(FOTO) DANAS KREĆE GRADNJA AUTOPUTA OD PRELJINE DO POŽEGE! Na 31 km puta biće 35 mostova, tri tunela, 11 nadvožnjaka i tri petlje!

Informer DN

10:43 Društvo 0

B.S. | 17. 05. 2019.

(FOTO) DANAS KREĆE GRADNJA AUTOPUTA OD PRELJINE DO POŽEGE! Na 31 km puta biće 35 mostova, tri tunela, 11 nadvožnjaka i tri petlje!

Prvo će se graditi tunel Laz na planini Jelici, koji će sa 2.700 metara biti najduži u Srbiji. Deonica koja će koštati 450 miliona evra biće gotova za dve i po godine

Izgradnja deonice Koridora 11 od Preljine od Požege, duga 30,96 kilometara, počinje danas kod mesta Pakovraće! Ovaj veoma bitan i zahtevan deo autoputa kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru imaće čak 35 mostova, tri tunela, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Prvo će se graditi tunel Laz na planini Jelici, koji će sa 2.700 metara biti najduži u Srbiji.

Dobro za privredu

Izgradnja autoputa znači i više radnih mesta, jer ćemo duž ove deonice otvoriti i industrijsku zonu
Milivoje Dolović, predsednik opštine Lučani

Nova deonica koštaće 450 miliona evra, a biće gotova za dve i po godine, do kraja 2021! Kada bude završena i pripojena ostatku Koridora 11, Zapadna Srbija će dobiti tačno 150 kilometara najmodernijeg autoputa koji će spojiti Beograd i Požegu. Ovu deonicu gradiće kineska kompanija "CCCC".

Karakteristično za ovaj deo autoputa je što prolazi kroz veoma težak geografski teren, zbog čega će morati da se izgrade brojni tuneli i mostovi.

- Predviđena je izgradnja tri tunela - Munjino brdo, Laz i Trbušani. Sva tri tunela su projektovana sa dve odvojene tunelske cevi, svaka za jedan saobraćajni smer. Dužine cevi tunela Trbušani su približno 300 metara, a tunela Laz i Munjino brdo oko 2.700 metara. Tunel Trbušani nalazi se u prvoj trećini deonice, a dalje trasa prelazi preko Zapadne Morave i penje se obroncima planine Ovčar i Jelice. Kroz planinu Jelicu probija se tunel Laz. Zatim se trasa spušta prema Lučanima, a potom prolazi kroz brdski masiv tunelom Munjino brdo do mesta Prilipac, gde je i završetak deonice - kažu u Ministarstvu građevine.

Na deonici je takođe projektovano 35 mostova, raznih dužina i raspona usklađenih sa preprekama i konfiguracijom terena.

Karakteristike deonice

* dužina 30,9 km
* 35 mostova (najduži 478 metara)
* 3 tunela (Trbušani, Laz, Munjino brdo)
* 11 nadvožnjaka
* 3 petlje

- Od tog broja, 13 mostova je duže od 100 metara, a najduži most dugačak je 478 metara - navode u resornom ministarstvu.

Milivoje Dolović, predsednik opštine Lučani, kroz čiju teritoriju prolazi najveći deo autoputa Preljina - Požega, navodi da će ovaj deo Srbije konačno jednom velikom mrežom puteva biti povezan sa ostatkom zemlje.

- U građevinskom i arhitektonskom smislu ovo je najzahtevnija deonica, imaće veliki broj mostova, tri tunela i brojne nadvožnjake. Izgradnja autoputa znači više radnih mesta, jer ćemo mi kao opština ovde u naredne dve godine otkupiti 35 hektara zemlje i stvoriti novu modernu industrijsku zonu koju ćemo moći da ustupimo zainteresovanim investitorima. Narod u Dragačevu je nestrpljiv da konačno vidi kineske izvođače radova, koji će narednih meseci početi intenzivno da rade ovu deonicu autoputa - naveo je Dolović.

Stručnjak za saobraćaj Milan Vujanić kaže da je veoma značajna stvar to što će građani i ovog dela Srbije dobiti moderne saobraćajnice.

- Autoputevi su najbezbednije saobraćajnice, tako da će nove deonice doneti i veću bezbednost tokom vožnje. Dobro je što se otvaraju radovi na još jednoj trasi Koridora 11, i u dogledno vreme moći će do Crne Gore da se stiže autoputem - navodi Vujanić.


 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]