wikipedia.org

18:34 Kolumne 0

V. Jevrosimović | 27. 06. 2017.

IT UGAO, POVRATAK CIGLAMA: Pročitajte novu kolumnu Vese Jevrosimovića!

U svetu u kom ubrzano raste internet prodaja i u vremenu u kome hiljade inovatora i preduzetnika širom planete smišlja načine da ljudima olakša kupovinu u virtuelnom prostoru, najveći onlajn trgovac svoje poslovanje širi na klasične prodavnice od cigle i betona

U svetu u kom ubrzano raste internet prodaja i u vremenu u kome hiljade inovatora i preduzetnika širom planete smišlja načine da ljudima olakša kupovinu u virtuelnom prostoru, najveći onlajn trgovac svoje poslovanje širi na klasične prodavnice od cigle i betona.

Naime, nedavno je objavljen plan "Amazona" da za nešto manje od 14 milijardi dolara kupi lanac prodavnica organske hrane "Hol fuds market" (eng. Whole Foods Market).

"Hol fuds" je rasprostranjen po čitavoj teritoriji SAD, Kanade i Velike Britanije, na preko 460 lokacija. Pritom je više nego uspešan u onome što radi, sa specifičnom kulturom koja promoviše najbolje vrednosti modernog poslovanja, uključujući i brigu za zaposlene, otvoren pristup prema kupcima i saradnju sa lokalnim zajednicama. Otkud "Amazon" u toj priči? Ako niste znali, "Amazon" već nekoliko godina u svojoj ponudi ima i osnovne životne namirnice, ali je i dalje prepoznatljiv uglavnom po prodaji knjiga, elektronike i digitalnih sadržaja.

Ovim potezom postaće mnogo ozbiljniji igrač u oblasti koja predstavlja ogromno tržište i svakako ima svetlu budućnost. Pored toga, fizičko prisustvo u brojnim sredinama omogućiće "Amazonu" da promoviše i ostatak svoje ponude, kao i da dodatno širi lokalna partnerstva.

Ako vas čudi zašto kompanija koja je suštinu svog postojanja i uspeha bazirala na onlajn prodaji prelazi na fizičke prodavnice, onda treba da znate i da "Amazon" već više od godinu dana veoma sistematično otvara knjižare "od cigle i betona". Postavlja se pitanje da li to znači da su u "Amazonu" shvatili da još nije došlo vreme da celokupna trgovina pređe na internet i da je njihov koncept pogrešan? Ne verujem da se radi o tome.

Pre će biti da su najnovije aktivnosti izraz želje Džefa Bezosa, osnivača "Amazona", da maloprodajni gigant postane sveprisutna "prodavnica svega". Da bi to ostvario, mora da spoji najbolje od dva sveta. Uostalom, zar nisu sinergija više oblasti i prevazilaženje razlika univerzalni recept za svaki uspeh.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]