• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

07.02.2020

14:38

OTKRIVAMO! Evo kada će biti ZABRANJEN UVOZ POLOVNJAKA  u Srbiju i od čega će zavisiti PROLAZAK NA TEHNIČKOM PREGLEDU

Društvo

OTKRIVAMO! Evo kada će biti ZABRANJEN UVOZ POLOVNJAKA u Srbiju i od čega će zavisiti PROLAZAK NA TEHNIČKOM PREGLEDU

Podeli vest

Uvoz polovnjaka sa evro 3 motorima će najverovanije biti zabranjen od 1. januara iduće godine, najavljuje ministar zaštite životne sredine Goran Trivan za Tanjug i dodaje da se još razmatra da li će se ta zabrana eventualno odnositi i na vozila emisione klase evro 4.

Trivan ističe da to ne znači da će građanima biti zabranjeno da koriste stare automobile koje već poseduju, ali će ti automobili morati da prođu strožu kontrolu emisije izduvnih gasova od 1. jula 2021. godine.

Eliminacioni faktor na tehničkom pregledu neće biti emisiona klasa motora, objašnjava ministar, već šta vozilo ispušta iz auspuha, što znači da će i stariji automobili moći da prođu kontrolu ukoliko su dobro održavani ili ako su u njih ugrađeni odgovarajući filteri ili katalizator.

Na konstataciju da će vozači, ipak, teško moći sa svojim vozilima da prođu tehnički pregled i registruju vozila sa motorima emisione klase evro 1 ili 2, Trivan kaže da je to pitanje za MUP, ali i da će, zbog čistijeg vazduha, svako morati da plati "cenu" vožnje starog automobila, odnosno da uloži u njegovu ispravnost.

Ministar upozorava da i noviji automobili možda neće moći da prođu tehnički pregled zbog emisije izduvnih gasova, ukoliko su neispravni.

Na pitanje kako će se tretirati stari automobili koji se voze na plin, s obzirom da manje zagađuju nego i motori sa evro 5 standarda, Trivan je rekao da se to još ne zna i da će o tome odlučivati MUP.

Foto: TANJUG/FILIP KRAINCANIC

 



Kaže da je ministarstvo koje vodi pokrenulo inicijativu za zabranu uvoza starih automobila i da su već imali sastanke sa ministarstivma koja su naldežna za to, kao i da zbog zakonske procedure i predstojećih izbora nije verovatno da zabrana bude uvedena pre 1. januara.

Ne verujem da možemo da stignemo pre toga, mislim da je 1. januar optimalan rok, dodao je Trivan.

"Sve vreme neko podmeće tezu da ćemo mi zabraniti ljudima da koriste stare automobile. Prvo, mi ne možemo da zabranimo uvoz, već druga ministarstva, ali mi podstičemo da se to uradi i od toga nećemo odustati, jer je to apsolutno pitanje kvaliteta vazduha".

Drugo, navodi Trivan, važno je da građani znaju da će moći i dalje da voze automobile koje poseduju, uz uslov da su tehnički ispravni i da od 1. jula sledeće godine zadovolje kriterijume za izduvne gasove.

"Mi smo i sada, kao vlasnici automobila, u obavezi da poštujemo ograničenja emisije izduvnih gasova, samo što se to ne poštuje kako treba", napomenuo je ministar.

Ističe da će na osnovu propisa MUP-a to biti potpuno rešeno od 1. jula 2021. godine.

Nije bitno da li ćete voziti auto star 40 godina ako emituje izduvne gasove u granicama dozvoljenog, poručio je Trivan.

Foto: Tanjug

 



Takođe, kaže da je protiv uvoza starih automobila, ne samo što više zagađuju životnu sredinu, već i zato što nisu dovoljno bezbedni.

Inače, merenja tehničkih pregleda pokazuju da više od polovine vozila u Srbiji ili 1,2 miliona vozila emituje veću količinu gasova nego što je propisano.

Kod nas ima ukupno oko 2,25 miliona vozila, od kojih oko 655.000 imaju motore starije od evro 3 standarda.

U Srbiju je u 2019. uvezeno više od 150.000 polovanjaka i oko 33.000 novih automobila.

Pravilniko o tehničkim pregledima koji je primenjuje od 5. jula 2018. predvideo je da odredba koja se odnosui na strožu kontrolu emisije izduvnih gasova počne da se primenjuje za tri godine.

Podsećanja radi na prostoru EU motori norme evro 1 (poznate i kao EC 93) uvedeni 1993. godine, zatim je tri godine kasnije evro 2 (EC 96) postao obaveza, a evro 3 je stupio na snagu 2000. godine.

Od 2006. se primenjuje evro 4, od 2009. i evro 5 standard. U 2014. su proizvođači već prešli na evro 6 emisionu klasu, a pripremaju se i evro 7.
 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
Rade

pre 4 godine

Ministre a čemu vi i vaše ministarsvo služite, kada će MUP o nečemu da odlučuje. Kakvi su to oni stručnjaci za čist vazduh i tome slično. Videli smo koliko su stručni, što se tiče oružja. Teraju nas da registrujemo već godinama registrovano oružje. Samo da nam ogule kožu, a šta drugo policija i zna osim da kaže, daj pare.....

ati

pre 4 godine

pitanje za gospodina nikada ne spominja teretnjaka koji su puno losijem stanju nego vozila sa euro 1 motorom i stalno dobiju prolaznu ocenu da o autobusima da ne pricamo prvo bi trebalo tamo napraviti red pa onda sa ostalima.

Marina

pre 4 godine

Ne moze pre prvog januara, ma daj, uvoznicki lobi to razvlacenje od godinu dana finansira

stule

pre 4 godine

Godisnje vozim oko 10000km iskljucivo na plin,osim zimi kada samo palim motor na benzin. I sada neki "genije" iz policije treba da odlucuje koliko ja zagadjujem. Pa vecina kamiona i autobusa vise zagadi za 1 dan nego ja za 5 godina!

milan

pre 4 godine

ako vozim auto sa euro 2 ili euro 3 motorom za mene vazi ta norma gasova na tehnickom pregledu, ne moze sad za mene da vazi norma euro 5 na tehnickom da bi vazduh bio cistiji, jer to auto tehnicki ne moze da postigne

voja

pre 4 godine

Sta reci coveka nigde nema a onda se nadje pametan sve sto bih sada rekao stalo bi u jednu rec

Denis

pre 4 godine

U Bosni je vec odavno zabranjen uvoz vozila sa euro 3 motorima,a od juna 2019 zabranjen je i uvoz vozila sa euro 4.Tako da je sad moguce uvesti samo euro 5 i vise.Cudno mi da je u Srbiji jos dozvoljen euro 3.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Savez Srba iz Slovenije obeležio 22. april
Balkan

Savez Srba iz Slovenije obeležio 22. april

Savez Srba Slovenije i Muzej žrtava genocida, zajedno sa Srpsko kulturno društvo Maribor i SKUD Velenje organizovali su prethodnih dana u Velenju i Mariboru projekcije naših igrano-dokumentarnih filmova pod nazivom ,,Srbija veća od straha: Predavanje o tišini profesora Pavlovića“ i „Dve Brankove Kozare“.

24.04.2024

10:19

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija