• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Index/informer/mediji

28.03.2018

22:34

USTAŠE SE SVAĐAJU ZBOG IZRAELSKIH F16: Kupili smo stare kante, SRBI BI NAS SVOJIM MIGOVIMA ODUVALI U SLUČAJU RATA!

Društvo

USTAŠE SE SVAĐAJU ZBOG IZRAELSKIH F16: Kupili smo stare kante, SRBI BI NAS SVOJIM MIGOVIMA ODUVALI U SLUČAJU RATA!

Podeli vest

Posle odluke državnog vrha Hrvatske da ratnu avijaciju obnovi izraelskim borbenim avionima  F 16 'Barak' za šta će izdvojiti pola milijarde vera, tamošnja stručna javnost žestoko se sukobila oko toga da li Zagreb treba da uzima avione stare čak 30 godina. Eksperti upozoravaju da izraelski avioni nisu dorasli srpskim migovima 29 koji će imati najsavremeniju opremu, daleko ispred onoga čime raspolažu izraelski F 16

Penzionisani hrvatski pilot Ivan Selak ustvrdio je da su avioni koje Hrvatska kupuje od Izraela - stari. Selak je u Dnevniku Nove TV izneo niz kritika na nabavku izraelskih aviona.

- Imao sam priliku da letim na borbenom avionu F-16. To je odličan, agilan i visoko sposoban avion koji je dobro opremljen. Sjedinjene Američke Države su ponudile blok 70,72 što je naučna fantastika, tu su i avioni ponuđeni od Grka i Izraelaca. Avioni koji će doći u Hrvatsku, a biće stariji od pilota koji će njima leteti, nisu dobra opcija za Hrvatsku - rekao je Selak, a prenosi portal Indeks, koji u naslovu navodi da su avioni "stare kante".

- Ne favorizujem nijedan avion i nemam nikakvo interesovanje, ali želim da upozorim da se naši piloti na izraelskim F-16 zasigurno neće naleteti. Najveća mana F-16 'Barak' je što su njime leteli Izraelci koji su najbolji piloti na svetu i najbolje ga koriste. Oni su ih izraubovali. Kad je avion proizveden osamdesetih godina prošlog veka, proizvođač je jasno naveo da je njegov životni vek 30 godina i 8.000 sati. Ti avioni su već leteli toliko - zaključio je Ivan Selak.

Hrvatski penzionisani general i nekadašnji komandant RV i PVO JNA Anton Tus ima potpuno drugačije mišljenje od Selaka.

- On ima te resurse, to nisu potrošeni resursi, kada bi oni bili sa životnim vekom od 30 i više godina, onda bi on bio u pravu, ali s 20 godina to je pola njegovog životnog veka. To još nije otpisan avion, njemu će trebati od 15 do 20 godina pre nego što bude morao da se zameniti. To je sasvim normalno, pravi pilot jasno voli da ima novi avion. Mislim da su ti avioni u normalnom stanju, samo treba sprovoditi redovne preglede i tehnička ispitivanja - rekao je Tus o starosti aviona.

Stručna javnost smatra i da izraelski avioni nisu dorasli srpskim migovima 29 koje je Beograd već dobio od Moskve i koje će dobiti od Belorusije.

Ti lovci biće opremljeni najsavremenijom opremom koja je daleko ispred onoga što imaju izraeklski F 16 "Barak". 




Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Lala iz Banata

pre 6 godina

Та продали би им ми "пар орлова".... - нових...! Само да су... - "заискали"...?! Та ја би дао Колинди - и "фрај"...! Да не иде у буџетски "трошак"...

Totenkopf

pre 6 godina

Onaj ko zna šta je Izrael i koja je to vojno tehnološka sila, sigurno neće pričati ove gluposti. F-16 Barak je najbolji F-16 osim novog američkog aviona F 16 kojeg Amerika u ovom trenutku ne prodaje. Barak je modularni avion, poput slagalice, na limariju samo dodaješ module (radare, sustave navođenja, HMDS....), a vijek pouzdanosti limarije na avionu je i do 90 godina. ovo su zaista mašine, kao pilot mogu reći svaka čast bez obzira na sve priče.....

Marko

pre 6 godina

Nasi migovi su jos stariji od ovih F-16. Po cemu su nasi bolji? Daj Boze da ce uopste i modernizovati migove. Kada i ako ih budu modernizovali onda mozete da poredite, ovako je smesno jer MiG-ovi koje sad imamo nemaju po cemu da pariraju F-16.

Hrvoje

pre 6 godina

Apsolutno nijedan medij u Hrvatskoj nije naveo da je ruski mig 29 u bilo cemu bolji,osim da su Srbi kupili starudiju i macka u vreci. F16 spada u kategoriju 4+ generacije s elementima 5 (izraelci su ga osuvremenili i poboljsali) te ga svakodnevno dokazano koriste u borbenim akcijama (Sirija). Po nicemu se mig29 ne moze mjeriti sa f16 (pogotovo elektronika i oruzje) osim donekle u manevarskim sposobnostima. S f16 Hrvatska dobiva i oruzje i simulatore te vrlo dobro odrzavane avione kao i obuku za pilote u kompletu ponude. Mig 29 je otprilike isto star ali sa elekronikom i oruzjem koje se ne moze usporediti sa f16. Kao da uspoređujes bmw i yugo.

Hrvoje

pre 6 godina

Hrvati nisu ustaše i prestanite vec jednom vrijedati Hrvatsku. U Hrvatskoj se za nosenje ustaske kape dobije 3 mj zatvora a u Srbiji se legalno obozava Draza i ostali zlotvori cetnici. U Bg u toku cijelog rata nije osnovan nijedan odbor NOB-a dok je samo iz Splita i Sibenika u borbi na Sutjesci protiv njemaca i cetnika poginulo 3500 Hrvata i svako selo je imalo odbor nob-a.

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija