fotomontaža

22:13 >> 22:13 Društvo 0

A. C. - K. P. | 11. 07. 2018.

PAŽNJA, GRČKI HAKERI OPLJAČKALI SRPSKE TURISTE: Dobro vodite računa KOME I KAKO uplaćujete NOVAC ZA LETOVANJE!

Srpske turiste koji su svoje letovanje uplaćivali preko lokalnih grčkih sajtova opljačkali su hakeri za veliku sumu novca, saznaje Informer! Prevaranti su uspeli da upadnu na te sajtove, hakuju imejl adrese vlasnika hotela i apartmana, i tako namame naše turiste da im uplate hiljade evra na njihove račune

Nesrećni ljudi su shvatali da su prevareni tek pošto bi stigli do hotela i apartmana i uverili se da nikakva rezervacija nije napravljena na njihovo ime.

Vraćeni kući

Redakciji našeg lista javila se J. D. (32) iz Beograda i požalila se da su joj grčki hakeri ukrali oko 700 evra kada je preko jednog sajta pokušala da rezerviše letovanje na Krfu za sebe, supruga i ćerku.

IT stručnjak: Jeftine prevare

IT stručnjak Dragan Varagić ističe da je ovo klasičan slučaj "fišing prevare" i objašnjava na koji način ljudi mogu da se zaštite.
- Za ovakve prevare nisu potrebne velike IT veštine, jer vlasnici hotela na svojim sajtovima javno ostavljaju lične podatke, pa na taj način olakšavaju hakovanje. Imejl adrese i sajtovi koje hakeri potom naprave izgledaju veoma slično, čak i identično kao original. Ima jedna caka koja može da ukaže da je to sumnjiv sajt, a to je da najčešće u samoj adresi koju napravi haker pored imena hotela ima jedan ili više brojeva - naglašava Varagić.

- Da bismo uštedeli, odlučili smo da ne idemo na more preko agencije, već da direktno uplatimo hotel putem interneta. Kontaktirali smo putem mejla sa hotelom koji smo izabrali i dogovorili se sve sa vlasnikom. Dobili smo i popust, a jedino je tražio da cenu aranžmana, koja je bila nešto više od 700 evra, uplatimo pre polaska. To smo i učinili i sve je bilo u redu dok nismo stigli na Krf, gde su nam u hotelu objasnili da mi nismo rezervisali nikakvu sobu i da se sa njima nismo ni dopisivali. Kako su nam rekli, sve je to delo hakera koji su se u njihovo ime dopisivali sa nama i oni sa tim nemaju ništa. Nisu nam našli drugi smeštaj, mi nismo imali novca da ponovo uplatimo i morali smo da se vratimo kući - priča nam ova očajna žena.

Ovu priču je za Informer potvrdio i Janis Karidis, vlasnik hotela "Sirios" na Lefkadi, koji je takođe bio na meti hakera, zbog čega je oštećeno oko 40 turista.

(FOTO) ŠTETA OD POPLAVA 35.000.000 EVRA: Skupo će nas koštati, opštine popisuju ŠTA JE SVE OPUSTOŠILO NEVREME!

- Moj hotel je bio na meti tih kriminalaca koji su nam hakovali mejl i pravili dogovore u naše ime. Zbog toga mi je došlo oko 40 ljudi koji su tvrdili da su uplatili pansion u našem hotelu, a mi ih nismo imali na spisku. Od tog broja sigurno njih petnaestak je bilo iz Srbije. Shvatili smo da je to hakerski napad i iskreno nam je žao svih tih ljudi. Ti prevaranti su im tražili ceo iznos unapred i tako su im bukvalno ukrali od 700, pa do 1.500 evra, u zavisnosti od broja dana i toga da li aranžman važi za par ili čitavu porodicu. Nekima smo uspeli da pomognemo oko smeštaja, ali većini nismo i to su uglavnom oni sa decom. Bili su dosta lakoverni, jer ti ljudi kojima su uplaćivali novac nisu imali ni grčka imena, ni račune u grčkim bankama. U svakom slučaju, postavili smo veliko obaveštenje na naš sajt da ubuduće svi budu pažljivi - objašnjava nam Karidis.

Budite oprezni

Potpredsednik Upravnog odbora Jute Milan Lainović kaže za Informer da ovi slučajevi prevare još jednom dokazuju da je jedino sigurno odlaziti na more preko turističkih agencija koje vam garantuju sve, od smeštaja i puta, do zdravstvene zaštite.

SRBIJA NEĆE U EU AKO NE PREDA KOSOVO: Bodo Veber otkrio šta Brisel očekuje od Beograda!

- Meni je žao svih tih ljudi, još jednom se pokazalo da je najsigurnije putovati preko turističkih agencija. Tada su turisti maksimalno zaštićeni. Garantovan im je prevoz do odredišta i vraćanje kući, imaju osiguranje, kao i vodiča koji im je dostupan za sve probleme. Ako na kraju nisu zadovoljni, mogu da se žale i da dobiju povraćaj novca. Sa druge strane, ovi prevareni ljudi nemaju nijednu od tih opcija, nisu uspeli da uđu u smeštaj, propalo im je letovanje i moraju da se vrate kući. Zbog toga pozivamo sve da budu maksimalno oprezni - poručio je Lainović.

Kako funkcioniše prevara

1. Gost šalje upit ili kontaktira direktno zvanični sajt hotela ili nekog drugog tipa smeštaja
2. Hakeri koji su nasilno ušli u imejl hotela pregledaju način komunikacije hotela sa gostima
3. Kreiraju novi imejl sa besplatnog imejl servera koji je najčešće sličan imejlu hotela i nastavljaju komunikaciju sa gostom u ime hotela
4. Šalju gostu podatke za uplatu na račun koji se nalazi u Italiji, Španiji ili nekoj drugoj zemlji
5. Gost uplaćuje novac misleći da uplaćuje na zvanični račun hotela
6. Gost dolazi u hotel za koji misli da je platio i shvata da je prevaren



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]