• aktuelno

Autor: E. I.

13.09.2018

19:45

KVAR NA LETELICI IZAZVAO HAOS NA BEOGRADSKOM AERODROMU! Egipatski avion blokirao 'Teslu' punih sedam sati! Više od 70 letova bilo otkazano, preusmereno ili pomereno!

Društvo

Podeli vest

Avionu "Idžipt era" u 4:10 ujutru u sredu nasred piste popucale gume na točkovima, svi letovi bili otkazani do 11:30, dok nije pomeren. Hiljade putnika ostalo u problemu, pošto je devet letova otkazano, 22 preusmereno na druge aerodrome, a više od 40 je kasnilo

Avion egipatske kompanije "Idžipt er" držao je juče u blokadi beogradski aerodrom "Nikola Tesla" više od sedam sati, pošto su mu rano ujutru u 4:10 popucale gume na točkovima nasred piste! Od tada pa sve do 11:30, više od 70 letova je otkazano, preusmereno ili pomereno, a nekoliko hiljada putnika našlo su u problemu zbog kašnjenja.

Devet aviona uopšte nije poletelo, 22 je preusmereno na druge aerodrome, dok je do zaključenja ovog broja više od 40 aviona kasnilo u odlasku ili dolasku na Beogradski aerodrom. Tek posle podne situacija se normalizovala, a red letenja je uspostavljen prema planu.

Ozbiljan kraj

Generalni direktor Aerodroma "Nikola Tesla" Saša Vlaisavljević

Pista ostala čitava

Saša Vlaisavljević, generalni direktor Aerodroma "Nikola Tesla"

naveo je da je avion "boing 737-800" kompanije "Idžipt er" ostao na pisti zbog tehničkih problema nastalih posle nepravilnog sletanja.

- Kvar na kočnicama izazvao je problem na svim točkovima aviona, koji su popucali i ostavili avion od 40 tona zarobljen na pisti. Pokušali smo da saniramo kvar i uklonimo avion u najkraćem mogućem roku, ali sve do 11:30 sa "Nikole Tesle" nije bilo poletanja, ni sletanja. Uspeli smo da rešimo problem najbrže i najkvalitetnije moguće, vodeći računa o potrebama putnika i materijalnoj šteti. Najvažnije je da pista nije nimalo oštećena i da je u potpunosti sačuvana bezbednost prilikom poletanja - rekao je Vlaisavljević i dodao da je blokada uticala na više od 70 letova.

- Devet letova je otkazano, mnogi su pomereni, 22 dolazna leta su preusmerena na aerodrome u Nišu, Temišvaru, Sofiji, Zagrebu i Budimpešti. U toku dana red letenja je uspostavljen, ali moram da napomenem da svaka kompanija ima svoja pravila u ovakvim situacijama.

Vojinović: Šteta je manja nego što se misli

Autor Vazduhoplovnog portala "Tango Siks" Petar Vojinović kaže da je nemoguće, bar u ovom trenutku, proceniti štetu koju su pretrpeli i Aerodrom "Nikola Tesla" i avio-kompanije zbog jučerašnje blokade.

- Pričati o nekim ciframa zaista je nezahvalno, ali ono što je činjenica jeste da sve avio-kompanije u svetu, kao i aerodromi, u svom godišnjem budžetu računaju na nešto ovako. S druge strane, svi oni su osigurani i dobar deo štete naplaćaju od osiguravajućih kuća. Mada, realno gledajući, ovde neke velike štete i nema.

Avio-kompanijama je svejedno da li će takse za sletanje platiti našem aerodromu ili onom u Zagrebu ili Budimpešti, jer oni tu naknadu plaćaju od momenta kad avion sleti na pistu, a ne unapred. Takođe, nemaju ni trošak hotelskog smeštaja putnika, jer su svi sleteli na okolne aerodrome. Troškovi prevoza putnika u Beograd su u tom slučaju za njih mali, cena viška goriva koje su neplanirano potrošili takođe. Tačno je da "Nikola Tesla" nije naplatio takse za sletanje 22 aviona, ali s obzirom da je reč o zastoju od šest-sedam sati, nije to prevelik gubitak ni za njih - kaže Vojinović.

Ekipa Informera uverila se da je na aerodromu vladao potpuni kolaps.

Zbunjeni i uplašeni putnici trčali su od jednog do drugog šaltera pokušavajući da saznaju kada će im avion poleteti, mnogi su iscrpljeni spavali po ćoškovima aerodromske zgrade, a bilo je i onih koji su morali da se pomire sa činjenicom da sledeći let za željenu destinaciju imaju tek za nekoliko dana.

- Čekam ovde od ranog jutra, već osam sati, potpuno sam iscrpljen, srušiću se... Nemam nikakvu informaciju šta se dešava, imao sam let za Dortmund u šest ujutru, a sada su mi rekli da je polazak definitivno otkazan i da ne znaju kada će poleteti sledeći - rekao nam je Beograđanin Miloš P.

Nervozni stranci

Pored putnika iz Srbije, aerodrom je vrveo i od stranih državljana koji su uspaničeno pokušavali da se sporazumeju sa osobljem kako bi saznali kada će moći da polete dalje. Indijac Atol čekao je satima na let za Moskvu, koji je po redu letenja trebalo da poleti u 6:35, ali je polazak otkazan.

- Prvi put sam u Beogradu, sada letim za Moskvu, ali kako stvari stoje, neću skoro stići tamo. Mislim da ću da legnem ovde i da odspavam malo, ne mogu više da stojim na nogama koliko sam umoran. Nadam se da će se uskoro sve završiti i da ću odleteti iz Beograda - rekao nam je uz kiseli osmeh Indijac.

Drama 150 Srba na aerodromu u Budimpešti

Avion "Er Kaira" iz Egipta, sa oko 150 turista iz Beograda, zbog blokade beogradskog aerodroma juče je bio preusmeren na aerodrom u Budimpešti gde su bez bilo kakvog obaveštenja putnici bili zatočeni skoro 12 sati!

Anketa

Majk Dž., SAD

- Čekamo od četiri sata jutros let za Njujork. Tu sam sa ženom i dvoje dece, šta da vam kažem... Žena trči okolo kako bi dobila neku informaciju, za sada nam je rečeno da mogu da nas prebace na let za petak. Ne znam šta ćemo da radimo.

Aman O., Indija

- Putujem za Moskvu, a prvi put sam bio u Beogradu. Ovde čekam već sedam i po sati, i ne znam koliko još treba da čekam. Verovatno ću malo i da dremnem, baš sam iscrpljen. Mislim da moj let nije na redu za bar još dva do tri sata.

Tušar V., Indija

- Stigao sam na aerodrom oko četiri sata. Mislio sam da će sve ići glatko, ali onda čekiranje nikako nije počelo, ni za sat, ni za dva, sada sam ovde već skoro osam sati. A ako i ostanem u Beogradu malo, nema veze, grad je prelep.

Olja P., Rusija

- Čekamo, vidite, niko nam ništa nije rekao. Ne znam više ni koliko je prošlo. Vraćam se u Moskvu, ali ko zna kad ću stići tamo. Često putujem pa sam navikla. Pogledajte samo tu gužvu, ko zna kad će se raščistiti.

Najveći problem je što je među njima bilo dosta roditelja sa malom decom koji nisu imali ni adekvatnu hranu niti opremu za presvlačenje dece, jer im je sav prtljag bio u avionu.

Njihov put započeo je u utorak oko ponoći kada su se ukrcali u avion, a u Beograd je trebalo da slete juče ujutru. Ipak, zbog blokade "Nikole Tesle", iskrcali su se u Budimpešti, gde su ostavljeni da se sami snalaze za povratak u Srbiju.

- Ovo je kao u getu. Nemamo nikakve informacije, ništa nam nisu rekli. Sve nam je u prtljagu. Izbacili su nas kao životinje. Od "Er Kaira" nismo dobili nikakvu informaciju, niti pomoć. Jedino smo dobili vaučere za hranu, a roditelji mogućnost da na neko vreme napuste prostor u kom su bili isključivo zahvaljujući zalaganju ljudi sa aerodroma u Budimpešti - požalili su putnici.

Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

Izbori 2024

Nastavljeni razgovori vlasti i opozicije o izbornim uslovima!

U Skupštini Srbije nešto posle 13.00 časova počeo je sastanak predsednice Skupštine Srbije Ane Brnabić sa predstavnicima poslaničkih grupa, političkih stranaka nacionalnih manjina i udruženja, radi konsultacija oko obrazovanja radnih grupa za unapređenje izbornog procesa i uvid, kontrolu i reviziju Jedinstvenog biračkog spiska.

26.04.2024

Magazin

Džet set

Srbija

Kragujevački opštinari dali krv!
Humanitarna akcija

Zaposleni u Gradskoj upravi Kragujevac danas su, u organizaciji Samostalnog sindikata GU organizovali prvu od dve godišnje akcije dobrovoljnog davalaštva krvi za potrebe Banke krvi Univerzitetskog kliničkog centra u ovom gradu.