• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer

28.09.2020

12:05

PILOTI SU PRE PADA ODBACILI REZERVOAR DA NE SPALE SELO! Novi detalji tragičnog rušenja vojnog supersoničnog aviona u Brasini kod Malog Zvornika!

Društvo

PILOTI SU PRE PADA ODBACILI REZERVOAR DA NE SPALE SELO! Novi detalji tragičnog rušenja vojnog supersoničnog aviona u Brasini kod Malog Zvornika!

Podeli vest

Mala visina leta, između 200 i 400 metara, kao i rizičan manevar "migom 21" bili su kobni po pilote majora Dejana Krsnika i kapetana Zvonka Vasiljevića! Prilikom pada učinili su sve da ne pobiju ljude na zemlji

Mala visina leta, između 200 i 400 metara, kao i rizičan manevar avionom "mig 21", bili su kobni po pilote, majora Dejana Krsnika (49) i kapetana prve klase Zvonka Vasiljevića (43), koji su se u petak srušili u selu Brasina kod Malog Zvornika.

Hrabri piloti su prilikom rušenja odbacili rezervoar sa gorivom i napravili očajnički manevar avionom samo da bi izbegli rušenje na kuće. Time su, praktično, dali svoje živote da bi spasli ljude na zemlji.

Parametri leta

Prema rečima našeg izvora, ovo su prvi preliminarni rezultati tragične nesreće, u kojoj su izginuli iskusni piloti Vojske Srbije.

- Tokom uviđaja pronađen je uređaj za beleženje parametara leta iz "miga 21". To je uređaj sličan "crnoj kutiji" u civilnim avionima, samo što ne beleži komunikaciju sa pilotima. Uređaj nije pretrpeo znatna oštećenja, pa će veštaci moći da utvrde tačnu brzinu i visinu aviona u trenutku neposredno pre pada, ali prvi rezultati govore da je avion u kritičnom trenutku leteo na između 200 i 400 metara nadmorske visine - rekao je naš izvor.

Foto: zvornikdanas/MOD

"Mig 21" je, kaže naš sagovornik, kobnog jutra oko devet sati poleteo sa vojnog aerodroma u Batajnici i krenuo prema Donjoj Borini, rodnom selu kapetana Vasiljevića, koje se nalazi odmah pored Brasine.

- Vasiljević je preletom preko rodnog sela hteo da pozdravi porodicu i komšije. Dva puta su on i Krasnik nadleteli Donju Borinu, a onda su napravili manevar u kom su izgubili silu uzgona, što znači da više nisu mogli da se vinu u visinu. Važno je napomenuti da su ti borbeni manevri veoma opasni na malim visinama. Kad su videli da je rušenje neminovno, piloti su odbacili rezervoare sa gorivom da prilikom pada ne izazovu požar koji bi spalio selo. Istovremeno su nakrivili avion kako bi on preleteo i susedno selo Brasinu i srušili su se na njivu. Može se reći da su piloti izginuli da spasu ljude na zemlji - rekao je naš izvor.

Foto: Facebook/Tanjug

Ministar odbrane Aleksandar Vulin prekjuče je, zajedno sa načelnikom Generalštaba Milanom Mojsilovićem, komandantom Ratnog vazduhoplovstva Duškom Žarkovićem i komandantom 204. vazduhoplovne brigade Branetom Krnjajićem posetio porodice poginulih pilota.

- To su ljudi koji su posvetili svoje živote tome da budemo bezbedni. To je bio njihov posao, njihova misija i upravo su u toj misiji izgubili živote - naglasio je Vulin i dodao da su vojne komisije završile sa terenskim radom, da su svi materijalni dokazi prikupljeni i da su ostaci letelice uklonjeni i preneti u Vazduhoplovni zavod.

Govoreći o avionskim vojnim nesrećama u svetu, Vulin je istakao i da je jedan od najsavremenijih aviona, američki F-35, u proteklih nekoliko godina pao tri puta, dok je vazduhoplovstvo SAD u proteklih pet godina izgubilo 133 pilota i članova posade.

- Jedna od najmoćnijih vojski sveta leti na avionima prosečno starim 30 godina. Civilni avioni kojim ste nekada ranije išli na more bili su stariji od ovog "miga", prosečno oko 30 do 40 godina. Rumuni koji imaju daleko veću armiju od naše i veće budžete redovno lete avionima "mig 21" i upravo sada je u toku NATO vežba na kojoj Rumuni lete na tim avionima - naglasio je Vulin i dodao da naši piloti sada svakodnevno lete, što je izuzetno važno.

Pukovnik: Avion je bio ispravan

Pukovnik u penziji Zoran Biserčić izjavio je za TV Prva da je "mig 21" sasvim sigurno bio ispravan kad je poleteo u petak ujutro.

- Razlozi pada mogu biti različiti, a može biti i splet okolnosti, prosto, desi se. Pilotski posao je izuzetno rizičan, a na njega utiče hiljadu faktora. Pilot samo u sletanju napravi oko 3.000 pogleda očima. Jako je ružno koristiti reči "greška" i "ljudski faktor" u ovom slučaju. Ne može svako da leti na vojnom avionu. Svaki pilot od trenutka kad ulazi u avion je svestan opasnosti, ali je, pre svega, ponosan na svoj poziv - zaključio je pukovnik.

- Svakog dana letimo, a ranije naši piloti i po šest meseci nisu leteli. Kada upoznate pilote i pitate ih da li ćeš da odeš na rođendan svog deteta ili da letiš, skoro svaki će reći da želi da leti. Oni to vole i konačno imaju priliku za to. Sada imamo dovoljan broj vazduhoplova, goriva, gume, motore... Nažalost, s većim brojem letova biće i više incidenata. Na nama je da obezbedimo da se to ne desi, u smislu apsolutne ispravnosti vazduhoplova i obuke pilota - istakao je ministar odbrane.

Zna se ko kad leti

On je demantovao da je major Krsnik kobnog jutra menjao kolegu i da mu je to bio poslednji let pred penziju.

- Niko ne leti slučajno. Svaki zadatak i svaka letelica traži odgovarajuće ljude. Precizno se znalo ko i kada leti. Komandant vazduhoplova je bio major Krsnik, on je nastavnik letenja. Strašan gubitak za nas, on je leteo čitavu svoju karijeru, penzija jeste bila blizu, ali da se nije desila tragedija, lično bih tražio od njega da ostane još aktivan. Takođe, i pogibija kapetana prve klase Vasiljevića strašan je gubitak za nas, bio je nada svoje eskadrile. Ljudi su ih voleli, svi smo ih voleli - naglasio je Vulin.

Podsetimo, iza majora Krsnika ostali su supruga i sin, a iza kapetana Vasiljevića supruga i dvoje dece.

 

BONUS VIDEO

OVAKO TEČE DORĆOLSKA "REKONSTRUKCIJA"! TKV crta ženske likove na fasadama!

ŠTA SE KRIJE IZA KORNJAČINOG OKLOPA? Ovaj video će vas potpuno šokirati!


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)
Live TV

Šta se krije iza jezivog projekta "Lavanda"? Veštačka inteligencija napravljena zato da ubija! (VIDEO)

Gost "Info dana" bio je analitičar Saša Borojević. On je govorio o tome na koji način su povezani svi ratovi koji se trenutno rasplamsavaju po celom svetu. Evo kakve veze ima Balkan i Srbija sa projektima velikih sila. Uživo u program, putem vajber linka, uključio se i Dževad Galijašević, stručnjak za terorizam koji je komentarisao kompleksne odnose između Amerike i Izraela.

19.04.2024

17:55

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija