• aktuelno
Dnevne novine
SRBIJA

Autor: Tanjug

21.12.2018

18:01

SRBIJA VOZ: Voz išao propisnom brzinom i po pravilu službe

Vesti

SRBIJA VOZ: Voz išao propisnom brzinom i po pravilu službe

Podeli vest

Na putnom prelazu kod Niša gde se jutros dogodila teška nesreća, kada je voz udario u autobus pun putnika, bila je ispravna železnička infrastruktura, prelaz očišćen, a mašinovođa je išao propisanom brzinom, tako da za sada sve ukazuje da je u pitanju bio ljudski faktor vozača autobusa, tvrde direktori nadležnih železničkih preduzeća

 

V.d. generalnog direktora Srbija voza Juguoslav Jović je rekao da su proverili sve što je moglo da se proveri i da je mašinovođa vozio po svim pravilima službe.

- Kretao se briznom koja je bila propisana i kada je video ispred sebe vozilo upozoravao je zvučnim signalom i kočio, ali se nažalost desila nesreća.

Jović je kazao da je preminuilo pet osoba i da je povređeno oko 30 osoba povređenih.

Izrazio je saučešće porodicama nastradalih putnika.

- Svi pokazatelji za sada ukazuju na to da je mašinovođa postupio po pravilu službe i da je voz funkcionisalo u tehničkom stanju u kom je trebalo da bude - naveo je on.

Foto: TANJUG/ DIMITRIJE NIKOLIĆ

Jović ističe da na nivou srpskih železnice postoji zajednička komisija koja je već krenula u ispitivanje učesnika događaja i da će ona na kraju reći šta se stvarno dogodilo.

(VIDEO) SRBIJA U ŠOKU POSLE STRAVIČNE NESREĆE KOD NIŠA! Otkriven identitet pet žrtava kobnog sudara voza i autobusa, najmlađa je imala samo 15 godina!

- Možda će dati još neke nove podatke koje mi možda sada ne znamo - dodao je Jović.

V.d. generalnog direktora Infrastrkture železnice Srbije Miroljub Jevtić je kazao da je oko 7.30 putnički voz na putnom prlazu na izlasku iz stanice Međurovo prema stanici Doljevac udario autobus na putnom prelazu i da su u tom trenutku svi infrastrkturni uređaji normalno funkcionisali, bez i jednog kvara.

- Putni prelaz je bio u potpunosti očišćen, uklonjeno je rastinje, tako da nije bilo nijednog problema kada je u pitanju preglednost. Očigledno da se može zaključiti da je i ovog puta bio u pitanju ljudski faktor - kaže Jevtić.

On je, takođe, izrazio žaljenje zbog tragedije i saučešće prodicama nastradalih.

- Moram da apelujem na sve učesnike u saobraćaju da se u potpunosti pridržavaju saobraćajnih propisa, da je tako bilo ova teška tragedija se ne bi dogodila.

Ponovio je da su svi aparati i uređaji besprkeorno funkcionsiali i da je peglednost bila dobra, ali da treba, ipak, sačekati izveštaj komisije.

Foto: TANJUG/ DIMITRIJE NIKOLIĆ

(FOTO) NAJPOTRESNIJA SCENA IZ KLINIČKOG CENTRA U NIŠU! Trenutak kada otac saopštava sinu da mu je MAJKA POGINULA U NESREĆI!

Na pitanje šta će biti sa tim pružnim prelazom, Jevtić je rekao da u našoj zemlji ima 2.136 putnih prelaza, od čega je 477 ili samo 22,5 odsto obebeđeno polubranicima i branicima.

- Kao što ste mogli da vidite ni polubranici ni branici ne mogu potpuno da garantuju bezbednost saobraćaja ukoliko se ne poštuju soabraćajni propisi - dodao je.

Kako je rekao, vlada je obezbedila ogromna sredstva za rekonstrukciju infrastrukture železnice i upravo će se i ta deonica raditi.

- Za nju je tender pred rapisivanjem i obezbeđan sredstva za tu deonicu dugu 23 km, od Niša do Brestovca. U okviru te denice se nalazi i ovaj putni prelaz i uz rekosntrukciju pruge istovremeno ide i potpuna modernizacija ovog putnog prleaza - rekao je i dodao da će tender biti raspisan u februaru.

Najavio je da će do tada, čim vremenski uslovi budu pogodni, početi postavljanje vibro traka, kao i reflektorsko osvetljenje.

Naveo je da su se te trake pokazale kao dobro iskustvo na putnim prelazima gde je to već urađeno, a to je na 15 putnih prelaza.

 

 

 


Tagovi:

Ostavite komentar

Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na redakcija@informer.rs.

komentari
Svi komentari
slađa

pre 5 godina

Svi učesnici u saobraćaju moraju povesti računa o sigurnosti, bezbednosti i životima drugih. Modernizacija pruge podrazumeva unapređenje svih sredstava koja se koriste u železničkom saobraćaju. Ova tragedija je opomena da je ljudski faktor taj koji je najvažnija karika u lancu kako bi se sprečile nesreće u saobraćaju. Poslednjih godina država i resorno ministarstvo su učinili mnogo po pitanju bezbednosti građana u saobraćaju, izmenom propisa, edukacijom, modernizacijom. Naravno, porodicama nastradalih sada najviše znače tople reči utehe, jer tragedije ovakvog tipa se dešavaju iz različitih razloga i u ponekad nepredviđenim okolnostima, kada ljudski faktor zakaže. Saučešće porodicama.

Saradžogla

pre 5 godina

Некада је овако било ... Буде ли било који удес на прузи од баналног испадања точка са шина до судара одмах се отвара ,,црна кутија,, на локомотиви или специјалан БРЗИНОМЕТАР.Трака се на лицино место гледа и одмах се види да ли је воз ишао прописаном брзином за тај део пруге. Брзина на прузи зависи од квалитета земљишта које може да буде клизиште,каменито,мочварно ... А може бити 10 - 30 км на сат ако се пруга реновира.АКО МАШИНОВОЂА НИЈЕ ПРЕШАО БРЗИНУ САМО СЕ ПИТАО ХОЋЕ ЛИ СМЕНУ ИЛИ МОЖЕ ДА НАСТАВИ ДАЉЕ! ... Данас је изложен бројним испитивањима од полиције и судија КОЈИ НИ СВОЈА ПРАВИЛА НЕ ЗНАЈУ А КАМОЛИ ЖЕЛЕЗНИЧКА! Машиновође буду терани да дувају у балон?Да им се узима крв? А људи ни криви а ни дужни. ПС.Знате ли да машиновође имају возачке дозволе јер при удесу полицајци су им тражили возачку што је била невиђена фора!

Aleksandar

pre 5 godina

Koja su to pravila Železnice, pravila jačeg? Ako autobus nije video voz , mašinovođa je morao da vidi autobus. Ali njihove tvrdnje da je voz vozio 68 km/h a dozvoljena mu je brzina 70 km/h ne opravdava srpske železničare. Ubiti 5 osoba je strašo i mnogo žalosno, saučešće porodicama poginulih.

Nemanja

pre 5 godina

Gospodine, ovde sto pisete se vidi tacno da pojma nemate. Putnicki voz na primer sa 6 vagona ukupne mase 153 tone kad je prazan, kad nije klizavo i kada je sve ravno pri brzini od 80 km/h mu treba oko 250 metara dok ne stane. Pisem vam ovo kao iskusni masinovodja koji svaki dan provede po 8 h na poslu vec godinama. Pozdrav

Šta hoćeš reći

pre 5 godina

Ti bi da opravdaš železnicu? Idi to objasni porodicama nastradalih, nemoj nama. Da li to znači, da kada bi naišla kolona ljudi, nemoguće da ih mašinovođa ne vidi, da ne zatrubi? Koja propisana brzina? Da li to znači, da na ovakvim prelazima, brzina ne bi trebala da bude smanjena, toliko, da može zakočitina manjem rastojanju? Železnica pere ruke od svoje odgovornosti. Kriv je vozač, ali da onako prepolovi autobus? Ko je to propisao brzinu? Dajte njega da objasni Srbiji, čime se vodio, kada je tako genijalnu normu postavio.

Izbori 2024

Vesti

TV

JOŠ TV VESTI

Sport

Planeta

Zabava

JOŠ Zabava VESTI

Magazin

Džet set

Srbija