• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Mondo / Informer

01.01.2021

10:04

VLASNIK SVAKOG DVADESETOG AUTOMOBILA NEĆE PROĆI TEHNIČKI PREGLED! Proverite da li ste i vi među njima, OVO JE GLAVNI USLOV KOJI MORATE DA ISPUNITE

Društvo

VLASNIK SVAKOG DVADESETOG AUTOMOBILA NEĆE PROĆI TEHNIČKI PREGLED! Proverite da li ste i vi među njima, OVO JE GLAVNI USLOV KOJI MORATE DA ISPUNITE

Podeli vest

Više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula 2021. godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova

Novi pooštreni pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu pre tri godine s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mera - kontroli emisije izduvnih gasova.

Kako stvari stoje, retko ko se u Srbiji priprema za ovu kontrolu pa tako, prema poslednjih istraživanjima, i dalje bar 100.000 vozila emituje nepropisnu količinu izduvnih gasova. Ako pravilnik ostane važeći, to znači da vlasnik svakog 20 automobila neće moći od 5. jula 2021. da registruje svog četvorotočkaša ako ne otkloni taj problem.

Prošle godine prodaja polovnih automobila je bila izuzetno dobra. Međutim, u Beogradu i Novom Sadu kupci su počeli da traže Euro 5 automobile, a da izbegavaju Euro 3 vozila, a sve u strahu da neće moći da registruju takav auto 2021.godine.

Foto: Pixabay

Automobil

Stručnjaci tvrde da većina automobila sa motorima Evro 3 neće proći tehnički pregled, ali i ni pojedini motori višeg standarda, u zavisnosti od njihovog stanja. Ako je motor loš, ima preko 300. 000 km, ne može da prođe tehnički, čak i ako mu je PDF čist. Prosto, motor koji nije u fabričkim parametrima, ili blizu fabričkih parametara neće moći da se registruje.

Takođe, još nije razjašnjeno kako će se tretirati stariji automobili sa benzinskim motorima koji imaju ugrađen plin.

Problem tehničkog pregleda polovinom 2021. godine rešavaće se ili vraćanjem katalizatora, retrofitingom vozila odnosno čišćenjem motora kako bi prošao tehnički pregled, što se radi u nekim državama EU.

Problem je što je ta opcija skupa i najčešće će biti skuplja od samog vozila - tako da se to većini građana najverovatnije neće isplatiti. Prosečna starost putničkih automobila u Srbiji je preko 18 godina, a stariji su nam teretnjaci i autobusi, dok je prosek starosti traktora preko 30 godina, a i njih će limitirati emisija izduvnih gasova od 2021. godine.


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Petar

pre 3 godine

Da, Evropski zakon....a naši standardi "srednjevekovni" - putevi su nam i dalje puni rupa i zakrpa

sledeća vest

Izbori 2024

TV

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija