• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer.rs/Blic

28.01.2020

11:22

ŠTA ĆE TAČNO PROMENITI ZABRANA UVOZA POLOVNIH AUTOMOBILA STARIJIH OD 14 GODINA: Nema golfa 4, pežoa 307 i mnogih drugih, a evo šta je sa CENAMA!

Društvo

ŠTA ĆE TAČNO PROMENITI ZABRANA UVOZA POLOVNIH AUTOMOBILA STARIJIH OD 14 GODINA: Nema golfa 4, pežoa 307 i mnogih drugih, a evo šta je sa CENAMA!

Podeli vest

Zabrana uvoza vozila sa "euro 3" motorom, koja bi mogla da stupi na snagu u junu, značiće da u Srbiju više neće moći da uđe automobil stariji od 14 godina. Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnjaka sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005. godine.

Embargo bi, dakle, bio stavljen na četvorotočkaše starije od 14 godina, poput "Golfa četvorke" ali i pojedinih modela "pežoa" poput 307 ili "reno megana". U proseku, takvi automobili na našim autoplacevima, danas koštaju između 2.500 i 3.000 evra, dok su automobili sličnog ranga i godišta sa Euro 4 motorom skuplji za najmanje 500 evra.

U tom smislu, moglo bi se reći da bi zabrana uvoza polovnjaka sa "Euro 3" motorom mogla da znači i skuplje polovnjake za po oko 500 evra.

"Zabrana za Euro 3 značila bi veće cene za 10 do 15 odsto. Toliko bi praktično koštali slični automobili sa prvim većim standardom", rekao je za "Blic Biznis" Jovan Radić, rukovodilac firme za uvoz polovnih automobila.

Foto: TANJUG/FILIP KRAINCANIC

U Srbiji vozila sa "euro 3" motorom čine oko 80 odsto ukupnog voznog parka. Praktično, od ukupno 2 miliona vozila "Euro 3" motor ima oko 1,6 miliona automobila.

Prošle godine, za 11 meseci u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije "Cube Team", koja je i zvanični partner Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel ( Astra i Korsa), zatim Volksvagen ( Golf i Pasat) i Pežo

Godinu dana ranije u Srbiju je ušlo oko 180.000 polovnjaka, a 2017. godine 157.000 od čega je dve trećine imalo motor Euro 3 norme. Takođe, tokom 2016. godine u Srbiju je uvezeno 117.000 polovnjaka. Analize pokazuju i da je više od polovine uvezenih automobila, tokom prethodnih nekoliko godina, bilo starije od 11 godina.

BIH zabranila i Euro 3 i Euro 4

BiH, koja ima najstariji vozni park u Evropi i regionu, prilično je ozbiljno shvatila problem polovnjaka. Ova susedna zemlja je još 2016. zabranila uvoz automobila sa Euro 3 motorom.

Foto: TANJUG/FILIP KRAINCANIC

Crna Gora je uvoz Euro 3 motora zabranila krajem 2018. a Severna Makedonija je pre pet godina zabranila uvoz vozila starijih od 15 godina. Albanija je prošle godine zabranila uvoz polovnjaka koja ne ispunjavaju Euro 5 normu ili su starija od deset godina.

Euro 1 je uveden 1993 godine, Euro 2 standard 1996. godine , a Euro 3 tokom 2000. godine. Euro 4 standard je u zemljama Evropske unije stupio na snagu 2005, ali je postao obavezujući za sve tipove automobila godinu dana kasnije.

Prvi euro 4 dizelaši pojavili su se na proleće 2003. godine, dakle dve godine ranije nego što je ovaj standard postao i obavezujući u auto industriji. Septembra 2009. na scenu je stupio i standard Euro 5. Pročitajte i ko vozi najstarije automobile po gradovima u Srbiji.

Anketa




Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Marcco

pre 4 godine

Albanija je prošle godine zabranila uvoz polovnjaka koja ne ispunjavaju Euro 5 normu ili su starija od deset godina.... a mi razmišljamo o zabrani Euro 3. Bravo, Srbijo! Socijalna komponenta je mnogo bitna kada su automobili u pitanju!

Slobodan Loncar

pre 4 godine

Država pre svega treba da sankcioniše prema zakonima koje je donela. Test za izduvne gasove ako vozilo ne ispunjava standard 3, 4 itd isključiti iz saobraćaja. Mnogi vozači su izbušili ili skinuli katalizatore. Na tehničkom pregledu (PRESKUPOM) se vozila zadržavaju dugo samo da se ispuni forma I opravda visoka cena a ne proverava ju se izduvni glasovi.

zoki

pre 4 godine

Koga zanima Albanija ??? Boli me za Albaniju i Ameriku k***c

tng

pre 4 godine

Smanjiti registraciju za vozila kojia koriste TNG a spadaju u euro 3 i smanjiti poreze na opremu ko ugradjuje u ista TNG komplet.Takodje smanjiti akcize na TNG i metan.I dobismo cist vazduh za godinu dana sto se tih auta tice.Dizele bez novog katalizatora ne na ulicu.

zoki

pre 4 godine

Ukinite prvo evro 1 i evro 2 kojih ima 33 % a evro 3 ima katalizator

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Katastrofalne prognoze Španaca! Gudelj ne ide na Evropsko prvenstvo?
Fudbal

Katastrofalne prognoze Španaca! Gudelj ne ide na Evropsko prvenstvo?

Selektor Srbije Dragan Stojković nije dugo mogao da uživa u lepim vestima, jer se Aleksandar Mitrović sjajno oporavlja od povrede butnog mišića. As Sevilje Nemanja Gudelj (32) će kako prenose španski mediji 99 odsto zbog povrede propustiti Evropsko prvenstvo (do 14. juna do 14. jula).

24.04.2024

06:46

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija