• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Informer/Blic

07.02.2021

13:43

PRVI "DIGITALNI AUTO-PUT" U SRBIJI, PUTEM LED EKRANA BIĆE DOSTUPNE SVE INFORMACIJE! Do kraja godine kreće izradnja OSAM AUTO-PUTEVA i brzih saobraćajnica!

Društvo

PRVI "DIGITALNI AUTO-PUT" U SRBIJI, PUTEM LED EKRANA BIĆE DOSTUPNE SVE INFORMACIJE! Do kraja godine kreće izradnja OSAM AUTO-PUTEVA i brzih saobraćajnica!

Podeli vest

U Srbiji do kraja godine predstoji realizacija mnogo važnih infrastrukturnih projekata, a među njima su, kako je danas najavio predsednik Vučić, osam auto-puteva i brzih saobraćajnica čija gradnja počinje tokom 2021. godine

Očekuje se početak radova na izgradnji Fruškogorskog koridora, ali i da bi do kraja godine, najkasnije početkom sledeće, trebalo da počne izgradnja autoputa i brze saobraćajnice do Požarevca, zatim od tog grada do Velikog Gradišta, pa do Donjeg Milanovca.

Trenutno se radi autoput Kuzmin-Sremska Rača, Moravski koridor od Čačka preko Kruševca do Pojata, autoput Čačak-Požega, kao i autoput Ruma-Šabac-Loznica.

Među radovima koji predstoje su još dva važna autoputa, a to su Zrenjanin-Beograd i šumadijski koridor "Karađorđe", dok je u planu i gradnja deonice autoputa od Požege do Boljara ka Crnoj Gori, dugačka 107 km.

Vučić: Do 1. decembra gradnja ukupno osam autoputeva

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavo je danas da on, za razliku od njegovih političkih protivnika koji sanjaju kako da ga unište i predstave zemlju u najgorem svetlu, sanja o tome da do 1. decembra imamo ukupno osam autoputeva u izgradnji.

- Naši snovi su različiti. Neki sanjaju kako i na koji način da unište mene i moju porodicu, a manje smo važni i ja i moja deca već Srbija, koju pokušavaju na svaki način da predstave u najgorem svetlu, čak i kada je dobro predstavljena svuda u svetu i zbog vakcinacije i BDP

Ističe da za razliku od toga on želi i sanja da se do 1. decembra Srbija ima, pored četiri autoputa koji se sada grade, zaočne gradnja još četiri i da imamo ukupno osam autoputeva u izgradnji.

Vučić je podsetio da se već potpisuju ugovori za izgradnju kanalizacije sa Kinezima, Nemcima i drugim partnerima i da će svi ti projekti promeniti lice Srbije.

- Mi to radimo zahvaljujući uspešnoj politici koju vodimo i Srbija je sada mnogo uglednija i rebrendirana u odnosu na ranije.

Prvi "digitalni auto-put"

Moravski koridor povezaće za četiri godine Čačak i Pojate, odnosno Koridor 10 i 11 u dužini od 112,3 kilometara, ali i sve telekomunikacione uređaje duž auto-puta i na taj način snabdeti vozače svim informacijama značajnim za bezbednost na putu. Sve potrebne informacije vozači će dobijati iz upravljačkog centra za kontrolu saobraćaja, a duž celog auto-puta imaće na raspolaganju i besplatan internet.

Putem LED ekrana duž auto-puta ili digitalnih radio uređaja u kolima, oni će tačno znati, između ostalog, da li ima vremenskih neprilika, zastoja, pešaka, bačenih predmeta, sudara vozila na auto-putu.

Za potrebe optičkog povezivanja planiranih naplatnih rampi, sadržaja na odmorištima i parkiralištima, promenjive saobraćajne signalizacije, baznih stanica mobilne telefonije u okviru samog auto-puta, na primer, na odmorištima, parkiralištima, naplatnim rampama ili u blizini saobraćajnih petlji, planirana je telekomunikaciona kablovska kanalizacija duž auto-puta, odnosno planiran je takozvani "digitalni koridor".

Prva deonica od Pojata do Kruševca trebalo bi da bude završena u toku 2022. godine.

Foto: Tanjug

Za auto-put Beograd-Zrenjanin 600 miliona evra

O izgradnji auto-puta od Beograda do Zrenjanina prvi put je bilo reči u martu 2019. godine, kada je predsednik Vučić najavio da bi gradnja trebalo da počne za manje od godinu dana. U novembru 2019. Vlada Srbije formirala je Radnu grupu za izgradnju auto-puta Beograd-Zrenjanin i Zrenjanin-Novi Sad, koju treba da realizuje kineska Šandong Hajspid Grupa.

U januaru 2020. godine potpisan je Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju auto-puta Beograd (Borča) - Zrenjanin - Novi Sad, sa kineskom kompanijom. Dužina auto-puta od petlje Borča do krajnje tačke na obilaznici oko Zrenjanina biće 58 kilometara, a od Zrenjanina do Novog Sada 45 kilometara. Procenjena vrednost izgradnje je oko 600 miliona evra.

Započeta gradnja

U decembru je započet i projekat auto-puta Ruma – Šabac i brza saobraćajnica Šabac – Loznica, ukupna dužine 77km.

Gradnja auto-puta Beograd-Sarajevo zvanično je počela krajem avgusta 2019. otvaranjem gradilišta na deonici Sremska Rača-Kuzmin dugačkoj oko 18 kilometara, čija je vrednost radova sa sve mostom preko Save 220 miliona evra. Rok za izgradnju je dve i po godine.

Gradi se i deonica Preljina-Požega, na auto-putu E-763, i brza saobraćajnica na deonici Iverak-Lajkovac, dugačka 18,3 km.

U planu i Šumadijski koridor

Auto-put "Vožd Karađorđe", takozvani Šumadijski koridor, biće ukupne dužine oko 220km. Ovaj projekat je u planu, a reč je o brzoj saobraćajnici sa po dve trake u oba smera, koja će povezati centralnu i istočnu Srbiju, i nosiće ime po vođi Prvog srpskog ustanka. Sa jedne strane će ići trasom Mladenovac – Orašac – Aranđelovac, sa druge Lazarevac - Aranđelovac gde će se spojiti, odakle će ići dalje ka Rači, Svilajncu, Despotovcu i Boru.

Ova saobraćajnica će imati direktnu vezu sa Koridorom 10, odnosno auto-putem Beograd - Niš, pošto će se sa njim ukrštati u zoni Markovca. Veza sa Koridorom 10 bi mogla biti ostvarena i u zoni Mladenovca, dok bi kod Lajkovca trebalo da se poveže i sa Koridorom 11, odnosno auto-putem "Miloš Veliki".

Brze saobraćajnice

Pored auto-puteva, najavljeni su i projekti brzih saobraćajnica - Fruškogorski koridor (47,7 km), Bački Breg-Sombor-Kikinda-granica sa Rumunijom (175 km), Slepčević-Pavlovića most (15 km), Kragujevac-Mrčajevci (33 km), petlja Požarevac-Golubac (70 km), Golubac-Donji Milanovac-Brza Palanka i Kladovo-Negotin (146 km) i Paraćin-Zaječar-Negotin (140 km).


Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
pera

pre 3 godine

Sta bi sa onim sistemom koji preko radio stanica upozorava na stanje na autoputu.. jos ni jednom nisam cuo da je to bilo u upotrebi? Tako se uvek nesto najavi, obicno nikad ne ostvari, a kad se i ostvari onda se obicno nikad i ne koristi dok ne propadne, a pare na to date iz budzeta.

sledeća vest

Izbori 2024

TV

Mnogo je nelogičnosti u slučaju ubijene Danke Ilić! Zašto ubice neće da kažu gde je telo? (VIDEO)
Live TV

Mnogo je nelogičnosti u slučaju ubijene Danke Ilić! Zašto ubice neće da kažu gde je telo? (VIDEO)

Mnogo je nelogičnosti u slučaju ubistva Danke Ilić. Osumnjičeni za ubistvo od samog početka pokazuju vrlo neobično ponašanje. O tome šta je sve neobično u ovom slučaju, u emisiji "Info dan" govorile su Maja Jovanović iz Biroa za borbu protiv trgovine decom i psihološkinja Katarina Matić. Uživo u program javila se i novinarka Informera Vesna Jović sa najnovijim informacijama iz okoline Bora.

19.04.2024

16:35

JOŠ TV VESTI

Hronika

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija