wikipedia.org

17:40 Kolumne 0

Informer | 07. 11. 2017.

NOVA KOLUMNA VESELINA JEVROSIMOVIĆA! IT ugao: Dozvola za pilotiranje!

Male bespilotne letelice, popularni dronovi, u poslednjih nekoliko godina više nisu rezervisane samo za zaljubljenike u vazduhoplovstvo i snimanje iz vazduha

Male bespilotne letelice, popularni dronovi, u poslednjih nekoliko godina više nisu rezervisane samo za zaljubljenike u vazduhoplovstvo i snimanje iz vazduha. Rastom popularnosti uvećava se i broj dostupnih modela čija cena vremenom pada, što opet utiče na njihovu zastupljenost i korišćenje za zabavu i druge namene.

 

Posao budućnosti
Zanimanje profesionalnog pilota drona postaje sve traženije

U početku je ova oblast bila poprilično neuređena, sa nejasnim pravilima kako, kada, gde i ko može da "pilotira" dronovima. Pretpostavljam da ne biste dozvolili maloletnom detetu da vozi bicikl po auto-putu. Time ne ugrožava samo sopstvenu bezbednost i život, već dovodi u opasnost i sve ostale učesnike u saobraćaju. Slično je i sa dronovima, pri čemu je vazdušni saobraćaj daleko kompleksniji, premda to na prvi pogled ne izgleda tako. Letos se, na primer, desilo da je u vazdušni prostor londonskog aerodroma "Getvik" neovlašćeno uleteo dron. Jedna pista je morala da bude zatvorena nepunih 14 minuta. Šteta koja je time napravljena praktično je nemerljiva. Desetine aviona morale su da odlože sletanje i kruže okolinom, oni sa manje goriva preusmereni su na druge aerodrome, ogroman broj putnika je ostao "zaglavljen" jer nisu uspeli da presednu na naredni let. Situacija je normalizovana tek nakon višečasovne drame.

14 minuta
bila zatvorena
pista kada
je iznad
"Getvika"
neovlašćeno
uleteo dron

Zbog sličnih slučajeva regulativa u ovoj oblasti postaje važno pitanje i biće sve složenija kako vreme bude odmicalo i kako bude rasla popularnost dronova. U mnogim zemljama već je definisano ko i pod kojim uslovima može da upravlja bespilotnim letelicama, uz polaganje ispita sličnih vozačkim i izdavanje dozvola. Postoje i brojne komercijalne primene bespilotnih letelica, o čemu sam u nekoliko navrata pisao na ovim stranama. Mogućnost brze i efikasne dostave različitih vrsta roba i humanitarne pomoći na teško dostupnim područjima samo je jedna od njih, a interesantna je i ideja kreiranja internet mreža korišćenjem malih balona i drugih letećih objekata. To znači i da će zanimanje profesionalnog pilota dronova postati sve traženije. Oni koji se na vreme uključe u zvanično osposobljavanje i pribavljanje dozvola imaće veliku početnu prednost.

 

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]