Shutterstock

21:09 Kolumne 0

V. Jevrosimović | 30. 05. 2017.

IT UGAO, NOVA KOLUMNA VESELINA JEVROSIMOVIĆA: Muke po maloprodaji!

Informatičko doba iz korena menja navike i svakodnevne aktivnosti ljudi, što posledično uvodi nova pravila u mnoge industrije

Informatičko doba iz korena menja navike i svakodnevne aktivnosti ljudi, što posledično uvodi nova pravila u mnoge industrije. Na primer, muzička industrija i mediji generalno među prvima su osetili promene izazvane digitalnim formatima, deljenjem sadržaja na internetu i pojavom onlajn portala.

Oni koji nisu bili spremni da se prilagode i promene način rada neslavno su propali. Ostali su pronašli nove poslovne modele i iskoristili sve prednosti tehnološkog napretka. U prelaznom periodu desio se momenat kada je sve izgledalo "crno" i kad nije bilo jasno kako će kompanije preživeti bez prodaje kompakt-diskova ili sa mnogo manjim tiražima štampanih izdanja.

Klasične prodavnice u 2017. godini kao da konačno posustaju pred zamahom onlajn prodaje

Ova bi godina, barem prema onome što smo dosad mogli da vidimo, u zapadnom svetu mogla da bude ta prelomna tačka za maloprodajne lance. Okrnjene globalnom ekonomskom krizom, koja ih je ozbiljno ugrozila, klasične prodavnice u 2017. godini kao da konačno posustaju pred zamahom onlajn prodaje.

Kod nas taj trend još nije vidljiv, ali se SAD i mnoge zemlje Evrope suočavaju sa zatvaranjem prodavnica na elitnim lokacijama u Njujorku, Londonu ili Parizu, prodavnicama koje su bile simbol svojih brendova. Ne bih da ulazim u analizu svih razloga jer ih ima mnogo, ali je medu najvažnijima svakako rast onlajn prodaje i uspeh internet giganata poput Amazona. Ljudi su, čak i oni najkonzervativniji, sad već naviknuti da bez zazora kupuju putem interneta, a pogodnosti u vidu većeg izbora i nižih cena samo su dodatni motiv.

Mnogi će reći da gledanje u ekran ne može da zameni strast kupovine i probanja robe na licu mesta, ali očekujem da će sve popularnija virtuelna realnost i 3D tehnologije rešiti i ovaj problem. Pored toga, imamo mogućnost brze obrade velikih količina digitalnih podataka, analizu potreba i ponašanja kupaca u realnom vremenu, unapređenje lanca proizvodnje i nabavke kroz "industriju 4.0", pa čak i nove metode brze dostave dronovima. Sve to onlajn prodaji daje nenadoknadivu prednost. Zato je za one koji se bave maloprodajom važno da se prilagode i polako svoje poslovanje prebace na internet. 

IT UGAO, DIGITALNA OTMICA! Nova kolumna Vese Jevrosimovića!



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]