Informer DN

22:05 Društvo 6

B. S. - J. M. | 15. 11. 2018.

SKANDAL: Tajkuni zbog svog profita RUŠE KOVINSKI MOST!

Italijanska i danska kompanija, investitori izgradnje vetro-parka kod Vršca, nameravaju da 500 tovara sa vetrenjačama, teških stotinu tona, prevoze preko mosta na Dunavu između Smedereva i Kovina i tako rizikuju njegovo rušenje. Da bi na poslu od 300 miliona evra uštedeli jedva oko milion, izbegavaju luku u Pančevu i ugrožavaju život ljudi u dva grada

Italijanski i danski investitori, koji u saradnji sa domaćim tajkunama grade vetro-park u Izbištu kod Vršca, zbog profita rizikuju rušenje mosta na Dunavu između Kovina i Smedereva!

Da bi na poslu od 300 miliona evra napravili uštedu od oko milion evra (dakle tričavih 0,33 odsto!?!), planiraju da specijalne transporte sa vetrenjačama teške stotinu tona ogromnim kamionima prevezu preko Kovinskog mosta, koji bi, prema rečima stručnjaka, lako mogao da se uruši ili znatno ošteti, jer naprosto nije predviđen za ovu vrstu saobraćaja.

Iznad granice

Ovaj transport je iznad svake dozvoljene granice i može se prevoziti samo vozovima
Goran Rodić

Potpuna blokada

Da bi izbegli Zakon o kabotaži, po kojem robu po Srbiji mogu da prevoze samo domaći prevoznici, Italijani i Danci su u saradnji sa jednom rumunskom firmom u našoj zemlji osnovali ćerku firmu za transport, a zatim su zbog dodatne uštede odlučili da ne koriste luku u Pančevu i da ceo teret dopreme brodovima u Smederevo, a odatle da ga preko mosta prebace do Vršca.

Inženjer Ljubomir Stanojević, član poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatrans", kaže za Informer da strani i domaći tajkuni zbog svog profita i minimalne uštede doslovce rizikuju da se Kovinski most sruši.

Informer DN

- Italijanski "Ticijani" i danski "Vestas", uz pomoć domaće kompanije "MK Fintel vind", koji zajedno grade vetro-park kod Vršca, zbog uštede na prevozu bukvalno rizikuju živote ljudi! Iako po Zakonu o kabotaži prevoz u Srbiji može da vrši samo srpska firma, oni su osnovali ćerku firmu kako bi oni obavili transport i zadržali sve pare za sebe. Na sve to, da bi uštedeli oko milion evra na poslu od 300 miliona, zaobišli su i luku u Pančevu i ogroman teret dopremaju u Smederevo. I tu nastaje problem, jer da bi stotine tona opreme prebacili do Vršca, moraju da pređu Kovinski most, koji bi pod tim teretom lako mogao da se uruši - kaže Stanojević, i objašnjava šta sve investitori nameravaju da prevezu preko mosta.

"Putevi": Nećemo dozvoliti prevoz mostom

Kako kažu u preduzeću "Putevi Srbije", firma "Holeman transport", koja prevozi opremu za vetro-park kod Vršca, dostavila je zahtev za izdavanje dozvola za vanredni prevoz na trasi Smederevo-Kovinski most-Izbište, ali im dozvola neće biti odobrena.
- Za svaki prevoz pojedinačno izdaje se posebna dozvola za prevoz, a ukoliko teret prelazi dozvoljenu težinu, ukoliko tehnički uslovi dozvole, izdaje se dozvola, uz posebne uslove kako taj transport može da se obavi. Dozvola za vanredni prevoz preko mosta Kovin izdaje se na osnovu stručnog mišljenja Odeljenja za mostove JP "Putevi Srbije". Prelazak preko Kovinskog mosta neće biti dozvoljen za vanredni prevoz veći od 80 tona. Ako se ispostavi da je transport opreme za vetro-park teži od toga, dozvola neće biti izdata.

- Plan je da preko mosta na Dunavu obave oko 500 transporta i sve to će trajati oko tri meseca. Svaki od tih transporta biće težak više od 80 tona. To znači totalnu blokadu mosta i svakodnevno opterećenje gde postoji mogućnost da nam se lako desi nova Đenova, gde se nedavno srušio čitav vijadukt. Osim toga, širina mosta je tek nešto malo veća od šest metara, a širina tog transporta oko 4,5 metara. Dovoljna je, dakle, i minimalna greška da se dogodi katastrofa. Da ne govorimo o tome da će tokom tri meseca transporta ovaj most biti blokiran i za hiljade ljudi koji svakodnevno prelaze preko njega - zaključuje Stanojević.

Informer DN

Opasno

Širina mosta je šest, a širina tog transporta oko 4,5 metara, pa svaka greška može biti kobna
Ljubomir Stanojević, "Srbijatransport"

Kako nezvanično saznajemo, "Putevi Srbije" su već reagovali i sprečili ovaj transport (pogledajte okvir). Međutim, u ovoj firmi i dalje trpe ogromne pritiske da odobre rizičan poduhvat.

- Kada smo čuli za nameru investitora, odmah smo bili svesni da treba odabrati drugu trasu, gde nema mostova i gde neće biti oštećena putna infrastruktura. Međutim, uprkos upozorenjima investitorima da nećemo dozvoliti prevoz preko Kovinskog mosta, trpeli smo velike pritiske da se prevoz ipak dozvoli - navodi naš izvor iz "Puteva Srbije".

Informer DN

Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije upozorava da nadležni pod hitno moraju da provere kretanje ovog tovara i da ga zaustave, jer bi u suprotnom moglo doći do prave katastrofe na Kovinskom mostu!

Opština Smederevo: Nismo obavešteni

Gradonačelnica Smedereva Jasna Avramović kaže da nema nikakva saznanja o tome da će se za transport vetrenjača koristiti most preko Dunava koji spaja centralnu Srbiju i Vojvodinu.
- Imamo saznanja da će delovi transporta doći na baržama Dunavom, da će biti istovareni i lagerovani u našoj luci. Gde će oni posle ići, gde će lokacijski i sa koje strane biti smeštene te vetrenjače, i da li će taj transport ići preko mosta na Dunavu, verujte, te informacije nemam - rekla je Avramovićeva za Informer.

Hitno sprečiti!

- Ovo je jako ozbiljna stvar i ne treba je olako shvatiti. Ako te vetrenjače zaista imaju težinu preko 100 tona i dužinu preko 60 metara, to vam je kao da pet velikih šlepera, napunjenih do vrha, istovremeno prelaze most. Ovaj transport je iznad svake dozvoljene granice. Postoji velika mogućnost da Kovinski most ne izdrži toliki teret i da se sruši - ističe Rodić.



Milutin Vranjski

16.11.2018. 09:25

Zašto koristite floskule tipa "domaći tajkuni" kada se dobro zba ko je vlasnik svih firmi u Srbiji koje počinju sa MK. To je isti onaj koji je kupovao šećerane po Srbiji za po jednu nemačku marku, ..., a sada trenutno večinski vlasnik jedne banke "domaće a jake".



Goran

16.11.2018. 11:23

@Smrad - Koje gluposti pa tim mostom pdnevno prodje bar 1000 kamiona pa se most nije srusio ako u jenom momntu na mostu bude bar 3 kamiona to vam je vec teret veci od famoznih 100 tona...


Baća

16.11.2018. 13:18

@Goran - Tako može da priča samo onaj ko ne poznaje statiku. Zamisli sebe da legneš na beton pa da neki tip od 100kg legne preko tebe - neće ti biti ništa. Ali ako bi taj tip stao tebi jednom nogom recimo na stomak - šta bi od tebe bilo? :)


slađa

15.11.2018. 22:52

Nadležni da povedu računa o mostu u Kovinu. Toliko tajkuna ukršta interese u ovako maloj zemlji. Nečuveno. Još bi da ugrožavaju javnu bezbednost.


Saymon

15.11.2018. 23:17

Pa ako to tako planiraju, sto bre ne uloze na velike teretne helikoptere za prevoz takvih robusnih stvari,gorivo,eto im RESENJA!!!posto planiraju da zarade,a da Most ne ostete,da ga ne uniste takvim stvarima*


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]