printscreen

21:32 Društvo 0

A. Crnomarković | 30. 08. 2018.

POČELA SANACIJA KRITIČNE TAČKE AUTOPUTA U GRDELIČKOJ KLISURI! Srušeni zid grade iz početka, ali 'Koridor 10' neće kasniti!

Umesto potpornog zida kod tunela Predejane, koji se potpuno srušio pre deset dana, biće izgrađena zaštitna galerija, koja će biti ugrađena u brdo. Uprkos tome, autoput do Makedonije će biti gotov do kraja godine, kaže direktor "Koridora" Zoran Babić

Potporni zid kod tunela Predejane na "Koridoru 10", koji se potpuno srušio pre desetak dana, moraće da se gradi skroz iz početka, ali će uprkos tome autoput do Makedonije biti gotov do kraja godine, tvrde u "Koridorima Srbije" i Ministarstvu građevinarstva. Sanacija ove kritične tačke biće izvedena tako što će se u zemlju ugraditi zaštitna galerija, koja će u potpunosti stabilizovati kosinu i omogućiti siguran saobraćaj.

Umesto dosadašnjeg projektanta i izvođača radova, španske firme "Azvi", koja je u središtu istrage nakon urušavanja, posao sanacije ove kosine preuzeo je "Integral inženjering" iz Republike Srpske, koji je već sa velikim uspehom rešio brojne slične kritične tačke u Grdeličkoj klisuri.

Pod kontrolom

Direktor "Koridora Srbije" Zoran Babić rekao je za Informer da

Drugi izvođač

Španski "Azvi" neće više raditi u Grdelici, umesto njega posao će u roku obaviti firma "Integral inženjering" iz Republike Srpske

Zoran Babić, direktor "Koridora Srbije"

se punom parom radi na sanaciji kosine kod tunela Predejane kako bi krajem godine bio završen bezbedan, moderan i siguran autoput kroz Grdeličku klisuru.

- Odmah nakon odrona, "Koridori Srbije" su dali nalog da se započnu radovi na sanaciji "Kosine 2". U toku je raščišćavanje terena od odronjenog kamenja i drveća, rade se pristupni putevi u gornjem delu "Kosine 2" i u toku su radovi na izgradnji šipova za ugradnju galerije. Takođe, u toku je razmatranje opcija za uklanjanje oštećenog dela "Kosine 2" - objasnio je Babić i dodao da su "Koridori Srbije" još ranije pronašli novo rešenje jer su pretpostavili da će se dogoditi ovakav scenario:

- Koridori Srbije su konstantnim monitoringom koji se obavlja u Grdeličkoj klisuri utvrdili da je pomenuta "Kosina 2" nedovoljno zaštićena, te su u junu ove godine doneli odluku da se izvrši dodatna stabilizacija izgradnjom zaštitne galerije. Ona će u potpunosti stabilizovati "Kosinu 2" i omogućiti siguran saobraćaj. Radovi se odvijaju predviđenom dinamikom, a obećani rok za puštanje deonice kroz Grdeličku klisuru nije ugrožen. "Koridori Srbije" čine sve da do kraja tekuće godine završe bezbedan, moderan i siguran autoput kroz Grdeličku klisuru.

On je otkrio i da je, umesto španskoj firmi "Azvi", ovaj odgovoran posao poveren "Integral inženjeringu" iz Republike Srpske, koji se fenomenalno pokazao na brojnim rizičnim tačkama u Grdeličkoj klisuri.

- Španski izvođač "Azvi" se povukao sa gradilišta na "Kosini 2" i neće više tu nastavljati radove, a "Koridori Srbije" su doneli odluku da ovaj posao završi firma "Integral inženjering". Oni mogu da izvedu radove u dogovorenom roku, što su dokazali prethodnim iskustvom sa sličnim poslovima u Grdeličkoj klisuri - smatra direktor "Koridora Srbije".

Rodić: "Azvi" plaća odštetu

Potpredsednik Građevinske komore Srbije Goran Rodić rekao je za Informer da će sud doneti konačnu odluku ko je kriv za odrone na kosini na Koridoru 10, i da će morati da se plati odšteta.

- U ovakvim situacijama odgovoran može da bude projektant, izvođač ili nadzor. Projektant i izvođač su španska firma "Azvi", čime su preuzeli veliki deo odgovornosti na sebe, a nadzor je obavljala američka firma "Luj Berže". Konačnu odluku će doneti sud, i u slučaju da su Španci krivi, sigurno se neće izvući i moraće da plate odštetu - upozorava Rodić.

Najbolje rešenje

Potvrdu Babićevih reči dobili smo i u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture, gde su nam rekli da nema nikakve sumnje da će sve biti završeno u najavljenom roku.

- "Integral inženjering" je odlična firma, koja je veoma dobro i u predviđenim rokovima završila sve što je radila na južnom kraku "Koridora 10", i stoga ne postoji nikakva sumnja da će ova odronjena kosina biti uspešno sanirana do kraja godine, kada će se pustiti u rad autoput. Uz to, ugradnja galerije od 175 metara je sigurno najbolje rešenje za sanaciju te komplikovane kosine. Što se tiče španske firme "Azvi", tu je sada na potezu tužilaštvo, i ako se ustanovi da su krivi za ovo što se dogodilo, sigurno će morati da plate odštetu. Ministarstvo će, kao i "Koridori Srbije", sarađivati sa nadležnim organima i predaćemo im sve dokumente koje imamo - rekli su nam u Ministarstvu.

Manajle gotov u oktobru

U "Koridorima Srbije" tvrde i da će jedan od najvećih građevinskih izazova na ovoj deonici, tunel Manajle, biti završen krajem oktobra.

- U tunelu Manajle se izvode završni radovi. Leva cev tunela je u građevinskom smislu skoro završena, a desna će biti gotova u oktobru. Slede radovi na elektomašinskom opremanju tunela. Podsećamo da je ovo trenutno najduži tunel u Srbiji, dugačak 1.808 metara - objašnjava Babić.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]