print

21:31 Politika 73

M. Dobromirović | 15. 05. 2017.

OVAKO ĆE KINA IZGRADITI AUTOPUT DO CRNE GORE: Detalji velikog infrastrukturnog projekta dogovorenog u Pekingu!

Radovi na deonici Preljina-Požega kreću 1. marta 2018, rok za njihov završetak 1. septembar 2020. godine... Autoput će od Požege ići preko Arilja, Ivanjice i Duge poljane sve do srpsko-crnogorske granice u Boljarima

Premijer i izabrani predsednik Srbije Aleksandar Vučić dogovorio je tokom drugog dana posete Pekingu da kineske firme grade autoput na Koridoru 11, i to sve do granice sa Crnom Gorom, potvrđeno je Informeru.

Kineski forum u brojkama

100 zemalja ima svoje predstavnike na skupu
1.500 učesnika je prijavljeno za ovaj forum
20 zemalja će potpisati sa Kinom ugovore
20 organizacija ugovoriće saradnju s Pekingom

Kako je zvanično saopšteno, juče su potpisani memorandumi o saradnji sa kineskom firmom "Čajna roud i bridž korporejšn" (CRBC).

Dogovoreno je da CRBC gradi dve deonice - od Preljine do Požege i od Požege do Boljara - ukupne dužine oko 140 kilometara. 

Novi milionski poslovi

Radovi na prvoj deonici (Preljina-Požega) počeće, kako saznajemo, 1. marta 2018. godine, a rok za završetak je dve i po godine, dakle - 1. septembar 2020. godine.

 

 

Autoput će u drugoj fazi biti građen dalje prema granici sa Crnom Gorom, a od Požege će ići trasom preko Arilja, Ivanjice i Duge poljane, pa sve do Boljara.

Prve procene ukazuju da će ovaj projekat koštati 2,1 milijardu evra!

 

 

Kinezi su, podsetimo, na Koridoru 11 već radili na gradnji autoputa Ljig-Preljina u dužini od 40 kilometara, a prema najavama, u novembru ove godine u saobraćaj će biti pušten i ceo potez od Obrenovca do Preljine ukupne dužine 102 kilometra. 

Tanjug

Premijer Aleksandar Vučić je, posle potpisivanja sporazuma sa kineskom firmom CRBC, izjavio da Srbiju  čekaju najteži zadaci u razvoju i modernizaciji.

 

 

- Očekuje nas izgradnja puteva, mostova i pruga, a kineske kompanije su se pokazale kao prirodni saveznik za izgradnju infrastrukture. Veoma smo zadovoljni našom dosadašnjom saradnjom i očekujemo još bolje rezultate u budućnosti... - istakao je Vučić, dok je predstavnik CRBC rekao da njegova kompanija izuzetno ceni saradnju sa Srbijom  i da se nada da će imati što više projekata.

 

 

Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović potvrdila je da ovi sporazumi donose nove poslove za firme u Srbiji.

Autoput do Crne Gore

* pun profil, sa šest traka
* 51 tunel ukupne dužine oko 50 kilometara
* 97 mostova dužine oko 20 kilometara

- Potpisan je sporazum o izgradnji autoputa do granice sa Crnom Gorom na Koridoru 11, za deonice od Preljine do Požege i od Požege do Boljara, ukupne dužine 140 kilometara. Očekujemo da već sledeće godine počnemo radove - istakla je Mihajlovićeva, dodajući da je parafiran i sporazum o "Fruškogorskom koridoru", odnosno deonici puta od Novog Sada do Rume, čiji je deo i veliki tunel kroz Frušku goru, koji je vredan čak 400 miliona evra.

Jako dobar dogovor

Građevinski stručnjak Goran Rodić ocenjuje da su ovo jako dobre vesti za nas.

- Sad kad se krenulo u izgradnju te deonice, nema stajanja. Dobro je što su određeni precizni rokovi, mada Kinezi nisu ljudi koji probijaju rokove, oni striktno poštuju dogovore... Suština je da imamo što manje iscepkanosti projekta, odnosno da deonice koje se rade budu što duže. Ako ovo sada ne završimo, pitanje je da li ćemo ikada završiti autoput do Crne Gore... - zaključuje Rodić.



Turista

15.05.2017. 22:03

Apsolutno Srbija nece imati nikakav finasiski interes od tog autoputa! Frekvencija nedovoljna a veliko ulaganje.Srpski turisti koriste koridor 10 i letuju u Bugarsku i Grcku.Turisti iz evropskih zemalja takodje nisu zainteresovani za Crnogorsko skupo more.




Nikola

15.05.2017. 21:54

To bi bila jedna od najvecih investicija na ovim prostorima. Posebno mi je drago sto ce bas Kinezi graditi auto put, jer su njihovi inzinjeri jedni od najboljih.


Dejana

15.05.2017. 21:50

Kinezi investitori su se pokazali kao vrlo strucni i marljivi, tako da ovaj deo za njih nece biti problem.


Boban

15.05.2017. 21:52

To su ogromne investicije i ulaganje u infrastukturu i drago mi je što ulažemo u modernizaciju puteva.


Maca

15.05.2017. 22:37

Prijateljstvo malene Srbije i moćne i velike Kine niko ne može da naruši.



mile

16.05.2017. 00:24

Ako želimo da budemo lideri u regionu tada je jako bitno da imamo i dobru infrastrukturu.



loki

15.05.2017. 22:17

Zahvaljujući dobrim odnosima sa Kinom i dobrim odnosom našeg premijera sa Kineskim predsednikom, imaćemo autoput o kome su sanjale mnoge generacije u Srbiji.


brane k

15.05.2017. 22:36

Kinezi su precizni i tačni i ulivaju poverenje,tako da je dobro što je njima poverena izgradnja toga koridora.


Tomica

15.05.2017. 21:57

To donosi Srbiji nove investitore, nova ulaganja- velik napredak i zaradu




Djuka

16.05.2017. 00:24

Putna mreza je preduslov za dovodjenje investitora u Srbiju. Podrzavam ovaj potez vlade i Vucica da se sto pre zavrsi. Kinezi su gradili i most prema Zemunu i odusevljen sam.



steva

16.05.2017. 00:27

Dobra infrastruktura je osnova stranih kapitalnih ulaganja.



aaaaa

16.05.2017. 06:26

Bitan projekat, za razvoj naše saobraćajne infrastrukture.


janja

15.05.2017. 23:36

Ovo je veliki napredak za nas izgradnja puteva mnogo znaci!


DejanDean

15.05.2017. 22:26

Izgradnja puteva je nesto sto se uvek isplati. U svakom pogledu i u interteresu svih.


shone

15.05.2017. 22:21

Kina dokazuje da je pravi strateski partner Srbije. Ovaj autoput ce mnogo znaciti nasoj zemlji.


nada

15.05.2017. 22:33

Popravljanje infrastrukture ce privući nove investitore što je Srbiji itekako potrebno.



andreas

15.05.2017. 22:20

Ovo su sjajne vesti jer su Srbiji autoputevi neophodni za dalji razvoj privrede.


Jovan

16.05.2017. 00:02

Vučić zaista ima šansu da privredno i ekonomski preporodi Srbiju,


Graje

15.05.2017. 22:18

Očekuje nas izgradnja puteva, mostova i pruga, a kineske kompanije su se pokazale kao prirodni saveznik za izgradnju infrastrukture. Veoma smo zadovoljni našom dosadašnjom saradnjom i očekujemo još bolje rezultate u budućnost. Jako je važno da svaki projekat bude implementiran i završen.


Mile

15.05.2017. 22:40

Velika investicija svakako, a put će biti od velike koristi.


Fiko Halimić

16.05.2017. 07:01

Srbija nije nikada više ulagala u izgradnju infrastrukture i to je za svaku pohvalu.


Cecilija NS

15.05.2017. 22:14

Srbija i Kina imaju odlicnu poslovnu saradnju na obostrano zadovoljstvo.



jelena

15.05.2017. 22:35

Dobra saradnja Srbije i Kine je nešto što Srbiji donosi napredak i nadam se da ćemo u budućnost sarađivati još bolje i negovati prijateljske odnose.


Kića

15.05.2017. 22:38

Posle Rusije Kina je definitivno naš najveći prijatelj u svetu.


Kondor

15.05.2017. 22:59

Malo mi bode to... do Crne Gore...ali nama je u interesu i jeste bolja veza i izlaz na Jadran i Sredozemlje ...čisto ekonomski gledano !


stefan

16.05.2017. 00:38

Stvarno svaka čast. Ja sam iz Crne Gore i znam da je rok za prvu dionicu autoputa od Podgorice do Mateševa(6 km od Kolašina) do kraja 2019. Čisto sumnjam da ako Srbija završi to do septembra 2020, da će Crnogorska strana odraditi drugu dionicu koja je doduše lakša ali čini mi se duža od prve. A i ovu prvu dionicu rade samo da bi Podgoričani mogli što brže do Ski centra u Kolašnu i to se nadam pošto sam sa sjevera da će druga dionica biti upravo ta ka sjeveru a ne ka Baru.


Jovana

16.05.2017. 06:29

Investicije iz Kine posebno u infrastrukturi i izgradnji autoputeva sa nam prioritet , Kinezisu se pokazali kao vredbi i marljivi , verujem da će sve biti gotovo u roku.



Jelena

15.05.2017. 23:58

Bitno je da silni sastanci vec daju rezultate. konkretne....potpisivanje sporazuma o izgradnji autoputa je samo pocetak saradnje u oblasti infrastrukture i izgradnje....slede putevi, mostovi, pruge...sve ono sto spaja i povezuje ljude


Mile Šupić

16.05.2017. 07:03

Ovo je nešto što treba pohvaliti. Bez dobrih puteva nema ni razvitka privrede.




Toma

15.05.2017. 22:53

Autoputom do Crne Gore iz Bg do 2020 je stvarno velika stvar za Srbiju iz mnogo razloga


Zapad

16.05.2017. 08:56

Bravo napokon nešto veliko,, Auto put 140km za dve i po godine nisam iz tog kraja ali radujem se kao da prolazi kroz moju Junacku Topicu ( kursumlija)... Bravo još jednom


marina

15.05.2017. 22:13

To je sjajna vest s obzirom na to koliko je taj put frekventan i koliko će biti podignuta bezbednost.




Voja

15.05.2017. 22:08

Kineske kompanije su se pokazale kao saveznik za izgradnju infrastrukture i zadovoljni smo našom dosadašnjom saradnjom i očekujemo još bolje rezultate u budućnosti.


Toma

15.05.2017. 22:42

Ne sumnjam da će put biti od velikog značaja svima koji na toj relaciji putuju.


TheDarkoyobo

16.05.2017. 06:19

To je nešto što ovaj deo Srbije čeka decenijama, od neverovatnog je značaja za ovaj kraj i ako sve bude realizovano po planu i ako uzmemo u obzir i možda malo probijanje rokova do proleća 2021. sigurno ćemo imati deonicu za ponso od Beograda do Požege. Ako je reper deonica Ljig-Preljina, ja već sada mogu da kažem da će to biti odlično.


boki

15.05.2017. 22:47

Ovaj put je veoma značaajan i dobro je što će ovako brzo biti realizovan projekat jer će imati višestruki značaj za region.


Mikele

16.05.2017. 06:31

Kinezi će ispoštovati rokove i putevi će biti gotovi na vreme ,nama ovaj auto-put puno znači


Fuj

16.05.2017. 06:31

Kome treba taj put do crne gore!? milu i rami? Dokle drugima praviti usluge?


buba

15.05.2017. 21:54

jesu li nam kinezi gradili pupinov most i autoput do panceva gde je ogranicenje 50 na sat....


Pinokio01

15.05.2017. 22:17

Ovaj veliki infrastrukturni projekat je od ogromnog znacaja za Srbiju.


zoran uzice

16.05.2017. 06:51

Lepo ali treba li nama taj put uopste?Bolje da se sto vise povezujemo sa bracom preko Drine,Milogorci nam vise nisu braca,ovim auto- putem njima cinimo a mi smi na steti.n


Lun

15.05.2017. 23:28

Vucic je napravio odlican posao sa nasim prijateljima Kinezima da investiraju u Srbiji


Angel mk

16.05.2017. 00:10

Svaka cast za vas precednik,veoma pametan covek,kad treba smiren kad treba ostar,cenjen medju veliki ljudi,ja mislim da srbija nikad nije imala ovakav politicar,meni je drago sta srbija ide napred,a muka sto MK polako nestaje,sto se nerodi jedan takav kod nas pa da i mi se nadamo na bolje,a ne ove nasi prodadose drzavu.nek vas sreca i zdravje prati svaka cast!



Danijel

16.05.2017. 06:45

Dobra infrastruktura je preduslov za razvoj zemlje, bravo.


Nikica

15.05.2017. 23:10

Brzi i moderni putevi su neophodni svakoj zemlji. Posto su vec radili deo Koridora 11, Kinezima ovo nece biti problem.



Bojana Malic

15.05.2017. 23:32

Kina odlican saveznik na putu realizacije dogovorenog projekta koji za Srbija ima visestruki znacaj.



Nela

16.05.2017. 08:00

Izuzetno znacajna investicija a Kinezi su se pokazali kao veoma spremni za sve projekte , uzmimo samo primer njihovih vecih gradova i projekata, ako nekao treba da nam gradi verujem to su oni .


Sija

15.05.2017. 23:09

Lepo je sto smo se konacno probudili i krenuli da saradjujemo sa svetom.


Zarko

16.05.2017. 00:22

Mislim da je ulaganje u putnu infrastrukturu za nas najvaznije pitanje za dalje razvijanje. Mi smo raskrsnica sveta.



pesicvr6

16.05.2017. 06:03

Vucic je nas ponos koji je uspeo da uradi mnogo toga za gradjane i svoju Srbiju.


Mara

15.05.2017. 22:11

To će biti jedna od najznačajnijih deonica s obzirom na to koliko ljudi dnevno putuje u Crnu Goru.


vukota

15.05.2017. 22:17

Neophodno je da se odgovorno pristupi ovom velikom infrastrukturnom projektu.



nesha

16.05.2017. 14:51

Jedini problem je u tome sto autoput prolazi preko Parka prirode GOLIJA


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]