Shutterstock

14:16 Društvo 0

B92 | 27. 07. 2018.

GRANICA S BAHATLUCIMA BANAKA MORA DA POSTOJI! Kad kažete doviđenja, STVARNO URADITE TO, savetuju stručnjaci!

Banke u Srbiji najavile su da će od oktobra povećati naknade za neke proizvode, stručnjaci kažu da ih ne čudi to što za takve akcije koriste letnje vreme

- Svaka negativna informacija gleda se da ne izazove preveliku pažnju pa i banka koristi da u neko tako doba, npr. subotom ujutru pošalje mejl da povećava neke naknade...pitanje je da li sve te tarife da pitate građane razumeju li cenovnike na 10-ak strana. Zašto ja kao korisnik ne bi dobio samo ono što mene zanima - rekao je Dušan Uzelac sa portala Kamatica u Jutru Prve TV. 

Prema njegovim rečima, regulator, u ovom slučaju Narodna banka Srbije, možda na pogrešan način sprovodi regulisanje tržište jer forsira banke na neku komunikaciju koja je pogrešna i građani ne razumeju, rađa se revolt i evo onda reagujemo na povećanje tarifa. 

EVO GDE I KAKO ZAMENITI OŠTEĆENE NOVČANICE: Za pocepanih 100 evra, BANKA UZIMA ČAK 5 EVRA!

Dejan Gavrilović iz Efektive kaže da se o povećanju naknada banaka zna ono što se pročita u medijima i što se oseti na sopstvenoj koži a reč je kako kaže o najavi naplate usluga provera stanja na bankomatu, slanja poruka, opomenama banke, nekih transakcija. Nešto od toga je bilo i ranije naplaćivano, navodi. 

- Banke koriste priliku da dodatno zarade, svaka banka ima projekciju svojih prihoda i vide da im osnovni prihod od kamata očigledno pada, dobrih klijenata kreditno sposobnih je sve manje i banke se dovijaju da nadonakde prihod - navodi on. 

- Nije prvi put da banka promoviše uslugu kao besplatnu a onda se pojavi naknada kasnije. Sada klijenti moraju da budu obavešteni o tome, ranije je to bilo češće. Na mala vrata se uvodi trošak od 10 ili 15 dinara ali na veliki broj klijenata to je ogromna suma - kaže Gavrilović. 

Pixabay

Na pitanje koja je to mesečna suma koju izdvaja savako od nas ko je klijent neke banke, Uzelac odgovara da to zavisi od korišćenja, ali prosečno od minimalno 200 ili 300 dinara ali je negde samo održavanje tekućeg računa 600 dinara, može mesečni trošak da bude i 1.000 dinara. 

- Zanimljiv trik koje banke koriste jeste da će vas vezati stambenom kreditom da budete njihov klijent a eto slučajno je njihovo održavanje najskuplje na tržištu - navodi on i to je kako ocenjuje loše jer banke zvuče prilično nepošteno. 

PROKREDIT FLEKSI ŠTEDNJA JE - FLEKSIBILNA PLJAČKA! Jedinstven slučaj u svetu GDE GUBITE KADA ŠTEDITE!

- Mi to stavljamo u folder skrivenih troškova a cilj je konkurencija, da može da kaže 2% bude kredit a sve ostalo sitno pa i menica od 50 dinara je vanredno. 

A na konstataciju šta govori to što su sve banke odlučila da uvedu nove naknade, Uzelac kaže da to znači da su se dogovorili. - Znači da komuniciraju. 

- Ako postoji istuacija da se banke dogovaraju, ima posla i za druge institucije i za Komisiju za zaštitu konkurencije - smatra Gavrilović. 

KO ODE U "CRVENO" U BANCI, KAMATA I DO 70%! Zaduživanje preko dozvoljenog minusa postaje FINANSIJSKA ROBIJA!

Njegov je stav i da NBS treba da se pozabavi važnijim stvarima nego što je to da objavi detaljan cenovnik transakcija na 10 strana koje klijenti ne razumeju. Reč je, po njegovom mišljenju, o problemu kredita u CHF, kao i provizijama za obradu kredita. Podsetio je da je Vrhovni kasacioni sud presudio da je to nezakonito a banke to i dalje rade. 

Njegov je stav i da NBS treba da se ,pozabavi važnijim stvarima nego što je to da objavi detaljan cenovnik transakcija na 10 strana koje klijenti ne razumeju. Reč je, po njegovom mišljenju, o problemu kredita u CHF, kao i provizijama za obradu kredita. Podsetio je da je Vrhovni kasacioni sud presudio da je to nezakonito a banke to i dalje rade. 

PET RAZLOGA DA TUŽITE BANKU! Proverite dobro sve ugovore O KREDITIMA KOJE STE PODIZALI!

- Informacije koje imam kažu da građani koji sada ulaze u novi aranžman za kredit da se dogovaraju sa bankom, kažu neću proviziju za obradu, tužiću vas, I banka to skine, što je takođe problematično, toga ranije nije bilo, ugovori su bili uzmi ili ostavi - kaže Gavrilović.

Uzelac kaže da regulator ima jasnih pokazatelja da nešto ne radi kako treba. 

- 28 banaka na jednom tržištu, tu nije teško biti banka, naš odnos prema novcu je takav, to je mentalitet naše podneblje je tako da nama novac ne znači, a bankaraska industrija je vrlo precizna, na dve decimale - navodi Uzelac. Na pitanje gde je granica dokle tolerišemo ponašanje banke čiji smo klijent, Uzelac odgovara: 

- Tu je granica kad kažemo doviđenja. Treba da odemo za početak, to će biti mnogo veći signal za menadžera banke, idu mi klijenti, šta nije u redu?



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]