji nebi bilo lose i policajci da smanje vise te stomake ,kada izadju ispred mene na ulicu uplasim se od njihove debljine i sirene ,a za ponasanje da nepricam,posto vozim strane tablice uvek me pitaju dali tako vozis i tamo odakle je auto,,strasno


Vasa s Tajcic

07.03.2018. 17:08

Vozacka nije za svakog. Na primer: ako bi pijan lovac pucao po ulici njemu bi se dozvola za oruzje oduzela trajno. Ako pijan vozac divlja ulicom dok nekoga ne pregazi i ubije pa zar to nije isto kao i ovo sa lovcem. Isto je samo je sredstvo izvrsenja drugacije. Dozvolu oduzeti na tri meseca nista ne vredi. VOZACKU treba oduzimati na tri ili pet godina a nakon toga obavezno ponovo na polaganje jer predhodno polaganje nije vredelo, to i nije za svakoga kao i oruzje. E tako postoji mogucnost da se sacuva vise zivota. Ovakav zakon bi bio od vece pomoci a ne da se pesaci i deca tretiraju kao glineni golubovi .


Milan B

07.03.2018. 17:10

Za alkohol i treba da se smanji na 0, a kazna da se poveca na 50000 za 0,1... isto vazi i ako sednete a koristili ste lekove i drogu, dozvala cao..


Sociolog

07.03.2018. 20:10

Mogu samo da porucim pametnim saobracajcima,da svaki put pogledaju spomenike krajputase mladih ljudi pa nek im sve bude jasno. Sa dr.strane auto skole su u mnogome krive za mnoge udese,jer ne edukuju svoje kandidate u pravom smislu. Banalno je i tuzno da vozac u zrelim godinama ne zna pravilo desne strane. Para vrti gde burgija nece.


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]