• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: B. S.

14.05.2019

22:04

OPASNO! SRPSKI VOZAČI NIKAKO NE ODUSTAJU OD PREBRZE VOŽNJE! NI KAZNE NE POMAŽU! Za sedam dana 24.000 uhvaćeno u brzoj vožnji!

Društvo

OPASNO! SRPSKI VOZAČI NIKAKO NE ODUSTAJU OD PREBRZE VOŽNJE! NI KAZNE NE POMAŽU! Za sedam dana 24.000 uhvaćeno u brzoj vožnji!

Podeli vest

I pored učestalih saobraćajnih kontrola, sve više kazni za prekoračenje brzine. Novčano kažnjavanje nije dovoljno, a vozači nisu svesni posledica takve vožnje, ocenjuju stručnjaci

Vozači u Srbiji ne odustaju od lude vožnje i pored svih upozorenja i učestalih kontrola saobraćajne policije! U prilog tome govori podatak da je za samo nedelju dana kontrole saobraćajne policije tokom aprila, od kontrolisanih 36.256 vozača, njih čak 23.956 prekoračilo dozvoljenu brzinu! Po rečima stručnjaka, upravo tih 82,5 odsto koji su vozili prebrzo potvrđuju da čak ni novčane kazne ne pomažu i da naši ljudi za volanom nisu svesni posledica takvog ponašanja.

Nisu svesni posledica

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da, pored toga što naši vozači vole da jure putevima, takođe nisu svesni kakve probleme mogu da naprave sebi i drugima ako, primera radi, prekorače brzinu za samo 10 kilometara na sat.

- Ako u naseljenom mestu neko vozi 60 kilometara na sat umesto 50, uštedeće ukupno 24 sekunde vremena, ali za te 24 sekunde može da napravi veliku štetu. Ukoliko udari pešaka pri brzini od 60 umesto sa 50 na sat, čak četiri puta su veće šanse da će taj pešak da pogine. I pored svega toga, naši vozači vole da stisnu gas, nisu ni svesni da ovako malo dobijaju, a baš mnogo imaju da izgube - objašnjava Okanović i dodaje da ljudi za volanom često nisu svesni posledica i malog prekoračenja brzine:

Kazne za prekoračenje brzine

U naselju
 

do 10 km/h 3.000
od 11 do 20 km/h 5.000
od 21 do 30 km/h 10.000 + 1-12 meseci oduzimanja dozvole
od 31 do 50 km/h 10.000-20.000 + četiri kaznena poena + 1-12 meseci oduzimanja dozvole
od 51 do 70 km/h 20.000-40.000+ 7 kaznenih poena + 4 do 12 meseci oduzimanja dozvole ili 1 do 30 dana zatvora
od 71 do 90 km/h i više 100.000-120.000 + 14 kaznenih poena + 8 do 12 meseci oduzimanja dozvole ili 15-60 dana zatvora
* iznosi su u dinarima
 

Van naselja
 

do 20 km/h 3.000
od 21 do 30 km/h 5.000
od 31 do 40 km/h 10.000
od 41 do 60 km/h 10.000-20.000 + 3 kaznena poena + 1 do 12 meseci oduzimanja dozvole
od 61 do 80 km/h 20.000-40.000 + 6 kaznenih poena +3 do 12 meseci oduzimanja dozvole ili 1 do 30 dana zatvora
od 81 do 100 km/h i više 100.000 - 120.000 + 14 kaznenih poena + 8 do 12 meseci oduzimanja dozvole ili 15 do 60 dana zatvora
* iznosi su u dinarima

 

- Vozačima mora da se predoče sve opasnosti brze vožnje. Imate ogroman broj ljudi koji prekorače brzinu za 10 ili 20 kilometara na sat i misle da je to potpuno bezopasno. Onda kunu državu i tvrde da ih pljačkaju zbog kazni, da su oštećeni. Tu država mora da reaguje i da edukuje ljude - navodi Okanović.

On ističe da se prilikom svake kontrole potvrdilo da Srbe već odavno ne brinu novčane kazne zbog brze vožnje.

- Izgleda da kazne za prekoračenje našim ljudima ne znače mnogo. Bitno je da im se ne oduzima dozvola, a novčana kazna ih ne zabrinjava mnogo. Sa druge strane, ograničenja se striktno poštuju u drugim evropskim zemljama, ali se rade i nacionalne kampanje, ljudi se obrazuju, postavljaju se kamere koje snimaju prekršaje. Sve to utiče da se kod vozača promeni svest o tome koje su sve posledice brze vožnje - zaključuje Okanović.

'Neće valjda mene'

Saobraćajni psiholog Jelena Milošević ističe da u našoj kulturi ljudi često ne shvataju ozbiljno verovatnoću da im se, podjednako kao i drugima, mogu desiti ružne stvari.

- I pod parolom "neće valjda mene", odluče se za rizično ponašanje, kao što je prekoračenje brzine. Naši ljudi često procenjuju da neko pravilo nije važno i zato ne mora da se poštuje. Odnosno, u najvećoj meri ne postoji svest o tome da su pravila upravo i najvažnija baš za pojedinca. Nisu svesni da je nekada dovoljna i jedna loša odluka, tj. procena situacije, kao što je odluka o povećanju brzine, pa da se celokupan život u potpunosti poremeti. Najveći problem je što nečija loša odluka može drugog učesnika u saobraćaju da košta života - podvlači naša sagovornica.

Ona napominje da vozači uvek nađu način da prekrše neko pravilo ukoliko znaju da neće baš za to svaki put biti kažnjeni.

Prekoračenje brzine

činjenice 50 km/h 60 km/h 80km/h
šanse da pešak preživi sudar sa vozilom 80% 20% 1%
zaustavni put (suv kolovoz) 28 metara 37 metara 58 metara
Zaustavni put (mokar kolovoz) 32 metra 44 metara 68 metara
vremenska ušteda na putu od 2 km / 24 sekunde 54 sekunde

- Ako postoji verovatnoća da neće biti uhvaćeni i kažnjeni, često će zaobilaziti pravila i propise - konstatuje Miloševićeva.

Lipovac: Nije dovoljno samo kažnjavanje

Kako ističe profesor na Saobraćajnom fakultetu Krsto Lipovac, vozači prevashodno vode računa o vremenu potrebnom za putovanje, pa se zbog toga dešavaju i prekoračenja.

- Mislim da to nije problem samo naše zemlje i naših vozača, tako je u svim državama. Prosečan vozač uvek teži da vozi brže. Mislim da bi fokus policije trebalo da bude na tome da eliminiše najpre one vozače koji ekstremno prekoračuju brzinu, pa onda one koji voze 10 ili 20 kilometara na sat brže. Uz sve to, samo kažnjavanje nije dovoljno. Moramo da imamo kampanje, moramo da edukujemo vozače - primećuje Lipovac.

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Sasa

pre 4 godine

Suviše male kazne a i dozvole se ne oduzimaju na duže vrijeme. Pa i zatvor bi pomogao.

vojin

pre 4 godine

VASPITAVANJE VOZACA POMOCU MODERNIH RADARA KOJI SNIMAJU BRZINU VOZILA U DOLASKU, A MOGU SNIMATI I BRZINU VOZILA I U ODLASKU OD MESTA NAPLATE PRVE KAZNE KADA SVI NAGAZE, PA IH IZA KRIVINE SACEKA DRUGA PATROLA I ZA PONOVLJENI PREKRSAJ NAPLATI BAR TROSTRUKI IZNOS BI SIGURNO DALO DOOOBAAAR EFEKAT!!!

Relista

pre 4 godine

A šta kažete da se prvo postave znakovi ograničenja brzine, normalo i pametno, kao u Evropi, pa da se onda kažnjvamo??? Ovako, po ograničenjima, brži su i biciklisi!

Dusan

pre 4 godine

Казне што веће то боље делују.Знам на свом примеру.

zemun

pre 4 godine

sto ne uvedete civilnu saobracajnu policiju da snime svakog ko telefonira, pa bi videli koliko bi manje prekrsaja bilo. sada svi u jednoj ruci drze telefon a u drugoj volan. i to svaki drugi vozac.

faksa

pre 4 godine

Putujem cesto autoputem na relaciji Leskovac Nis,vozim na autoputu oko 120-130 kada je lepo vreme,mnogi me preticu voze po 150-170 iako je dozvoljeno od skoro 130,cemu tolika brza voznja i bahacenje,sta se desava sa ovim ljudima nije mi jasno

JaPaja

pre 4 godine

Sledi poostravanje kazni. Za prljave tablice 10 000 dinara, za svetla 20 000 a za pojas 30 000 dinara i veruju da ce se disciplina po pitanju brzine poboljsati. Tako radi razroka drzava.

filozof

pre 4 godine

Na zapadu postoji kazna KAO VECITA ZABRANA UPRAVLJANJA MOTORNIM VOZILOM... U Srbiji to ne postoji. Onda zasto bi se milioneri i njihova djeca bojali vasih kazni od 100-200 eura i jos kad se zna da veze i vezice postoje onda GAS MILE DO DASKE...

Zoki

pre 4 godine

Nista to cudno nije kada se zna ko ih obucava,to se uci od kuce do Autoskole a vecina tih koja obucava i sami bi morali da uce. Konkretno u Zajecaru preko puta mene je auto skola, a taj sto obucava ne veze se, po nekad kada je sam nikada kada vozi familiju dete sedi kod njega na kolenu isto i namotoru vozi dete napred. Onda nista nije cudno a i kazne su smesne u odnosu na EU

Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!
Izbori 2024

FLAŠA KOALICIJA! I ovo smo vam rešili, bar recite hvala: Evo imena za izbornu listu "hik" opozicije!

Otpadnici od tajkuna Dragana Đilasa, lažni ekolozi Aleksandar Jovanović Ćuta, Dobrica Veselinović i Radomir Zanzibarićanin Lazović, nedavno su obelodanili da izlaze na izbore u prestonici i otkrili da će nastupati pod sloganom "Biram borbu", ali je - s obzirom na njihove koloritne biografije i nastupe u javnosti - slogan "Biram flašu" svakako mnogo prikladniji.

24.04.2024

12:13

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Šta se to dešava u Kini, tonu Peking, Šangaj i još druga 82 milionska grada! Ako naučnici ne nađu ređšenje biće potopljeni!
Kataklizma u najavi!

Šta se to dešava u Kini, tonu Peking, Šangaj i još druga 82 milionska grada! Ako naučnici ne nađu ređšenje biće potopljeni!

Nova studija objavljena u časopisu Science otkriva da skoro polovina velikih kineskih gradova tone, stavljajući milione stanovnika u opasnost od poplava. Istraživači su analizirali 82 kineska grada sa populacijom većom od dva miliona koristeći satelitske podatke kako bi pratili promene nadmorske visine između 2015. i 2022. godine.

24.04.2024

22:11

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija