Tanjug

17:40 Društvo 3

E.I. | 12. 05. 18.

NA NEKIM MAGISTRALAMA BIĆE DOZVOLJENO I VIŠE OD 80 KM/H! Maksimalna brzina u Srbiji neće se povećavati SAMO NA AUTOPUTEVIMA!

Postoje uslovi da se granica maksimalne brzine na pojedinim regionalnim i magistralnim putevima podigne i do 100 km/h. Na autoputevima dozvoljeno 130 km/h zbog usklađivanja sa EU i otvaranja Koridora 10

Na nekim magistralnim i regionalnim putevima u Srbiji uskoro će moći da se vozi i više od dozvoljenih 80 km/h, a na pojedinim deonicama ovih saobraćajnica maksimalna brzina ići će i do 100 km/h, saznaje Informer.

Ove promene Zakona o bezbednosti saobraćaja razmatraće se paralelno sa odlukom da na auto-putevima ograničenje bude 130 km/h. Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović kaže da se granice na srpskim putevima povećavaju zbog usklađivanja sa propisima EU, ali i zbog činjenice da izgradnjom Koridora 10 dobijamo znatno kvalitetnije auto-puteve. Stručnjaci, sa druge strane, otkrivaju da su Obrenovački i Pančevački put prvi kandidati za povećanje maksimalne brzine.

Bolji putevi

Mihajlovićeva je, obrazlažući promene saobraćajnih propisa, rekla da su srpski putevi sve boljeg kvaliteta i da na njima postoji mogućnost podizanja maksimalne brzine.
- Ograničenje na autoputevima biće ubuduće 130 km/h, ali to nije jedina promena. Razmotrićemo i da granicu podignemo i na nekim magistralnim i regionalnim saobraćajnicama, gde za to postoje uslovi - rekla je Mihajlovićeva, a zatim navela razloge ovih promena:
- Najpre, radi se o usklađivanju propisa sa Evropskom unijom, gde je u većini zemalja granica 130 km/h. Osim toga, otvaranjem Koridora 10 dobićemo dovoljno dobre i kvalitetne puteve da bismo mogli da dozvolimo veće ograničenje - dodala je ministarka.

Ne ugrožava bezbednost Kada neko vozi 130 km/h na auto-putu, to niti je divljanje, niti ugrožava bezbednost Mladen Alvirović, SAT

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović ocenjuje da na nekim deonicama magistralnih puteva zaista ima uslova za povećanje dozvoljene brzine.
- Takvih puteva u Srbiji ima mnogo i na njima su ograničenja zaista nepotrebna. Recimo na Obrenovačkom ili Pančevačkom putu nema razloga da se vozi onoliko sporo koliko je propisano. Isti je slučaj i sa, primera radi, spoljnim magistralnim prstenom Zemun - Ovča - Borča, gde se sada vozi 50 km/h, a ima uslova i za 80 km/h. Da bi se povećala brzina na ovim putevima, ne treba čak ni zakon da se menja. Potrebno je samo skinuti stari i postaviti novi saobraćajni znak - kaže Okanović.

Mladen Alvirović iz "SAT medija grupe" ističe da je bilo očekivano da se granica podigne jer su danas putevi daleko bolji nego 1982. godine, kada su doneta sadašnja ograničenja na putevima.
- Naši putevi su mnogo bolji nego što su nekad bili, a i standardi vožnje su se značajno popravili, tako da postoje uslovi da se ograničenja podignu i na regionalnim putevima i na auto-putevima. Kada neko vozi 130 km/h na autoputu ili 90 km/h na nekoj magistrali, to nikako ne možemo nazvati "divljanjem", "jurnjavom", niti to utiče na bezbednost saobraćaja. Vozači su i do sada na nekim deonicama vozili 130 km/h i niko ih nije kažnjavao, već im se gledalo kroz prste. Sada je to samo zakonom regulisano - objašnjava Alvirović.

Veći rizici

Sa druge strane, profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da on ne vidi ni jedan racionalni razlog da se brzina na našim putevima poveća.
- Da se razumemo, ne radi se u ovom slučaju o kvalitetu auto-puteva. Mogu naši putevi da podnesu i izdrže brzinu od 130 km/h i to nije ništa sporno. Ali osim tog razloga, ja drugi ne vidim. Jer veća brzina sa sobom povlači veću potrošnju goriva, veću zagađenost okoline i što je najbitnije, negativno se odražava na bezbednost - smatra Vujanić.

Magistralni putevi na kojima bi moglo
da se poveća ograničenje

*Spoljni magistralni prsten Zemun - Ovča - Borča (trenutno ograničenje 50 km/h,
ima uslova za 100 km/h)
*Obrenovaki put (trenutno ograničenje 80 km/h, ima uslova za 100 km/h)
*Pančevački put (trenutno ograničenje 60 km/h, ima uslova za 80 km/h, izuzev na prilazima raskrsnicama)

Dozvoljene brzine na autoputevima u Evropi

130 km/h
Austrija, BiH, Bugarska, Češka, Danska,Francuska,Grčka,Italija,Hrvatska,Litvanija,Luksemburg,Mađarska,
Makedonija,Holandija, Rumunija, Slovačka, Slovenija, Ukrajina Nemačka*

* na auto-banovima nema ograničenja
Poljska
* negde dozvoljeno i do 140 km/h

120 km/h
Belgija,Finska, Irska, Portugal, Srbija, Španija, Švajcarska,Turska

110 km/h

Albanija,Estonija, Letonija, Lihtenštajn, Moldavija,Norveška,Rusija,Švedska
Velika Britanija*
(70 milja, oko 112 km/h)

Kako će izgledati nove kazne za
prekoračenje na autoputevima

1. do 130 km/h - dozvoljena brzina
2. 131 km/h - 150km/h - novčana kazna od 3.000 dinara
3. 151 km/h - 160km/h - novčana kazna od 5.000 dinara
4. 161 km/h - 170 km/h - novčana kazna od 10.000 dinara
5. 171 km/h - 180 km/h - novčana kazna od 10.000 do 20.000 dinara, 3 kaznena poena i zabrana upravljanja vozilom od 1 do 12 meseci
5. 191 km/h - 210 km/h - novčana kazna od 20.000 do 40.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana, 6 kaznenih poena i zabrana upravljanja vozilom od 3 do 12 meseci
7. 211 km/h do 230 km/h - novčana kazna od 100.000 do 120.000 dinara ili kazna zatvora od 15 do 60 dana, 14 kaznenih poena i zabrana upravljanja vozilom od 8 do 12 meseci
7. 231 km/h i više - kazna zatvora od 30 do 60 dana, 15 kaznenih poena i zabrana upravljanja vozilom od 9 do 12 meseci


VLADA SRBIJE DONELA ODLUKU: Od sada 130 km/h na autoputu!

SKINI NOGU S GASA! Kamere mere brzinu na auto-putu, NE MOŽEŠ DA IH PREVARIŠ, a kazna stiže - NA KUĆNU ADRESU!



Bgd

12.05.2018. 19:29

Da mi je znati koji genije je smislio ograničenje 50 posle Pupinovog mosta prema Borči ili 60 na Pančevačkom putu. Briljantan um.


Zna se

13.05.2018. 07:01

@Bgd - "Najumniji" covek, koji svasta nesto sastavlja, po pitanju saobracaja je Okanović. Izgleda da pametnijeg "stručnjaka" za saobracaj nemaju.


Igor

13.05.2018. 02:03

Konačno i nešto dobro da prepusemo od EU. Obično smo samo pooštravati postojeca pravila, ovo je prvi put da ih činimo liberalnijim


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]